Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Niitä on varmaan mennyt niin paljon että tehneet tuon ratkaisun. Taitaa mennä melkein kaikista jota on ajettu pääsääntöisesti sähköllä, aikanaan omanikin olisi mennyt ellei akkutakuun km olisi mennyt yli.
Missäs vaihessa tämä akkutakuu on niin mennyt, että käytettyä tilalle?
Vaikka kyllä esim Teslan akkutakuu on juuri tuollainen eli tehdaskorjattua tulee.
Käsittääkseni phev ei ole akuston esilämmitystä, läheskään kaikissa sähköautoissakaan ei ole. Se akunlämmitin on tavallaan akun "jäätymisen" esto, eli lämmittää senverran että kovaan pakkaseen jätettynä ei akku mene niin kylmäksi että estäisi auton käytön. Pohjoisessa voi tuo tilanne tulla...
Tämä juuri ongelma kun vikoja korjataan ja haetaan. Koskaan ei tiedä maksaako turhista operaatioista vai oliko esim tarpeellinen kalliin osan vaihto.
Tuttu vei joskus Volvon automaattilaatikko ongelman vuoksi merkkihuoltoon kun kolautti aina jonkun vaihteen päälle. Diagnoosi: koko vaihdelaatikko...
Se mitä näyttää täyteen ladattuna ei kovin paljon kerro, vähänhän tuo silti on. Minulla ei enään phev ole, mutta tuohon näyttöön vaikuttaa ihan sekin onko ilmastoinnin a/c nappi painettuna, rangesta katoaa oletuksena iso siivu kun kuvittelee olevansa kesällä jäähdytyksellä.
Paljonko oikeasti...
Kyllä androidauto toimii vaan puhelimen kautta. Siinähän sen idea on että kartat ja muu data on ajantasaista puhelimesta. Se että vaatii toisissa johdon on hieman hankala, lataus toki tulee samalla.
Ihan samalla teholla se lämmittää kun sähköajossakin, ottaa töpselistä mitä saa ja ajoakusta loput eli range kuluu. Ehjä auto lämpiää ihan normaalisti kun muutkin autot.
Jännä että vaan outlander phev ongelmia?
Kai mitsu muitakin autoja saanut myytyä, miksi niiden moottoreita ei pesty samoin?
Vai liittyykö juuri johonkin phev mallissa olevaan osaan mikä reagoi...
Kyllä valmistaja tietää ongelman, mutta jos myönnetään menee virhevastuun piikkiin kaikki kulut...
Kannattaa muistaa että autossa ei ole erillistä 12v toimivaa starttimoottoria, vaan polttomoottori käynnistetään suoraan ajoakun jännitteellä. Siksi startti kuulostaa ihan erilaiselta kun pyörittää moottoria paljon nopeammin. Eli 12v akkua siellä takana käytetään vaan herättämään elektroniikka...
Tuollaisella hybridillähän on mahdollista ajaa sitä loskaista tietä pelkällä sähköllä, ja sitten jos ja kun polttis käynnistyy se alkaa sulattaa jäähtynyttä loskaa pakoputken ympäriltä. Pelkällä polttiksella ajaessa pakoputki on aina lämmin ja kuivuu nopeasti jo ajossa.
Olen tainnut aiemminkin mainita kuinka itselläni meni tuo. Kyselin ed. omistajalta ja sanoi että kaikki paperit on hanskalokerossa, no myyjäliikkeestä kysyessäni asiasta sanoivat vaan että kun auto tulee kaikki ylimääräinen heitetään roskiin.
Näin kaikki muutkin mm korjauslaskut joista voisi...
Olisihan tuo aika ennenkuulumatonta jos jopa 10 vuotta vanhoihin autoihin alettaisiin "takuuna" jotain liikenneturvallisuuteen liittymätöntä korvaamaan.
Tyyppivikoja monissa merkeissä ja kalliitakin jotka paukkuu takuun umpeuduttua. Mutta onhan joissain tultu vastaankin.