Outlander PHEV käryn haju

Nojuu, ja on tätä täälläkin foorumilla puitu jossain ketjussa. Itse juuri paikansin tuota käryn lähdettä muutama päivä sitten. Konttailin ympäri autoa ja huomasin, että itse asiassa koko pakoputki käryää eikä yksittäinen paikka kuten luulin. Johtuu siis siitä, kun moottori ei käy yhtäjaksoisesti pitkiä aikoja niin pakoputkeen tarttunut maantiepiki ym.moska alkaa sitten käryämään, kun putki lämpiää. Arvelen, että jos putken reitin suojaisi ainakin auton puoleen väliin saakka jollain pohjapanssarilla niin käryäminen loppuisi ajallaan.
 
Suomi-autoissa on parannettu versio pakoputkesta jonka pinta ei kuumene niin paljoa ja lisäksi maahantuoja on asentanut oikean etupyörän taakse Mitsun omaa kuraläppää suojaamaan putkea. Se käry tulee pahimmiten juuri tuosta etupyörän takaa. Suurin osa autoista on kuitenkin tuotu ulkomailta ja kyseisiä varusteita ei löydy niistä. Kuraläpän saanee ostettua timanttitiskiltä/Mega-Autolta.
 
Just omankin auton alle tuli rähmällään katseltua että mikä ihme käryää. Todellakin pakoputken alkukäyrä suorastaan silminnähden savuaa pinnastaan..

Auto on Ruotsiauto, ilmeisesti siinä ei ole noita varusteita.
 
Meidän auto haisee myös (Hollander). Lisäksi sisätiloihin tulee herkästi myös muiden autojen käryt ruuhkassa ajettaessa. Eipä käryt haitanneet edellisessä autossa. Onkohan peffiin saatavilla mitä-lie-käryjä-estävää ilmansuodatusta?
 
Takaisin
Ylös Bottom