Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Joo se alempi oli talvella rikki joten se on vaihdettu ja joka kerta ne tässä nyt tökitty läpi.
Tuo teki myös joku viikko sitten kaasuläpän asentotunnistimesta vikakoodin. Se lähti kyllä pois kuittaamalla ja samalla reissulla paloi myös hiukkassuodattimen valo vähän aikaa taulussa.
Akku...
Nyt alkaa mennä usko tuohon kamppeeseen. Eli otsikon mukainen perus Pajero kyseessä.
Kuukausi sitten sytytti luistoneston valot ja meni limppiin ja vikakoodina P0107 eli karkeasti mapin alhainen jännite. Ei mitään, mappi vaihtoon ja kuukauden pelasi. Sitten sama homma. Imusarja putsaukseen ja...
Alkoi tänään kuulumaan melko kummalinen ääni hidastetöyssyyn jarruttaessa. Ääni on sellainen vähän kuin rattaista kuuluva ääni esim kun peruuttaa manuaalilla tai hydrauliikasta kuuluu myös samantapainen ääni. Sellainen naukuminen. Ääni kuuluu nyt hiljaa ajaessa ja kovaa jarruttaessa. Polkimesta...
Itse itselleni vastaan. Imusarjalta ilmeisesti Mapille menevässä pienessä letkussa oli halkeema. Nyt ei puudu kiihdytyksissä.
Melkonen revohka tuo imusarjan putsaus ja ensinnäkin irrottaminen. Jäi loppujen lopuksi alempi putsaamatta kun aika loppui kesken.
Onkos tuollaisesta vikakoodista kellään kokemuksia? Eilen veti pikkukiihdytyksessä vikatilaan ja kävin vikakoodit luetuttamassa ja tuollainen löyty. Nyt pääsin 100km ja sama homma.
Tuli ostettua tuollainen melkoisesti läpikäyty -01 3.2 Pajero. Saksan tuonti ollut aikanaan jansiitä löytyy 7" navinäyttö. Dvd:tä ei ole joten se ei näytä kuin kälyisen kompassin näytön ollessa päällä. Lämmönsäätöpaneelin toiminnotkin vaan vilahtavat näytössä kun muutat niitten asetuksia...
Sain alkuviikosta Pajeron pois syöttöpumpun stefan vaihdosta. Takaisin ajettuani loppumatkalla alkoi öljynpaineen merkkivalo palamaan. Ajoin sivuun kuuntelin koneen ääntä joka oli normaali ja sammutin auton. Laitoin käyntiin, valo ei palanut. Kotona katsoin öljyt ja niitä oli riittävästi...
No niin nyt on uusi stefa paikallaan ja ilmavaivat poissa ja ryhtiä kiihdytyksissä kuin nuorella orilla. Pikkukylän autosepää suostui tuon vaihtamaan, kylläkin todelma työläällä tavalla. Ei ottanut pumppua irti vaan purki rattaan puolelta kaiken pois ja vahtoi stefan sitä kautta.
Kai ne pelkää tuota syöttöpumppu-sanaa siinä lauseessa. Kierrellään ja kaarrellaan ja lopulta sanotaan, että eivät halua tehdä. Tänään taas muutamaan paikkaan soitin ja ei.
On merkillinen vika tämä kun dieselkorjaajat eivät ala vaihtamaan tuota stefaa oikein missään tässä lähi kunnissa. Ilmeisesti ei pitäisi mahdoton homma olla itekkään ja se taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi kohta.
Lueskelin täältä, että moni on vaihtanut tuollaiseen 2 gen 2.8 Pajeroon syöttöpumpun stefan. Itsel on samat oireet kuin monella eli lähtee kylmänä hyvin käyntiin, mutta hetken päästä sammuu.
Olisiko kenelläkään vinkata tähän pätevää korjaamoa , jolla olisi kokemusta tällaisesta tai löytyykö...
Itseltäni löytyis tuollainen 1999 2.8 Pajero , jossa olisi mm. Seuraavanlaista vikaa. Polttoainetta valuttaa allensa yön aikana x-määrän ja joinakin aamuina sammuu pari sataa metriä käynnistyksen jälkeen. Lähtee pitkällä startilla käyntiin. Foorumia luettuani näyttäisi varsin selvältä...
Vs: Pajero gen.2 2.8 TD laatikkoöljyjen vaihto
Kyllä tuosta apua oli ja nyt on uudet öljyt joka kolkassa. Mobil 5w-40 koneessa, Motox Transsyn 75 gl4 vaihteistossa ja jakolaatikossa ja Comman LS öljyt perissä.
Jakolaatikosta tuli tosi harmaat öljyt pihalle, muuten näytti ihan hyville...