4G63 moottorin venttiilivarren kumien vaihto

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Nyt sitten aloitin moisen operaation ja yritän saada tehtyä kantta irroittamatta ja jakopäätä purkamatta. No hommahan oli siihen asti helppo, kun piti vain irroittaa se keinuvipu hässäkkä siitä päältä, mutta sitten alkoi vaikeudet. Ensin yritin narukikkaa sylinteriin. No nailon 5mm vahvuinen kaakelin saumanaru ei toimi. Pistin männän alakuolokohtaan ja tungin sylinterin täyteen narua niin paljonko sinne sai menemään ja sen jälkeen käänsin mäntää niin ylös kuin menee. Kun venttiilityökalulla alkoi painaa jousta kasaan, niin venttiili ei tuntunut tukeutuvan naruun ollenkaan. Sitten tein tulpasta adapterin, jonka toiseen päähän hitsasin ilmakompuran liittimen, mutta sen verran on ohivuotoa koneessa, että tuo 24 litran säiliöllä oleva 2.5 hp kompura ei pystynyt tuottamaan tarpeeksi ilmaa. Onko kellään lisäkikkoja antaa eli olisko tuo minun naru ollut vääränlainen ja kenties liian pehmeä tjs. Onko kellään heittää naru tyyppiä, että millaisella homma on onnistunut? Tai kuinka iso kompura pitää olla tuossa touhussa?
 
Naruksi semmoinen mikä juuri menee tulpanreiästä sisään, siitä tulee yleensä sen verran hyvä kieppi että venttiilit tukeutuu niihin. Itse käytän sellaista oranssia muovinarua jonka paksuus on jotain 6-8mm ja sillä on hyvin mennyt.
 
Kylmänä tuossa on ominaisuutena tuo perinteinen tasurien nakutus, niin mistä kannattaisi hommata uudet tasurit? Nythän ne nekin olisi helppo vaihtaa. Niitä vissiin on isompi reikäisiäkin, mikä ei niin helposti ala nakuttamaan?
 
Naruksi semmoinen mikä juuri menee tulpanreiästä sisään, siitä tulee yleensä sen verran hyvä kieppi että venttiilit tukeutuu niihin. Itse käytän sellaista oranssia muovinarua jonka paksuus on jotain 6-8mm ja sillä on hyvin mennyt.
Lähempä tänään yrittämään tuota narukikkaa part 2
 
No en tiedä mitä teen väärin tuon narun kanssa, mutta minulla oli sekä 8 ja 10mm narua ja kummallakaan ei onnistunut. Uusi yritys kompuralla painetta pyttyyn ja sillä onnistu. Nyt kun löytäisi nuo uudet tasurit jostain, niin voisi koota tuon keinuhässäkän takaisin.
 
Nyt kun sai tuon varaosanumeron MD072177 tasureille, niin löytyyhän noita ebaysta vaikka kuinka paljon. Kiinasta jos tilaa, niin menee huhtikuulle toimitus ja euroopasta jos tilaa, niin tulee 2 viikossa, mutta 5 kertainen hinta. Osaako kukaan sanoa, että onko noilla tasureilla minkäänlaista laatueroa tai tunnistaako jostain, että mikä on hyvä tai huono?
 
Viimeksi muokattu
Itse ainaskin pysyisin erossa noista kiinalaisista osista.
No onko sulla sanoa, että mikä on hyvä merkki, kun kaikki näyttää samanlaisille? Tässä juuri sitä pohtinut, että onko nuo euroopassakin olevat niitä kiinalaisia, jotka ovat vain kalliimmalla hinnalla varastoinnin tms. kustannustekijän takia? Tai onko joku täällä joskus elvyttänyt vanhoja ja jos on niin millaisella menestyksellä?
 
Viimeksi muokattu
Omasta sain löpöhuuhtelulla jonkinlaisen parannuksen mut kyl se vielä kylmänä vähän naputtaa mut ei pahasti.
Tuotteiden merkkeihin en ole perehtynyt niin en osaa sanoa.
 
No nyt on kumit vaihdettu ja ensimmäisten käyttökokemusten perusteella ei savuta enää sinistäsavua. (y) Tasuritkin vaihdoin, mutta yksi vielä ilmeisesti naputtelee. Vissiin saattaa mennä jonkin aikaa, että ilmautuu ja täyttyy öljyllä?
 
Nyt hiljeni koneesta se tasureiden räklätys. Moottoriöljy oli vähän yli minimin, mutta lisäsin sen maksimiin, niin räklätys loppui samantien.
 
Takaisin
Ylös Bottom