Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Hmm olikos siinä sähköisesti lämpiävä tuulilasi? Sehän on kyllä hyvinkin mahdollista että se toimii vain kylmällä, eli siis ei toimi enää. :( eipä tämmöinen tullut mieleen.

Tuo kylmyys on kyllä isompi mysteeri. Näkyykös monitoiminäytöllä että sähkölämmitin ottaa tehoa kumminkin? Mulla ainakin on se reilu 4kw taulussa..
Kun laittaa lämpötilapyynnin 29 asteeseen niin tuolloin alkaa kajuutta selvästi lämpiämään.
Pitää testata tuon sähköllä lämpiävän tuulilasin toimintaa palauttamalla alkuperäinen lämpötila-anturi paikalleen.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Minkälaisella todellisella ulkoilman lämpötilalla huomiot tehty? Itse huomannut, että vastus paikallaan kylmemmillä ilmoilla lämpötilapyynnin täytyy olla korkeampi kuin leudommalla kelillä, jotta sisälämpötila toteutuu samana. Sinänsä loogista, että automatiikka ei varmaan osaa kompensoida kylmemmän kelin aiheuttamaa lisääntynyttä lämmitystarvetta, kun se luulee ulkolämpötilan olevan aina 21 astetta, samoin kuin lämmityselementille tulevan ilman.

Esim. automatiikka laskee että kun sisälämpö on 15 astetta ja pyynti 23 astetta, niin elementille tulevaa (muka) 21 asteista ilmaa pitää lämmittää teholla x (tai elementin lämpötilan tulee olla y). Tällöin sisälle pitäisi mennä esim 41 asteista (delta T = 20 astetta) ilmaa ja sisälämpötilan kohota ripeästi kohti pyydettyä 23 astetta. Automatiikan mielestähän lämpövuoto 21 asteen ulkolämpötilalla auton vaipan yli on minimaalista ja itse asiassa automatiikan mielestä tässä kohtaa vielä lämpöä siirtyy ulkoa sisälle.

Nyt jos ulkolämpötila on todellisuudessa -10, niin lämpövuoto onkin ihan kohtalaista, ja teholla x (tai elementin lämpötilalla y) sisään puhallettava ilma onkin esim. vain +15-asteista.

Tämä on nyt omaa pohdintaa eikä perustu tietoon, vaan arvaukseen siitä mitä kaikkia parametrejä lämmityslaite mittaa ja mihin se perustaa päätöksen lämmitystehosta ja puhallinnopeudesta.

Itse testaillut säistä johtuen vasta noin 5 pakkasasteen ja 5 plusasteen välillä. Samalla pyynnillä ero sisälämpötilassa tuolla ulkolämpötilavälillä on useita asteita. Voi olla että tämä korostuu kovemmilla pakkasilla lisää.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Mulla on kyllä +23C Auto päällä koko ajan enkä ole ihmeemmin kokenut tarvetta renkata.

Myönnän että pakkasella sisällä on kylmempi, mutta kun monitoiminäytön mukaan lämppäri vie sähköä 4.5kW niin aika ilmiselvää että pyynnin lisääminen ei voi mitään vaikuttaa? Eli ehkä tuon sähkölämppärin teho ei vaan kertakaikkiaan riitä, ja ainoa mahdollisuus päästä tavoitteeseen olisi polttomoottorin käynnistys?
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Minulla ei kyllä pysy pikkupakkasilla 23 asteen pyynnillä vastus täysillä. Lämmittää alkuun täysillä mutta rupeaa jonkun matkan jälkeen pudottelemaan tehoja. Tämä AUTO-asetuksella.

Itseänikään ei haittaa nuo erot sisäilman lämpötiloissa. Mitä kylmempi ulkona, sitä enemmän on vaatetta päällä ja sitä vähemmän lämpötilaa kaipaa autossa sisälläkään.
 

Toope

New Member
Liittynyt
17 Lokakuu 2019
Öööö... tuon modauksen jälkeen meidän pirssiin ei tule kovin lämmintä sisälle vaikka säätää lämpötilapyynnin esim. 28 C. En tiedä onko tuolla yhteyttä, mutta tuulilasin lämmitin lakkasi toimimasta. Auto 2016 vuosimallia.

Mistä sen näkee toimiiko etulasin lämmitin? Olen ymmärtänyt, että samasta napista menee påålle etulasin, takalasin ja taustapeilien lämmitys ja kaikki yhtäaikaa.
 

MKipsu

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2020
Nyt on mainostuslupakin maksettu, että saa varmaan linkatakin. :)

Nämä menee nykyään kyllä siihen tahtiin että en kehtaa vielä enempää mainostaa. :) saatavuusongelma tuossa liittimessä kun kiinalaiset vielä corona-lomalla.

Pikalinkki suoraan tuotteeseen: http://z-power.fi/phev

Olen yrittänyt tilata pehvanlämmitintä, mutta en pääse jatkamaan kassalle.
 

Toope

New Member
Liittynyt
17 Lokakuu 2019
No niimpä tietennii. Täällä etelässä vaan ei tänä talvena paljon jäätä ikkunoissa ole ollut, vielä kun on lämmin tallikin.
Jää sulaa lasilta.

Kävinpä ihan kädellä koittamassa niin kaikki em. lämmitykset toimivat. Auto oli tallissa lämpö n.14 astetta zuikkiksen anturi modaus käytössä. Lähinnä tässä kiinnosti, että pystyykö näitä lämmityksiä jotenkin erikseen säätämään/ poistamaan käytöstä, ei ilmeisesti ainakaan tässä mun vm. 15 autossa. Tietenkin eri autot eri kujeet.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Olen yrittänyt tilata pehvanlämmitintä, mutta en pääse jatkamaan kassalle.

No taas toimii.. Sama vika kuin pari viikkoa sitten. Jokohan nyt php:n ja curlin versiot kohtaavat riittävällä tarkkuudella..

Mummolassa puhelimen näytöllä koodaten... :)
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Viimeinen lähti tänään postiin.. :( Mutta eiköhän niitä taas kohta.
 

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
Pääsin testaamaan Pehvanlämmitintä sekä 2016 vuosimallisen pirssimme esilämmitystä Itä-Lapin -20 asteen pakkasissa. Pehvalämmitin toimi varmaankin siten kuin se pystyy toimimaan. Esilämmityskin toimi, mutta ei oikein potku riittänyt vaikka 30 minuuttia tohotti joko lasilämmitysmoodissa tai kajuutan lämmitysmoodissa.

Automme seisoi ulkona (ei autokatosta) yleensä vuorokauden verran jona aikana mm ikkunat jäätyivät umpeen pakkasen ollessa -8 - -20 C haarukassa. Kun esilämmitys oli lämmittänyt autoa 30 minuuttia, oli tuulilasissa pari pään kokoista sulaa kohtaa ja siinäpä se. Kun auton käynnisti niin myös polttomoottori käynnistyi ja kävi muutaman kilometrin matkan. Mikäli polttomoottori ei käynistynyt esim. myöhemmin tapahtuneen lyhyen tauon jälkeen, ei sähkövastuslämmitys jaksanut puhaltaa kajuuttaan riittävästi lämpöä vaikka lämpötilapyynti oli maksimiasennossa. Kun pakotti polttomoottorin käyntiin Charge painikkeella, niin lämpöä alkoi riittämään.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Hieno että kokeiltu ääriolosuhteissa!

Tuo on hyvä kuulla että oikein kylmän "pakkopolttis" toimii edelleen vaikka on Pehvanlämmitin asennettu. Ilmeisesti tuokin menee akun lämpötilan mukaan, ei ulkolämpötilan. Akku on liian kylmä niin polttomoottori käynnistyy tueksi.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Voipi olla myös moottorilämpötilan mukaan se käynnistyminen. Ohjekirjan mukaan moottoria käytetään kovimmilla pakkasilla, jotta siitä ei ajossa yhtäkkiä revittäisi tarpeen ilmaantuessa jääkylmänä tehoja. Olisi aika loogista että tuo ominaisuus seuraisi nimen omaan moottorin lämpötilaa ennemmin kuin akkujen tai ulkoilman lämpötilaa.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Edellisenä talvena -30C:ssä ajelin ja silloin ainakin jäi vaikutelma että joku akunsuojelu oli käynnissä.. 20km matka meni kokonaan polttomoottorilla, ja akku edelleen piripintaan täynnä kun pääsin perille.

Mutta yhtä kaikki, ihan hyvä että auton logiikka noilta osin ei tunnu riippuvan ulkolämpötilasta mitenkään, muita antureita käytetään.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Hieno että kokeiltu ääriolosuhteissa!

Tuo on hyvä kuulla että oikein kylmän "pakkopolttis" toimii edelleen vaikka on Pehvanlämmitin asennettu. Ilmeisesti tuokin menee akun lämpötilan mukaan, ei ulkolämpötilan. Akku on liian kylmä niin polttomoottori käynnistyy tueksi.
Veikkaan et menee moottorin lämpötila-anturin mukaan. Jäähyneste kylmää niin ecu päättää et moottorin pitää käydä jotta olisi käyntilämpöinen tarvittaessa.


Itselläni viikolla kerran -12c pakkasta ja lasi iha jäässä mutta 30min esilämmitys ja vain max 5cm yläreunasta jäi jäätä. Ja oli normaali lämmitys valittuna eli ei tuulilasille asento. Ei ulkolämpötilaa modattu vielä.
Toki-20c jo raaempi keli.
 

MaoFacko

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2017
Öööö... tuon modauksen jälkeen meidän pirssiin ei tule kovin lämmintä sisälle vaikka säätää lämpötilapyynnin esim. 28 C. En tiedä onko tuolla yhteyttä, mutta tuulilasin lämmitin lakkasi toimimasta. Auto 2016 vuosimallia.

Sähköinen tuulilasinlämmitin toimii +5 asteessa ja kaikki siitä kylmemmät ulkolämpötilat.
 

MaoFacko

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2017
Mistä sen näkee toimiiko etulasin lämmitin? Olen ymmärtänyt, että samasta napista menee påålle etulasin, takalasin ja taustapeilien lämmitys ja kaikki yhtäaikaa.

Sähkölämmitteisellä etulasilla on aina oma kytkin. Eli ei ole yhteydessä muihin lasilämmityksiin
 

MaoFacko

New Member
Liittynyt
26 Elokuu 2017
Jaahas. Pitäisi siis lisätä katkaisin jolla voisi kytkeä päälle alkuperäisen lämpötila-anturin silloin kun tarvitsee lämmittää tuulilasia....

En ole ihan kaikkia viestejä lukenut, mutta mitäs jos jättää alkuperäisen anturin paikoilleen. Katkaisee jommankumman liittimeen tulevan johdon ja siihen katkaisija väliin. Luulis toimivan niinkin, ainoastaan mittaristossa ei näkyisi mitään lämpötilaa.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Jaahas. Pitäisi siis lisätä katkaisin jolla voisi kytkeä päälle alkuperäisen lämpötila-anturin silloin kun tarvitsee lämmittää tuulilasia....

Vai saiskohan sen lämmittimen jotenkin "suoralla sähköllä" päälle? Jos on ihan +12V kampe niin kytkisi siis suoraan sähköt siihen. Harmillinen takaisku nyt kyllä tämä.

Ei taida olla kuin 2016-mallissa tuo lämmitettävä lasi, ja niissäkään ei ehkä kaikissa?

En ole ihan kaikkia viestejä lukenut, mutta mitäs jos jättää alkuperäisen anturin paikoilleen. Katkaisee jommankumman liittimeen tulevan johdon ja siihen katkaisija väliin. Luulis toimivan niinkin, ainoastaan mittaristossa ei näkyisi mitään lämpötilaa.

Ei tuo toimi, silloin pauhaa polttomoottori koko ajan. Mutta semmonen vaihtokytkin voisi olla millä valitaan kumpi anturi on paikallaan.
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Mulla MY-16 phevalämmitin, ja lämmitettävä tuulilasi. Näkisin, että pienempi paha jos joutuu tuulilasia vähän raapimaan kuin että ajelee 10 km polttis päällä töihin.
Hyvin muuten phevanlämmitin pitää polttiksen kurissa. Rouva vähän jyrkempään mäkeen pienellä vauhdilla tarjoa, siitä pieni kulutus löpön puolelle. Nyt joutaa kaikki ICE stopperit hevonkuuseen ...
 
Viimeksi muokattu

Purkka

Member
Liittynyt
8 Marraskuu 2019
En minäkään valita toimimattomasta lasinlämmittimestä. Kyllä senkin saa jotenkin kikkailtua päälle. Itselläni ei ole kiinnostusta kikkailla, mutta jospa jostain löytyisi ropelihattu-Rane joka homman hoitaisi...
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Tilasin myös pehvanlämmittimen tänään kokeiluun.Eli puhalin nopeutta ei pysty mitenkään pienentämään? Miten tämä lämmitys kytketään päälle? Lähteekö tämä automaattisesti aina päälle? Ja muuten lämmitys toimii puhelimella ja avaimenperällä normaalisti? Kun muistaa pitää talvella lämmitys valinnalla?
Kiitos vastaajille.
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Onko mulla mennyt ohi tuo puhallinnopeus jutska? Ihan normaalisti käyttö kuten vakio anturillakin. Ainoa mitä itse huomannut on tuo tuulilasin lämmitys mikä ei toimi sekä lämpöä ei tule enää ihan normaaliin tapaan mutta niiden kanssa kyllä pärjää. Itse en enää Zuikkiksen pehvapalikasta luovu :)
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Onko mulla mennyt ohi tuo puhallinnopeus jutska? Ihan normaalisti käyttö kuten vakio anturillakin. Ainoa mitä itse huomannut on tuo tuulilasin lämmitys mikä ei toimi sekä lämpöä ei tule enää ihan normaaliin tapaan mutta niiden kanssa kyllä pärjää. Itse en enää Zuikkiksen pehvapalikasta luovu :)
Ok. Kuulostaa hyvältä.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Onko mulla mennyt ohi tuo puhallinnopeus jutska? Ihan normaalisti käyttö kuten vakio anturillakin. Ainoa mitä itse huomannut on tuo tuulilasin lämmitys mikä ei toimi sekä lämpöä ei tule enää ihan normaaliin tapaan mutta niiden kanssa kyllä pärjää. Itse en enää Zuikkiksen pehvapalikasta luovu :)

Heh, kiitos. :)

Nuokin haittavaikutukset ovat minusta vain 2016-mallissa. Vanhemmissa ei tuulilasilämmitystä olekaan.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Kävinpä ihan kädellä koittamassa niin kaikki em. lämmitykset toimivat. Auto oli tallissa lämpö n.14 astetta zuikkiksen anturi modaus käytössä. Lähinnä tässä kiinnosti, että pystyykö näitä lämmityksiä jotenkin erikseen säätämään/ poistamaan käytöstä, ei ilmeisesti ainakaan tässä mun vm. 15 autossa. Tietenkin eri autot eri kujeet.

Poimin vähän aiemman lainauksen tähän, kun liittyy. :) Eli 2015-mallissa oleva "sulkien lämmitys" kuitenkin toimii Pehvanlämmittimelläkin. 2016-mallin koko lasin lämmitys ei toimi, ja lisäksi ilmeisesti lämmityslaite kitsastelee lämmitystehon kanssa..
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Pitikö ice-stopperi poistaa käytöstä sillä boxin mukana tulevalla ohjelmalla vai riittääkö vain sen johdon irroitus boxista? Ilmeisesti pehvanlämmitin ja ice-stopperi ei ollut oikein toimiva yhdistelmä?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
20200313_215257.jpg


Kerrankin ollaan tilanteessa että näitä on jopa ylimääräisiä hyllyssä (juurikin tuon verran mitä kuvassa) :D

Kaikille tilaustaan odottaville lähtee maanantaina Pehvanlämmittimet matkaan..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Modasin omankin 2k ohmin vastuksella ja 21c näyttää nyt ulkolämpö mutta johonkin katosi lämpötehot vaikka 4.5kw näyttää niin 29pyynnilläkin tulee "lehmän henkäys". Aiemmin 20sc tuli jo kuumaa....
5pv nyt ajeltu ja muutos on ihan selvä aiempaan. Outoa.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Se varmaan sotkee aiempaa enemmäin ulkoilmaa siihen lämpimän joukkoon. Siellähän on joku säätyvä räppänä sitä varten.

Minusta siellä autossa kuitenkin on ihan lämmin, lämpömittarilla mitaten 20C jos pyynti 23C..

Ihminen vaan kokee esim 25C puhalluksen viileänä kun on alle ruumiinlämmön. Vakiona se kaiketi puhaltaa kuumempaa mutta pienemmällä puhallusteholla, niin auton ilma vaihtuu hitaammin.

Sen olen huomannut että Pehvanlämmittimen kanssa lasit ei vedä huuruun niin helposti, tämäkin viittaisi siihen että ilma vaihtuu nopeammin. Vakiona joutui usein remplaamaan tuulilasipuhallusta erikseen, nyt pärjää Autolla.
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Se varmaan sotkee aiempaa enemmäin ulkoilmaa siihen lämpimän joukkoon. Siellähän on joku säätyvä räppänä sitä varten.

Minusta siellä autossa kuitenkin on ihan lämmin, lämpömittarilla mitaten 20C jos pyynti 23C..

Ihminen vaan kokee esim 25C puhalluksen viileänä kun on alle ruumiinlämmön. Vakiona se kaiketi puhaltaa kuumempaa mutta pienemmällä puhallusteholla, niin auton ilma vaihtuu hitaammin.

Sen olen huomannut että Pehvanlämmittimen kanssa lasit ei vedä huuruun niin helposti, tämäkin viittaisi siihen että ilma vaihtuu nopeammin. Vakiona joutui usein remplaamaan tuulilasipuhallusta erikseen, nyt pärjää Autolla.

Saman olen laittanut merkille Zuikkiksen kanssa tuon huurtumisen suhteen. Hyvä peli, kiitos vielä Zukkis tuotteesta (y)
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Juu näin kans mietin et ottaa ulkoa ilmaa kun luulee sen olevan 21c. Toki tämä vie tehoa pois samalla varsinkin jos lasi on jäässä alussa. Ero on huomattava. Noh, eipä nyt lasi aamuisin jäässä ole enää ollutkaan...

Itse oon kaikissa mitsuissa aina käyttänyt manuaali säätöä ja tuulilasi/jalkoihin aina puhallus koko talven. Ei ole tarvinnu säätää mitään ja puhallus 2 tasolla. Tämä on mitsuissa vuosia sitten todettu olevan paras kombo.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Juu näin kans mietin et ottaa ulkoa ilmaa kun luulee sen olevan 21c. Toki tämä vie tehoa pois samalla varsinkin jos lasi on jäässä alussa. Ero on huomattava. Noh, eipä nyt lasi aamuisin jäässä ole enää ollutkaan...

Itse oon kaikissa mitsuissa aina käyttänyt manuaali säätöä ja tuulilasi/jalkoihin aina puhallus koko talven. Ei ole tarvinnu säätää mitään ja puhallus 2 tasolla. Tämä on mitsuissa vuosia sitten todettu olevan paras kombo.

Koitas Autoa. Se puhaltaa pelkille jaloille pääasiassa, ja puhallusteho säätyy sen mukaan miten kylmä sisällä on. Tuo tuulilasipuhallus tuo (vakionakin!) sitä kylmän vetoisuuden tunnetta kun ilma kimpoaa kylmän tuulilasin kautta naamalle..

Toinen että mähän nykyisin olen laittanut 2.2k vastuksen joka huijaa lämpötilaksi +18C. Itse en siinä ihmeempää eroa huomannut mutta tuntuu että en ole niin herkkä näitä huomaamaan kuin muut. :) Eli toimisiko tuo sitten paremmin.

Nyt kun näitä on reilusti varastossa, voin +21C mallit vaihtaa ilmaiseksi +18C versioon jos joku haluaa vaihtaa.
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Tänään sain pehvanlämmittimen postista ja kävin tallissa asentamassa sen. En kerinny käydä ajamassa autolla vielä yhtään. Minulla lämmötilanäyttö alkoi näyttää 19astetta.
Ohjeessa luki 18astetta. Sillä ei varmaan mitään merkitystä? Ja kiitos Zuikkikselle nopeasta toimituksesta.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Kas, käyttämäni vastukset on +-5% toleranssilla niin ehkä aivan ääriyksilö juuri lipeää 19 asteen puolelle.

Ei sillä mitään väliä pitäisi olla. Tosiaan ensimmäiset Pehvanlämmittimet oli 21C lämpötilalla ja melko samalla tavalla toimii silti.
 

zsami

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2018
Hienosti kyllä toimii Zuikkis, ei tarvi pahemmin bensalla ajella.......rahaa säästyy ja maailma pelastuu(y)......enkä tarkoita koronaa :mad:
Ainut ns. haittapuoli on että lämmitysteho ei oo läheskään yhtä hyvä kun jos kone käy bensalla....no jos palelee niin save tai charge mode hetkeksi päälle(y)
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Onkos jossain mediassa tai somessa ollut "ilmaista mainosta" kun vuorokauden sisään tuli iso määrä tilauksia? :)

Ei siinä sinänsä mitään, varastoa on vielä hyvin kun alunperin Kiinaan korona-jumitukseen jääneetkin liittimet viimein saapuivat, että tilatkaa vaan. :)
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Onkos jossain mediassa tai somessa ollut "ilmaista mainosta" kun vuorokauden sisään tuli iso määrä tilauksia? :)

Ei siinä sinänsä mitään, varastoa on vielä hyvin kun alunperin Kiinaan korona-jumitukseen jääneetkin liittimet viimein saapuivat, että tilatkaa vaan. :)
Juu, laitoin Mitsun face-ryhmään tietoa tästä pehvanlämmittimestä kun kaipailtiin EV-napin korviketta vanhempiin malleihin. Hyvä kun kauppa käy (y)
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Kiitokset Zuikkikselle nopeasta pehvanlämmittimen toimittamisesta,tosiaan sama ongelma itselläkin,kuin monella muullakin,lämpöä ei kapiiniin saa kuten ennen,eli joutuu käyttään konetta päällä vähän aikaa esim.chargella,että saa lämpöä kapiiniin,mutta ei ongelma,näyttönä +19 koko ajan,pääasia että saa ns."täysähköversion" halutessaan
eli pelkästään sähköllä mennään 30 km vaikka puhallin ja muut sähköhilppeet ovat päällä
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Ja onko kellään ratkaisua 2016 malleihin,jossa on myös lasinlämmitin,että saisi pelkällä sähkövastuksella lämpöä kapiiniin,nyt ei saa muuten kuin polttista käyttämällä,vaikka pyyntö olisi max.29 astetta,niin ei tule 10km matkallakaan kuin lehmänhenkäys lämpöä,kun käyttää polttista päällä noin 30 s niin lämpöä alkaa tulemaan,kun sammuttaa polttiksen,lämpöä tulee noin minuutin ajan ja alkaa taas puhalluslämpö viileneen,tuntuu kuin sähkövastus ei toimisi ollenkaan??miten voi testata,että vastus toimii?
 
Ylös Bottom