Hakutulokset

  1. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Olihan taas tullut idoita mahdollisista ongelmakohdista ja koitin sulkea niitä tänään pois. Vaihdoin ecun pinnit 10 ja 23 toisinpäin ja se oletettavasti muutti sytytysjärjestystä. Muutoksen jälkeen kone pyöri tosi raskaasti ja paukahteli pakoputkessa, joten laitoin ne niin miten alunperinkin...
  2. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Hetken aikaa tutkin taas asiaa. Evoscan saa aika hyvin yhteyden ecuun, mutta jotain häikkää saattaa olla, koska ihan joka kerta yhteys ei onnistu. Olisin halunnut lukea vikakoodit, mutta en osaa käyttää evoscania. Luulisi vikakoodit sillä jotenkin löytyvän. Vikakoodi voisi helpottaa väärän...
  3. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Joo tähän saa vastata, kun en pysty enää lukitsemaan topicia ja puhelimella linkki keskusteluun ei toimi. Ei täällä enää nykyään niin suurta ruuhkaa ole, että tähän kommentointi mitään haittaa. Kiitos tiedosta. Nyt pääsen varmistamaan tämänkin asian. Edit. Tarkistin, että tulpanjohdot on...
  4. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Kävin taas pari tuntia ihmettelemässä autoa. Huomasin, että bensapainemittari näyttikin nyt koko ajan nollaa ja piipitti alhaista painetta. Kaivelin sitten bensapumpun takapenkin alta esiin, jos sen liitos vuotaisi paineet tankkiin. Siellä kaikki vaikutti hyvältä, sen vähän mitä pystyi...
  5. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Taas on tullut haaskattua monta tuntia ecuongelman ratkaisemiseksi. Oli toisaalta vähän haikeaakin ja tuli vanhat muistot mieleen, kun purin vihdoin kondensaattorin pois keskikonsolista. Ahdasta oli ja tarkasti sen olin sinne saanut soviteltua. Stereoiden konkka on kuitenkin tosi...
  6. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Kokeilin nyt ensimmäisen kerran kytkeä Evoscanilla tietokoneeseen ja se ei saanut yhteyttä ecuun. Kai sekin on joku johtolanka, jota pitää tutkia tarkemmin. Kiitos vaan Outonaapurille vinkeistä.
  7. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Muutin kytkentöjä niin, että MFI rele saa nyt sähköä ja kokeilin paria muutakin kytkentämuutosta ecuun, mutta ei vaan starttaa. Meinaa hörähtää käyntiin heti kun avaimesta kääntää, mutta ei sitten kuitenkaan. Nyt onkin ideat loppu mitä seuraavaksi. Juuri tämän takia halusin testata koneremontin...
  8. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Tallissa joululahjojen paketoinnin lomassa jatkoin vähän sähköjen ropailua. Evon eculta ei löydy vastaavaa pinniä, niin nyt MFI releeltä taitaa puuttua sähkö. Vois hyvin vaikuttaa siihen, ettei starttaa. Perkasin ja merkkasin samalla nappuloiden ja soittimen johtoja, kun 10-15 vuoden takaiset...
  9. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Jos vaijeri kerran pyörii, niin sitten ongelmana voi olla vaijerin väljä liitos nopeusmittariin. Vaijerihan vaan työntyy mittaristoon oikealle paikalleen, kun mittariston asentaa, eikä sitä lukita muistaakseni mitenkään. Vaijeri taitaa olla jotenkin kojelaudassa kiinni, ettei se pää pakenemaan...
  10. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Toisessa topicissa oli puheena bensapumpun sähköt, niin ajattelin itsekin puuhailla bensapumpulle sähkön suoraan akulta kytkimen kautta. Konehuoneessa oli sulakevaraus valmiina ja juuri vedetty varausjohto hanskalokeron takana. Porasin kojelautaan rivistön jatkeeksi kytkimelle reiän...
  11. Febiz

    Evo 5 hyytyi ajosta. Pa-pumpulle ei tule virtaa.

    Oikeastaan samaa ihmettelyä oli omassakin lancerissa. Mitatessa pumpulle ei tullut jännitettä ollenkaan, mutta suoraan akulta johdotettuna pumppu pyöri. Sitten myöhemmin lähti kuitenkin käyntiin ihan alkuperäisillä johdotuksilla. Jostain luin, että walbro 255:lla pitäisi olla jatkuvasti 12v...
  12. Febiz

    4G93 jakopää öljyssä.

    Se perinteinen kannentiivisteen vuotopaikka on laatikon puoleisesta etukulmasta ulos ja näkyisi kyllä hyvin. Sulla vois vuotaa nokka-akselin stefa ja se olisikin helpoin vaihtaa. Tai kampiakselin, mutta huomaat varmaan onko öljy tullut ylhäältä vai alhaalta ja meinasitkin vissiin vaihtaa senkin.
  13. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Laitoin ecun paikalleen ja koitin startata, mutta vielä on liikaa johtoja väärin. Bensapaineet kateissa, eli varmaan ainakin pumpulta puuttuu sähkö.
  14. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Lisämittarissa olevan polttoainemittarin sain huijattua näyttämään täyttä, kun lisäsin 1000 ohmin vastuksen, maadoitin anturinjohdon ja kalibroin mittarin. Ajoin yksi päivä Lahdessa elektroniikkakomponentteja myyvän Bebekin ohi, jonka luulin lopettaneen jokunen vuosi sitten. Mutta se olikin taas...
  15. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Pientä päivitystä taas ennen kun asiat unohtuu. Pumppasin yksi ilta 98 bensat pois tankista ja hain kanisterilla 40 litraa 85:sta. Mietin ensin pitäisikö tunkata auto ylös ja valutella bensat pohjapropusta, mutta homma onnistuikin tosi helposti ja siististi, kun laitoin letkun paluulinjasta...
  16. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Hyvä tietää. On mun excelissä vielä yli 10 johtoa, jotka pitää tarkemmin tutkia. En ole auton päästä vielä tarkemmin katsonut miten tuon kaavion johdot osuu sinne. Eli onko tyhjät pinnit samat jne. Vanhemmissa ja uudemmissa gti:ssä on näköjään eroja. Nakutustunnistin oli tyhjä gti:n kaaviossa...
  17. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Kovin nopeasti lancer ei edisty, kun tämä viikonloppu menee ja yksi aikaisempikin jo meni kauppakassin (pösö 207) helmapellin vaihdon parissa. Tuleepahan taas hitsauskokemusta ja näköjään se ottaa mulla aikaa viikonlopun/puoli. Kahden auton huollot ja pensasaidan leikkuukin painaa päälle, mutta...
  18. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Toimisikohan nyt tietokoneella tehtynä. Ja TÄSSÄ linkki itse aiheeseen. Edit. Tietokoneella linkit toimii, mutta puhelimella näköjään ei, vaan kirjaa pihalle.
  19. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    Hyvä huomio. Mulla on säädettävä bensapaineensäädiin, niin sitä voi löysätä. Foorumilta löytyneen tiedon mukaan lancerin bensapaineen tyhjäkäynnillä pitäisi varmaan olla suuruusluokka 2,5 bar. Bensapaineen riittävyyden kanssa oli aiemmin ongelmia, niin kiinnostava nähdä, että nyt painetta...
  20. Febiz

    Lancer GTI -93, Febiz

    KOMMENTTIOSIO siirtyi näköjään seuraavalle sivulle, niin tässä uusi linkki sinne. Ajoin auton ulos pesuun ja lämmitin konetta. Tosi rikkaalla se käy ja savu on sen mukainen. Ei kuitenkaan enää ihan yhtä paha kuin aluksi. Lämmetessä kone ei enää käynyt juuri ollenkaan, niin irrotin...
Ylös Bottom