Jäsenen Beavis uusimmat tuotokset

1. B

Ulkoilman lämpöanturin modaus, "Pure EV mod"

Akuilla on oma kennokohtainen lämpötilan mittaus, joten akun käyttöä säädellään varmaankin sen eikä ulkoilman lämpötilan perusteella.
  2. B

Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

Ainakin yksi mystinen matala pling-ääni joka omassa autossani toistuu aina samassa paikassa, on jyrkän mutkan varoitus. Navigoinnin ei siis tarvitse edes olla päällä, kun kuuluu tuo ääni ja karttaruudun yläkulmaan ilmestyy pieni mutkan merkki.
  3. B

PHEV Watchdog

Avaa Watchdogin, raapaisee näyttöä alaspäin niin että vihreä yläpalkki tulee esiin, tökkää palkin oikeassa reunassa olevaa kolmea pistettä ja aukeavasta valikosta valitsee "battery condition". Esiin tulee vihreitä ja mahdollisesi erisävyisiä punaisia ja sinisiä "kortteja". Vihreät kortit on...
  4. B

Ohjekirja lienee kaikille malliversioille sama, joten sen sisällöstä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Kysymykseen siitä miten akun lämmityksen olemassaolon voi selvittää, en osaa ikävä kyllä vastata.
  5. B

PHEV Watchdog

Niihin symboleihin saa selityksen kun tökkää lukuja sormella. Sovelluksessa siis aukeaa pop-up-teksti, joka kertoo mitä se luku tarkoittaa. SOH päivittyy aika-ajoin, ei joka päivä tai joka kerta kun yhdistät autoon. Eli se mitä se näyttää ylimpänä on viimeisimmän muutoksen jälkeen todettu...
  6. B

Outlander PHEV ajoakun kunto

Päivitetääs vähän tietoja, eli: Auton vm: 2014 (käyttöönotto 10/2014) Ajetut km: 133945 km SOH: 84,5 % (per 38 Ah) Max Ah: 32,1 Ah BMU reset: ei Alla datat WD:sta akun heikkenemisestä ja ajan ja kilsojen kertymisestä, SOH laskettu prosentteina 38 Ah:sta: Joulu-tammikuussa SOH-pudotus oli...
  7. B

Outlander PHEV: kesärenkaat

Mulla talvirenkaat Kumho I'zen kitkat koossa 215/65R16, eli ovat hieman alikokoiset. Tulivat auton mukana, en itse ainakaan talveksi ostaisi Kumhoja enkä muutenkaan alikokoisia kumeja. Yhden talven olen noilla ajellut ja paineet oli 3 bar. Talvi oli niin leuto etelässä etten osaa talvipitoa...
  8. B

Kyllä siitä latauksella menevästä sähköstä voi jotain päätellä akun kunnosta. Ja jos tuon 8,8 kwh sait menemään akkuun, niin ihan ok:lta vaikuttaa.
  9. B

Toki maantieajossa massan lisäksi ilmanvastus vaikuttaa paljon. Joku kuutionmuotoinen Soliferi perässä ja lisukkeena auton katolla muutama fillari, niin energiantarve maantiellä eri luokkaa kuin vastaavanpainoinen virtaviivainen vene trailerilla perässä ja fillarit takaluukussa. Mutta...
  10. B

Remote control

Jänniä nämä wifin kantamaerot. Mulla auto kivirakenteisessa erillisessä autotallissa. Itse olen noin 10 m etäisyydellä tallista puutalon sisällä ja saan yhteyden autoon puhelimella.
  11. B

Noita on vain aika pieni murto-osa tarjonnasta. Viime vuonna Suomeen tuotiin käytettynä luokkaa 2000 Outlander PHEViä, mahdettiinko uusia myydä montaakaan sataa? Varsinkin jos katsoo jotain 2014-2015 -mallisia, niin käytettynä tuotujen ja uutena Suomessa myytyjen välinen suhde on aika komea...
  12. B

Kyllä charge-tilassa mekaaninen yhteys voi olla kytkettynä. Auto vain käyttää mekaanisen yhteyden rinnalla generaattoria aina kun on koneella ylimääräistä voimakapasiteettia latailla sillä akkua. Sekä charge- että normaalitilassa siis mekaaninen yhteys voi olla kytkettynä yli 65 km/h...
  13. B

Remote control

Tämä minun käsitykseni perustuu MY2014 ohjekirjaan, jossa todetaan seuraavaa kohdassa "Lämmitys": Lisäksi esimerkiksi kohdassa, jossa käsitellään bensavaloa tankin ollessa melkein tyhjä todetaan että bensavalon palaessa: "lämmitys ei ole käytettävissä (lukuun ottamatta autoja, joissa on...
  14. B

Remote control

Minun ymmärtääkseni sähkövastus lämmittimessä on lisävaruste, ja jos sitä ei ole niin lämmintä kabiiniin saadaan käyttämällä polttomoottoria perinteiseen tapaan. Sitä en tiedä onko olemassa autoja joissa on sähkövastus mutta ei wifiä ja siten remote controllia.
  15. B

Outlander PHEV huolto

Pitää katsoa jos tinkaan vielä, kun ajattelin että voisi ensi viikolla vielä soittaa huoltoon ja kysyä ilmastointihuoltoa tuohon päälle. Huoltoaika on siis vasta loppukuusta.
Ylös Bottom