Hakutulokset

  1. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Hienoa! Tuo vastaava suodatin täytyy minunkin yrittää löytää. Jos se kuitenkin sieltä moottoritilasta löytyy, vaikka ei manuaalissa sitä esitellä. Minä olen myös vaihtanut polttoainetankin täyttöputken vuosi sitten ja samaan aikaan vaihdoin myös polttoainepumpun. Täyttöputki oli ruosteinen...
  2. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Ahaa uudemmassa Pajerossa ( GDI monipisteruisku ) on siis 2 suodatinta. Toinen tankissa ennen korkeapaine-pumppua ja toinen konetilassa. Tuossa yksipisteruiskussa ei ole kuin se tankin suodatin minun käsittääkseni.
  3. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Heps! Eipä ollut vika coolant anturissa. Sain tänään anturin Saksasta ja testasin vanhan ja uuden anturin samanaikaisesti. Kylmässä päässä ( 15C ) molemmat antoivat arvon 2,55kohm ( poikkeama toisistaan alle 2 % ) ja kuumassa päässä ( 90C ) 0,45.....0,49kOhm ( poikkeama toistaan alle 10 % )...
  4. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Muuten kun teit sen vikakoodien luennon, niin miksi yhdistit OBD:n 1. ja 4. Pinnin? Saitko siihen jostain varman tiedon. Minun Pajerossa OBD:n 1. pinni maadoitetaan auton runkoon tai tietenkin suoraan akun - napaan.
  5. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    .....vaan sitä ohjaavien .....
  6. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Joo eihän vika olekaan ECU:ssa sitä ohjaavien anturien jännitearvoissa. ECU saa väärää tietoa moottorin lämpötilasta. Voihan vika olla myös ECU:ssa sillä piirilevy voi olla vikaantunut. Ilmavuotoja ei pitäisi olla se testattiin jauhetestissä eräällä korjaamolla. Imusarjan ja pakosarjan vuodot...
  7. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Hei! Coolant anturin ohmiarvo riippuu eksponentiaalisesti lämpötilasta. Se on yksi neljästä anturista, jotka viestivät koko ajan ECU:lle ja jos yksikään breikkaa niin kone ei käy kunnolla. 1. Air flow sensor välittää ilman määrän 2. Engine coolant sensor välittää ECU:lle moottorin lämpötilan...
  8. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Heips! Paljon on eroa tuon sinun monipisteruislukoneen ja minun yksipisteruiskukoneen välillä. GDI-koneissa ollut paljon ruiskuongelmia. Tuo Pajeron yksipisteruisku pitäisi olla varmin, mutta eipä sekään satavarma ole. T. Esa anturia odotellen
  9. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Heps! Ei sitä coolant anturia taida pystyä huijaamaan ainakaan normaalissa käytössä. Se on NTC vastus, jonka arvo on voimakkaasti riippuvainen lämpötilasta ( 0C:ssa 7,5....9,5 kohm ja 90C:ssa 0,2....0 1 kohm. Vastuksella on merkittävä tehtävä moottorin oikean toimintatilan määrittämiseksi. Jos...
  10. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Heps! Autosi vika on jotain muuta kuin minun auton. Eihän se ole kerennyt edes normaaliin käyntilämpötilaan kun se on jo alkanut köhimään. Kannattaa tutkia/tutkituttaa ilmamääräanturin toiminta jos ei sitten se polttoaineen syöttö ole vielä pielessä. T. Esa
  11. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Hei! Sinun Pajeron kone on monipisteruiskukone, mutta muuten tekniikaltaan taitaa olla samanlainen kuin minun Pajeron vm. 1999 kone. Odotan parhaillaan Saksasta ebaylta autoon sitä lämpötila-anturia ( engine coolant sensor ). Tämän jälkeen olen ainakin eliminoinut sen, ettei siinä anturissa ole...
  12. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Tänään savupäästötesti ja tuommosta pukkasi. O2 9,7%, HC vol302 ppm. Seuraavana on alettava lukemaan ns. "vilkkuvikakoodit".
  13. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Eipä se ole ainoastaan päästömittausongelma. Voima se koneesta menee kun vika pomppaa esille.
  14. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Puristusliitoksilla ovat olleet ainakin edelliset ja sukat päällä. Nuo on kolmannet lamdat ja sama vika sieltä on pullahtanut. En usko, että noissa liitoksissa olisi ongelma, mutta sekin on tutkittava, jos muuta ei löydy.
  15. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Viimeksi luettu koodit vuosi vajaa vuosi sitten. Ensin tuli kampiakselin asentoanturin vikakoodi. Se vaihdettiin ja moottori ehkä alkoi käymään paremmin, mutta sama vika jatkoi olemassaoloaan. Sitten vaihdettiin lamdat ja sama vika jatkui. Vielä kerran vaihdettiin lamdat, eikä mitään muutosta...
  16. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Viimeksi luettu koodit vuosi vajaa vuosi sitten. Ensin tuli kampiakselin asentoanturin vikakoodi. Se vaihdettiin ja moottori ehkä alkoi käymään paremmin, mutta sama vika jatkoi olemassaoloaan. Sitten vaihdettiin lamdat ja sama vika jatkui. Vielä kerran vaihdettiin lamdat, eikä mitään muutosta...
  17. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Kyllä ne ovat yleismalliset. Kahdenlaisia kokeiltu. Eikö se lamda-anturin toimintaperiaate ole sama on me yleismalliset tai ei. Niissä on se esilämmitys, joiden avulla anturi saadaan toimintakuntoon nopeammin ( kolmen piuhan anturi ).
  18. E

    Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

    Autohan on ns. yksipisteruisku, joka ruiskuttaa imusarjaan. Ruiskun toiminta käynyt myös mielessä, mutta kun se pelaa ihan hyvin ennen kuin saavuttaa täyden käyntilämpötilan.
Takaisin
Ylös Bottom