_lahtiska_
New Member
- Liittynyt
- 26 Huhtikuu 2024
Moro.
Onko kellään tullut tämmöistä vastaan että DPF valo vilkkuu ja vikakoodin antaa, että öljymäärä liian suuri. Öljyä oli kyllä liikaa mutta nyt öljyt vaihdettu ja määrä on oikea. Mutta silti valo vaan jatkaa vilkkumista. Mitään muuta vikavaloa/koodia ei ole.
Vikakoodin nollaaminen ei onnistu perus nyrkkipajalla. Tämmöisen huhun sain korviini että pitäisi mennä merkkihuoltoo nollaamaan ecusta joku öljynvaihtovälilaskuri.
Öjymäärän nousu kuulemma johtuu siitä että aina kun poltto menee päälle niin ruikkii sen verta reilusti diisseliä sinne että kaikki ei kerkiä palamaan ja diiseli palaa näin öljykiertoon. Mulla tulee paljon lyhyttä ajoa ja poltto yrittää aina lähteä päälle mutta ei kerkiä koko sykliä käymään läpi niin tästä voisi johtua tuo reilu öljymäärä.
Mutta eikö tosiaan muualla saa valoa lopettamaan vilkkumisen ku marmorilla ton ikäisestä autosta?
Onko kellään tullut tämmöistä vastaan että DPF valo vilkkuu ja vikakoodin antaa, että öljymäärä liian suuri. Öljyä oli kyllä liikaa mutta nyt öljyt vaihdettu ja määrä on oikea. Mutta silti valo vaan jatkaa vilkkumista. Mitään muuta vikavaloa/koodia ei ole.
Vikakoodin nollaaminen ei onnistu perus nyrkkipajalla. Tämmöisen huhun sain korviini että pitäisi mennä merkkihuoltoo nollaamaan ecusta joku öljynvaihtovälilaskuri.
Öjymäärän nousu kuulemma johtuu siitä että aina kun poltto menee päälle niin ruikkii sen verta reilusti diisseliä sinne että kaikki ei kerkiä palamaan ja diiseli palaa näin öljykiertoon. Mulla tulee paljon lyhyttä ajoa ja poltto yrittää aina lähteä päälle mutta ei kerkiä koko sykliä käymään läpi niin tästä voisi johtua tuo reilu öljymäärä.
Mutta eikö tosiaan muualla saa valoa lopettamaan vilkkumisen ku marmorilla ton ikäisestä autosta?