Jäsenen Kurre uusimmat tuotokset

  1. K

    Outlander PHEV 2014 puhaltaa sisään vain viileää

    Onpas sitä taas tullut laverreltua. Onneksi löytyy välillä sentään vähän tietoakin (linkki tässä), niin ymmärtää paremmin mitä sitruunahappopesussa voi tapahtua PTC-vastuksessa.
  2. K

    Outlander PHEV 2014 puhaltaa sisään vain viileää

    Saivartelijaksi kutsumisen uhallakin olen sitä mieltä, että olisi oikeampi puhua jäähdytysjärjestelmän sitruunahappopesusta, jonka lopuksi tehdään (vesi)huuhtelu ennen kuin laitetaan takaisin emäksinen jäähdytysneste. Vesihuuhtelulla vähennetään sitraattisuolojen muodostuminen. Jos lämmitysteho...
  3. K

    Phev - 15 ev ja rbs system service required

    Hei Miizu, voisitko ottaa yhteyttä, jos sinun käytöstä pois vaihdettu osasi on mallia 7807A0007 ja sinulla on se tallella. T. 045 8988475.
  4. K

    Outlander PHEV 2014 puhaltaa sisään vain viileää

    Mikä on Pitkä_Pentti sinun summa summarum analyysisi mikä kaikista toimista ratkaisi viime kädessä lämmitysongelmasi? Minun autossa tehty sitruunahappohuuhtelu, joka auttoi hetken, mutta jo muutaman sadan kilometrin jälkeen lämmitysteho tippui. RTB-hälytysten takia vaihdetaan huomenna...
  5. K

    Phev - 15 ev ja rbs system service required

    Tänään paja ilmoitti, että PTC-vastus on rikki ja huomenna se vaihdetaan mukanani viemään. Saa nähdä tuleeko tällä kaikin puolin kuntoon, ja auto on käytössäni jo ensi viikolla. Ihmettelin pajalle kyllä, miksi moottori ei anna lämmityskiertoon yhtään hukkalämpöään, kun PTC-vastus on rikki...
  6. K

    Phev - 15 ev ja rbs system service required

    Soitin pajalleni ja olivat tietoisia PTC-vastuksen irrottamiskikasta. Suomeen toisena tulleessa autossani vm. 2013 oli akku vielä 76 %:ssa kunnossa, joten ainakaan mitattavan kunnon takia sitä ei tarve vaihtaa, ellei ole jo jossain vaiheessa uusittu. Sekin selviää akun vuosi/kk leimasta, kunhan...
  7. K

    Phev - 15 ev ja rbs system service required

    Ajoin eilen 340 km pajalle peräkontissa varaosasetti sisältäen mm. PTC-vastuksen ja nelitieventtiilin. Merkkiliikkeessä haluavat ensin vaihtaa ajoakun (jossa kosteutta, ja joka sekin selvitetään ja hoidetaan kuntoon) ja sitten tutkia muita vaihtoehtoja RBS-hälytyksille, mutta arvioin tulevan...
  8. K

    Taloudellinen ajo PHEV:llä

    Ilmaisen saivartelun ja perustelun vähän eri sanoin - aina tehtäessä regenerointia tehdään muunnosta energiamuodosta toiseen eli tässä tapauksessa liike-energiasta sähköenergiaan ja myöhemmässä vaiheessa takaisin sähköenergiasta liike-energiaan. Muunnos ei koskaan tapahdu 100 % hyötysuhteella...
  9. K

    Phev - 15 ev ja rbs system service required

    Kiitos viestistä ja vahvistuksesta, Zuikkis. Jotain tuontapaista olin lukevani kokeilun jälkeen löytämistäni piirikaavioista. Jotain on vain pakko yrittää kokeilla itsekin, kun merkkiliikkeen edustajat eivät tee pyydettyjä selvityksiä, vaan lukevat ja nollaavat vain vikakoodeja ja esittävät...
  10. K

    Taloudellinen ajo PHEV:llä

    Sitten kun haluaa alkaa todella nuukailemaan, niin kevät- ja kesäaikaan A/C pois päältä (käyttää ajoakkua), kun ei ole hiostavaa keliä, ja miksei myös tuuletinkin (ajoakusta muunnetaan virtaa 12 V akulle tarpeen mukaan). Jo 15-asteen lämmössä tarkenee ja ajoviima kyllä vaihtaa ilmaa...
  11. K

    Phev - 15 ev ja rbs system service required

    Mitsun sieluelämää olen yritettänyt tässä opiskella. Tulipa myös mieleen, että jos lämmitysvastuksen sulakkeen poistaa, niin jäisikö RBS-hälytys pois, kun pelkkä tuuletin lähtee pyörimään ja sähkövastukset eivät saa virtaa. Ja eikun testaamaan. Kuljettajan ratin alta luukkuauki ja ohjekirjasta...
  12. K

    Phev - 15 ev ja rbs system service required

    JääräGubben kaltainen ongelma myös Suomeen toisena tuodussa Outlander PHEVissä vuosimallia 2013. Ensin talvipakkasilla lämmityslaitteen teho tuntui laskevan ja merkkiliikkeen vuosihuollossa tammikuussa kysyin ongelmasta. Suosittelivat sitruunahappohuuhtelua. Palatessa Etelä-Suomeen yli 30 asteen...
Takaisin
Ylös Bottom