- Liittynyt
- 24 Joulukuu 2018
Useamman Mitsuttoman vuoden jälkeen tuli hommattua tälläinen Lancer kakkosautoksi.
Auto käy tyhjäkäyntiä humppaavasti niinkuin kävisi vajailla sylintereillä. Välillä humppaus pahenee ja moottori tärisee selvästi. Kierrokset nousevat kuitenkin normaalisti kaasua painaessa eikä ajaessa huomaa juurikaan mitään vikaa. Välillä liikkeelle lähtiessä nytkyttää runsaasti. Tyhjäkäyntiä ei käy hyvin missään kohtaa.
Autossa oli tätä samaa vikaa jo ostaessa ja vikaa oli koitettu korjata ilmeisesti seuraavin toimenpitein: etummainen lamdba vaihdettu bosch anturiin, suuttimia käytetty irti, maf vaihdettu toiseen.
Moottorin vikavalo paloi ja herjasi Autocomilla P0300 random/multiple cylinder misfire detected.
Tässä kohtaa tarkasteltua:
Suuttimien resistanssit 12 ohm. OK
ISC servon käytin irti ja ohmit ohjearvoissa. Surisee ja liikkuu myös kun virrat laittaa päälle.
Pakoputkistossa ei vuotoja ennen lamboja. Keskivaiheilla putkistoa jonkinlainen vuoto.
Sytytystulpat käytin irti ja endoskoopilla kuvasin männät. Kaikki samannäköiset.
Täytyy perehtyä paremmin ohjearvoihin ja helposti mitattaviin osiin. Testerillä EVO Lancerin tiedoilla melkeinpä täytyy hakea Autocomilla? Sillä ainakin moottorilta sai jotain vikakoodia pihalle. Viime nollauksen jälkeen moottorin vikavalo ei ole syttynyt noin parinkymmenen kilometrin nurkka-ajon jälkeen.
Auto käy tyhjäkäyntiä humppaavasti niinkuin kävisi vajailla sylintereillä. Välillä humppaus pahenee ja moottori tärisee selvästi. Kierrokset nousevat kuitenkin normaalisti kaasua painaessa eikä ajaessa huomaa juurikaan mitään vikaa. Välillä liikkeelle lähtiessä nytkyttää runsaasti. Tyhjäkäyntiä ei käy hyvin missään kohtaa.
Autossa oli tätä samaa vikaa jo ostaessa ja vikaa oli koitettu korjata ilmeisesti seuraavin toimenpitein: etummainen lamdba vaihdettu bosch anturiin, suuttimia käytetty irti, maf vaihdettu toiseen.
Moottorin vikavalo paloi ja herjasi Autocomilla P0300 random/multiple cylinder misfire detected.
Tässä kohtaa tarkasteltua:
Suuttimien resistanssit 12 ohm. OK
ISC servon käytin irti ja ohmit ohjearvoissa. Surisee ja liikkuu myös kun virrat laittaa päälle.
Pakoputkistossa ei vuotoja ennen lamboja. Keskivaiheilla putkistoa jonkinlainen vuoto.
Sytytystulpat käytin irti ja endoskoopilla kuvasin männät. Kaikki samannäköiset.
Täytyy perehtyä paremmin ohjearvoihin ja helposti mitattaviin osiin. Testerillä EVO Lancerin tiedoilla melkeinpä täytyy hakea Autocomilla? Sillä ainakin moottorilta sai jotain vikakoodia pihalle. Viime nollauksen jälkeen moottorin vikavalo ei ole syttynyt noin parinkymmenen kilometrin nurkka-ajon jälkeen.