Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Meidän MY16 mallissa sama ”vika”. Eli lämmintä saa kabiiniin vasta polttista käyttämällä. Lisäksi tuulilasin lämmitys ei toimi. Sähkölämmitys toimii kuitenkin mobiilikäynistettynä tai avaimen lisänapista. Olisi hyvä tehdä Pehvalämmittimelle ohituskytkin jotta saa em auton omat toiminnallisuudet käyttöön tarvittaessa.Ja onko kellään ratkaisua 2016 malleihin,jossa on myös lasinlämmitin,että saisi pelkällä sähkövastuksella lämpöä kapiiniin,nyt ei saa muuten kuin polttista käyttämällä,vaikka pyyntö olisi max.29 astetta,niin ei tule 10km matkallakaan kuin lehmänhenkäys lämpöä,kun käyttää polttista päällä noin 30 s niin lämpöä alkaa tulemaan,kun sammuttaa polttiksen,lämpöä tulee noin minuutin ajan ja alkaa taas puhalluslämpö viileneen,tuntuu kuin sähkövastus ei toimisi ollenkaan??miten voi testata,että vastus toimii?
Meidän MY16 mallissa sama ”vika”. Eli lämmintä saa kabiiniin vasta polttista käyttämällä. Lisäksi tuulilasin lämmitys ei toimi. Sähkölämmitys toimii kuitenkin mobiilikäynistettynä tai avaimen lisänapista. Olisi hyvä tehdä Pehvalämmittimelle ohituskytkin jotta saa em auton omat toiminnallisuudet käyttöön tarvittaessa.
Kun oli pehvanlämmitin paikoillaan,Ilmeni nyt myös autoni 2016 mallissa,että etäohjaus ei onnistunut enään androidilla,ei puhelimella eikä tabletilla,ei pystynyt rekisteröitymään,kun vaihtoi takaisin orkkis lämpötila anturin,onnistui rekisteröitymään puhelimella,että tabletilla,vieläkään ei tule ajastimella tai muutenkaan sähköllä lämmintä kapiiniin,vaikka pitäisi tulla ja olla sähkövastus autossa,,eli auto deltalle huoltoon,mielestäni koko 2 kuukauden aikana,mitä ollut auto minulla, ei ole toiminut sähköinen lämmitys ollenkaan,onko muilla ollut vastaavia ongelmia pehvanlämmittimen kanssa?
Sama fiilis itsellä, auto on kuin sauna 30min esilämmityksellä joten veikkaisin että ainakin sihti on kunnossa vaikken ole sitä vielä avannutkaan.Miten lämpimäksi teillä auto tulee esilämmityksellä? Esilämmityshän toimii aina "täysillä", siinä ei ole mitään termostaattia tms. Minulla pakkaskelilläkin jos täydet 30min paahtaa esilämmitystä, auto on niin kuuma että on jo hiukan epämukava alkumatkasta kunnes tasaantuu. Fiilis on kuin saunaan astuisi, varmaan on yli 40C sisällä..
https://www.mitsubishiclubfinland.c...uhaltaa-sisään-vain-viileää.61898/post-496773 tuolla on keskustelua aiheestaMiten tuo lämppärin sihti tarkistetaan ja putsataan?
"Mutta nyt siis Pehvanlämmitin poistettunakaan ei sähköllä tule lämmintä? Kyllähän siinä silloin joku vika on, sihti tukossa tms."
Varasin ajan deltalle,niin saavat tutkia asian,epäilivät yhtenä vikana kanssa tuota sihtiä,venttiileitä tms.
En tiedä tuosta pehvanlämmittimen vaikutuksesta etäohjaukseen kännykällä,itsellä se ei toiminut pehvanlämmitin paikoillaan eikä antanut rekisteröidä androidia autoon ollenkaan,poistin ja asensin myös playkaupasta uudestaan ohjelman,mutta kun vaihdoin alkuperäisen anturin,niin antaa rekisteröidä heti ihan normaalisti,pitää kokeilla vaihtaa takaisin pehvanlämmitin,kun saanut sen huollosta viikon päästä ja kokeilla jos se sitten toimisi oikein ja lämmitinkin toimisi sähköisesti
Ärsyttää ajaa normi moodissa,kun jo tottui pehvanlämmittimen erinomaisuuteen polttomoottroin pois jäämisen osalta
Okkei. Ehkäpä sitten uskaltaa kokeilla pehvanlämmitintä. Jos siitä akut kauheesti sais itteensä, niin varmaan täällä olis jotain raporttia aiheesta.Ei se sitä sen enempi kiusaa, pakkasella kylmä akku vaan ei anna ulos kovinkaan kummosesti virtaa, matka sähköllä jää lyhyeksi.
Ei ole akun lämmitystä ainakaan näissä vanhoissa.
Moikka taas kaikille, itsellänihän ollut ongelmia tuon 2016 phevin kanssa, että miten saisi lämmintä ilmaa pukkaamaan pelkällä sähköllä ajettaessa, eilen Delta autossa vaihdettiin tehtaan takuuseen sähkövastus paketti, joka on kuskin penkin alla, töitä meni 8 tuntia ja hinta olisi ollut töineen 4000€ kieppeillä, en tietenkään joutunut sitä maksamaan, kun meni tehdastakuuseen, jota vielä jäljellä 3kuukauttaEn kyllä tiedä, voisiko muillakin kylmyydestä valittavilla olla se lämppärin suodatin (osittain?) tukossa? Polttomoottori kun hetken hörähtää, nesteet kiertää polttomoottorin vesipumpun voimin ja taas tulee hetken aikaa lämmintä kun sähkövastuksen lämmittämä vesi pääsee kiertoon? Normiautossa vikaa ei ehkä huomaa kun polttomoottori hörähtelee silloin tällöin..
Miten lämpimäksi teillä auto tulee esilämmityksellä? Esilämmityshän toimii aina "täysillä", siinä ei ole mitään termostaattia tms. Minulla pakkaskelilläkin jos täydet 30min paahtaa esilämmitystä, auto on niin kuuma että on jo hiukan epämukava alkumatkasta kunnes tasaantuu. Fiilis on kuin saunaan astuisi, varmaan on yli 40C sisällä..
Toki tässä on ihmisten tottumuksistakin kyse. Meillä ennen Pehvanlämmitintä ajeltiin lämppäri +16C pyynnillä että polttomoottori vahingossakaan käynnistyisi, paitsi että silti joskus käynnistyi. Pehvanlämmittimen kanssa auto on selvästi lämpimämpi. Lämpömittarilla mittasin +19C kun ulkona -10C, minulle tuo riittää.. Kädellä koittaen puhallus tuntuu tosiaan "lämpimältä lehmänhenkäykseltä" mutta lämpömittarilla sekin on +30C kuitenkin.
Jotkut kyselivät että mistä tietää toimiiko sähkölämmitys. No tuosta Trip-näytöstähän sen näkee:
Näytä liitetiedosto 21348
Tuossa näkyy että sähkölämmitin ottaa noin 5kW. Ilman Pehvanlämmitintä polttomoottori hörähtää avuksi jo 3-4kW kohdalla..
Tuohon näytölle pääsee siis alareunan Info-napista ja sitten "Trip".. Minulla on tuo käytännössä aina auki. Taas Mitsubishimäinen nerokkuus että se pitää joka kertaa painella auki, ei muista mikä ruutu on ollut auki edellisellä reissulla.
Mites kokonaan toinen lähestymistapa ongelmaan. Toinen parametri polttiksen käynnistykseen on pyyntilämpötilan ja sisälämpötilan erotus. Jos sisälämmön anturin saisi huijattua raportoimaan korkeampaa lämpöä. Kukaan kokeillut?
.
Onko kukaan käyttänyt PHEV boxia ja Pehvanlämmitintä yhdessä?
Kyllä se vaihtaminen onnistuu siitä puskurin alemmasta aukosta, ahdashan se on mutta kyllä onnistuu kun vähän aikaa räpeltää.Mites sen orkkislämpöanturin oikein saa irti? Pitääkö jotain muoveja roplata irti että pääsee paremmin käsiksi? Ilmeisesti se koko paketti pitäis ensin irroitella yläpuolella olevasta kiinnikkeestään. Millaisilla apuvälineillä sitä kannattais irrotella kun ei sinne koloon saa kuin yhden käden kerrallaan.
Mikähän tuon auton lämpenemisessä on muuten vialla, kun se esilämmityksellä hiukan lämpenee, mutta ei oikein kunnolla. Joskus aiemmin syksyllä se tuntui toimivat huomattavasti tehokkaammin ja kabiinni oli melkeinpä kuuma 20 min lämmityksen jälkeen. Sihdin mä onnistuin jo putsaamaan eikä siellä ollu kuin hiukan jotain hiekan kaltaista murua. Ei siis missään nimessä tyystin tukossa.
Onko muut huomanneet samaa; ajat ulkoa - 10 pakkasesta ostarin parkkihalliin +10. Kauppareissun jälkeen kun käynnistät auton, näyttää lämpötila edelleen samaa kuin sisäänajaessa ja taas pärähtää kone käyntiin vaikka on lämmintä.