Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Ratkesko se vuoto sillä OEM frontcasella? Alkaa olemaan itelläkin mysteerivuotoa jakopään puolella, vaihdoin OEM stefatkin jo kerran mutta ei tunnu auttavan...
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt ja 7bolt lohkoista, sekä niiden eroista
Kappas, minä elin jostain syystä siinä uskossa että Evot 1-3 olisi 6-bolt. Jotenkin varmaan oletin vaan koneen suunnan vaihtuessa muuttuneen 7-bolt, mutta on ne Evot tosiaan aina olleet.
Vs: Keskustelua 4G63 6bolt lohkoista
Evoissa 1-3 on myös 6-bolt kone kuten VR4 galantissa.
Runkolaakeripukkeja yhdistävät "kahvat", näkyy pöydällä tässä kuvassa:
https://ebi.nn.fi/kuvat/Mitsubishi+Galant+VR4/8.jpg
Niistä on aika kätevä kantaa lohkoa.
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Ettei olisi öljypumppurungon ja lohkon välistä? Tuskin nokka-akseliltakaan asti valuu, niin ei siihen paljon muuta enää jää, jos stefat ei vuoda. Kipee duuni kyllä purkaa se taas pois, melkein varmistaisi ensin lyömällä käymään että jos vaikka...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Muista myös tässä vaiheessa jollain metalliviivaimella tarkastaa laippojen suoruudet pakosarjasta. Ei tarvii sitten moottori keulilla alkaa purkamaan turboa pois kun tiivisteet ei pidä.
Mistä sen pakopesän saa? En ole nähnyt missään... Ja eikö...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Kyllä mä varmaan hommaisin ton ACL:n ihan vaan sen suuremman öljykanavan vuoksi, vastaa paremmin OEM pumppua. Kaikki loput kanavathan oli vaan lähinnä epäsiistimpiä kuin tuossa Evergreenissä, ei varmaan vaikuta toimintaan merkittävästi.
On...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Tuolla olisi nyt muutama kuva öljypumpuista vierekkäin, vaikka ihan vaan mielenkiinnosta:
https://ebi.nn.fi/kuvat/S%C3%A4l%C3%A4/4G63T+%C3%B6ljypumput/
Luin samaa että noihin ACL:n kuoriin olisi laitettu uusia suorilla hampailla olevia Mitsun...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
ACL:n pumppu oli työstöjäljeltään aika huono, ainakin se joka minulle tuli. Evergreenin pumppu oli paremman oloinen muuten, mutta öljykanava oli pienempi kuin VR4 OEM ja ACL, joissa oli samat. Laitoin sen ACL:n kuitenkin paikalleen pienen...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Muistelisin että ite irrotin kompuran siitä kannakkeesta joka lohkon kyljessä, ei ole siinä kovin monella kiinni. Sitten kun moottori pukissa niin kannake irti lohkosta.
Onko tuo turbolta lähtevä ahtoputki sinulla tehty ihan parista ysikympin...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Minä ostin kylmänviileästi mizumoauton 1G 4G63T tiivistesatsin eBaysta. Tiivisteet olivat Evergreenin valmistamia, ei ne sen kummoisemmalta vaikuta kuin muutkaan tiivisteet. Tilasin itseasiassa aika pitkälti kaiken muunkin mizumoautolta...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Äkkiseltään tuli noiden lisäksi mieleen nämä:
Pako- ja imusarjan tiivisteet
Turbon kaikki tiivisteet (eli vesi- ja öljylinjojen + paluuputken tiivisteet)
Pakosarjan pinnapultit ja mutterit
Turbon kiinnityspultteja ainakin yksi, vaihtaa sen...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Aika paljon kivompi on kyllä duunata kun kone on pois keulilta ja pukissa, varsinkin noiden jakopään hilujen suhteen. Jos kytkimen myös vaihdat eli laatikon otat irti niin ei siitä puutu enää kovinkaan paljoa että kone on irti.
Eikä se koneen...
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu
Luultavasti, onhan tuollakin jo sen verran rullattu. Suosittelen varautumaan pakopuolen suhteen ainakin kaikilla uusilla pulteilla, sekä henkisesti varautumaan pakosarjan ja turbon pakopesän olevan halki.
Itselläni 340tkm rullatussa...