Hakutulokset

  1. L

    Outlander PHEV 100 Year edition 2017/2018 etuiskunvaimennin

    Amayamasta näyttää löytyvän, itse osa kohtuuhintainen mutta postit, tulli ja alv varmaan nostaa hintaa lähemmäs tonnia per ketale: https://www.amayama.com/en/part/mitsubishi/4060a614 On luotettava paikka, myy alkuperäistä tavaraa ja tuolta on tullut Pajeroon tilattua osia hyvällä menestyksellä...
  2. L

    Pajeron vuotava ilmastointi

    Kyllä siellä joku isompi vuoto on, systeemi on taas typötyhjä. Huollosta kun lähdin, olin luulevinani sellaista "pihinää" auton lähistöllä, ihankuin ilma vuotaisi pienestä raosta paineella. Auton vieressä oli ilmastoinnin täyttölaite joten luulin sen siinä pihisevän ja koska auto pukkasi kylmää...
  3. L

    Pajeron vuotava ilmastointi

    Ilmastointi toimii taas, Öljypisteessä käytin kun oli halvin (85€ sis kylmäaineen). Mitään selvää vuotoa ei löytynyt, pitää nyt tsiigailla uv-lampulla kotona silloin tällöin että alkaako jossain päin loistelemaan. Onse mukava kun tuo toimii, pari päivää ollut lähes 30C auton mittarissa töistä...
  4. L

    2003 Pajero 3.2 starttimoottori oikuttelee

    Uusi startti voi olla susi. Yhteen jenkkiin aikanaan vaihdoin uuden startin kun vanha ei enää pelittänyt, oli vähän samaa vikaa että pyöritti usein tyhjää. Purin pariin kertaan enkä löytänyt syytä, akunkin vaihdoin, lopulta tilasin uuden startin joka toimi normaalisti.
  5. L

    Pajeron vuotava ilmastointi

    En ole tuolle systeemille mitään ikinä tehnyt, huoltokirjassa ei mainintoja asiaan liittyen. Viimeisimmässä täytössä lisättiin ainetta muistaakseni noin puolet, eli sen verran oli huvennut useamman vuoden aikana ja sen jälkeen toimi normaalisti. Nyt oli sitten kaikki hävinnyt talven aikana...
  6. L

    Pajeron vuotava ilmastointi

    Täällä 2010 vuosimallin potilas: viime kesänä täytettiin kaasut kun oli vähän vajetta, sitten rikoin loppukesästä kompuran hihnan kiristimen lukituspultin ja lopputalvesta sain sen korjattua. Nyt ilmojen lämmettyä ei viileää enää pukannut ja kun koitin suhauttaa täyttönipasta ainetta niin mitään...
  7. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Saipahan sykkeen nostatusta, kun töistä lähdin ajelemaan eikä ahtopainemittari värähtänytkään ja auto oli ihan mopo. No hetken päästä tulikin moottorikuvake mittaritauluun ja koodi P0299 - ahtopaine alhainen. Kotiin nilkutus ja tsekkailin alipaineletkut, ahtopaineletkut ja ahtimen tangon...
  8. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Joskus viime syssynä napsahti ilmastoinnin hihnan kiristimen pultti poikki. Tilasin uuden kiristi rullan jossa pultti mukana, mutta vaihto ei ollutkaan ihan helppo homma. Oikein tehtynä pitäisi koko kompuran kiinnike ottaa irti jotta pultin saa vaihdettua. Tähän asti sitten ajeltu ilman...
  9. L

    Tt-thermo Gen 4 Pajeroon

    Mulla oli tt-thermo alkuun tuolla pohjassa putkihässäkässä, hyvin se siinä pelitti mutta vehkeen virtajohto päästi vedet sisäänsä eli on vähän suojaton paikka tuolle. Ostin uuden lämppärin ja asensin sen EGR-jäähdimen tilalle, suojaisampi paikka ja tuntuu pelittävän hyvin. Tietty ei onnistu jos...
  10. L

    Pajero 2007 3.2 DI-D DPF valo vilkkuu

    Regeneroinnin alussa/aikana alkaa kulutusmittari "pomppimaan" isoille lukemille, mulla myös tekee sellaista nykimistä jos sattuu olemaan vakkari päällä. Tuossa vaiheessa kannattaa lyödä manuaalivaihde silmään ja pitää kierrokset yli 2000 rpm sen ~20 minuuttia mitä regenerointi kestääkään niin...
  11. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Päivittelyjä, ainakin itselle muistijälkiä; Raidetanko tuli vaihdettua uuteen viime vuonna, kun ohjausakselin juuri alkoi taas vuotamaan. Päivän homma kun sai vanhan pois ja uuden tilalle, tehostimen putket irtosi kun lämmitteli ja harjaili ruosteita pois. Jos olisi rikki mennyt, olisi ollut...
  12. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Ei ole tällä ollut lämpöongelmia plussakeleilläkään kun niitä tuossa pari päivää oli välissä. Tämähän peittää vain noin puolet syylärin pinta-alasta, joten hyvin jää vielä jäähdytyskapasiteettia käyttöön. -25C pakkasilla alkoi lämpömittari ennen tuota laskea aina taajamanopeuksissa, +80 km/h...
  13. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Tuli Puuilosta hommattua "maskisuoja" eli kynnysmatto syylärin eteen, joka sujahti muokkaamatta syylärin ja ilmastoinnin lauhduttimen väliin. Meni pohjaan asti ja muutama sentti jäi näkyviin josta se on helppo nykäistä pois. Oikeaa maskisuojaa ei voinut laittaa, kun välijäähy maskin takana ja...
  14. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Tulipahan taas painittua Naperon kanssa; tällä kertaa ihmettelin kun etuvanne oli ~60 C asteinen ajon jälkeen ja tuoksui hieman kärynneeltä siinä ympärillä. No pari mäntäähän siellä oli satulassa jumissa, toisella puolella vain yksi mäntä. Takanakin pari liukua jumissa, ne jotka eivät ole...
  15. L

    Outlander 2.2 TD 2010-2012 urea(?) säiliön suojapanssari

    Uppista, eikö kukaan ole huolissaan lisäainesäiliöstään auton pohjassa? :)
  16. L

    Outlander 2.2 TD 2010-2012 urea(?) säiliön suojapanssari

    Myydään saastelaitteen säiliön suojaukseen soveltuva pohjapanssari Outlander 2.2 TD 2010-2012 autoon. Myin auton ennen kuin ehdin tuon asentaa, edelleen suojamuoveissaan. Parin millin teräslevyä mustaksi maalattuna. Kiinnitysosat mukana. Kuvissa lisäinfoa, hinta vaikka 100€ + postit. Voin...
  17. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Jep, vasikoin asiasta jo aiemmin. Heti alko tehdä mieli uhkapelata, prklö...
  18. L

    Pajero 07 soittimen vaihto

    Pikku päivitys tähän, sain äänet kuuluviin kun kytkin soittimen johtosarjan AMP-piuhan tuohon vihreän liittimen yhteen johtimeen. En nyt enää hyvin muista, mutta taisi olla sisempi ulompi johto niistä kahdesta mitkä johtosarjan liittimessä oli. Piirikaaviossa joku käpy, kun tuo johdin on...
  19. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Ja muistaessa vielä yksi päivitys modauksesta. Eli viime vuoden puolella tuli asennettua Throttle controller, joka säätää kaasupolkimen vastetta. Ei lisää tehoja, mutta kaasuun vastaavuus ihan eri luokkaa kuin vakiona, nyt auto liikahtaa heti kun kaasupoljinta painaa ja auton luonne muuttuu...
  20. L

    Ensimmäinen Pajeroni, gen 4, 2010, 147 kW, ostettu nelikkovikaisena

    Spacerit lähti irti, en tykännyt ajossa niistä. Tai toisaalta niiden kanssa kyyti oli vakaampaa varsinkin mutkissa, mutta sitten taas puskemista esiintyi enemmän ja jousitus ei jotenkin pelannut hyvin noiden kanssa. Varmaan kun vipuvartta tuli enemmän renkaan ollessa ulompana, jolloin geometria...
Takaisin
Ylös Bottom