-00 galant rakentelua- Makke-84

M

Makke-84

Guest

Liitetiedostot

  • auto.JPG
    auto.JPG
    92 KB · Lukukerrat 668
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Kontti ja ovet sai kerrkosen dynamat äänieristysmattoa ja alkoi free-air asennuksen suunnittelu.
Pohjan sahailin vaneerista. Edessä vielä pitkä tuntematon tie lasikuidun ja pakkelin läpi.
 

Liitetiedostot

  • 1.jpg
    1.jpg
    57.4 KB · Lukukerrat 666
  • 2.jpg
    2.jpg
    54.8 KB · Lukukerrat 637
  • 3.jpg
    3.jpg
    63.2 KB · Lukukerrat 657
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Päädyin free-air asennukseen ihan vaan mielen kiinnosta, konttiin jää tilaa kuitenkin koteloidulle subille jos ei tämä asennus osoittaudu toimivaksi.
 
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Ovipaneelit vein muokattavaksi tuttavalle koska en luottanut että osaisin niitä tehdä, enkä halunnut yrittää ensimmäistä kertaa näin näkyvillä olevista osista. Tässä toinen etuoven paneeli vaiheessa.
 

Liitetiedostot

  • 4.jpg
    4.jpg
    48 KB · Lukukerrat 658
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Oviverhoiluje ollessa kaverin työstössä keskityin peräkontin väkertämiseen ja vedin johdot tuleville erillissarjoille ja peräkonttiin vahvistimille. Soittimeksi valitsin alpinen 2-din soittimen muistaakseni malli: alpine iva-w505r ja sille kaveriksi alpinen perus prossun aikaviiveitä säätelemään. alpine pxa-h100
 

Liitetiedostot

  • 9.jpg
    9.jpg
    41.6 KB · Lukukerrat 656
  • 5.jpg
    5.jpg
    55.5 KB · Lukukerrat 672
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Eteen oli hommattu kaksi kappaletta dls ms6a erillissarjoja, näille ja 3xdls oa12 elementeille vahvistimiksi ostin kaksi kappaletta dls reference ra 20, toinen diskanteille ja toinen mideille. Subeille rankaisijana toimisi dls-a6 monopääte.
Näille hahmottelin kotelointia käyttämällä ohutta vaneria.
 

Liitetiedostot

  • 11.jpg
    11.jpg
    57 KB · Lukukerrat 659
  • 12.jpg
    12.jpg
    40.8 KB · Lukukerrat 661
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

väliprojektina otin silloisen käyttöauton honda accordin ovipahvit käsittelyyn ja päätin kokeilla oviin omatekoisia midi-asennuksia lasikuidusta itse.
Oven alaosa lähti kätevänä kappaleena irti, siihen sovitin 6,5" midille asennusrenkaan vaneerista, muodon hain kankaalla.
kuidut ja pakkelit päälle ja pirusti hiomista. hyvät tuli.
 

Liitetiedostot

  • 16.jpg
    16.jpg
    87.5 KB · Lukukerrat 695
  • 17.jpg
    17.jpg
    76.5 KB · Lukukerrat 671
  • 18.jpg
    18.jpg
    79.5 KB · Lukukerrat 663
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Verhoilin kotelot mustalla keinonahalla ja kiersin kromilistan kaiutinritilän ympärille. Erillissarjana dls m6a.
tämän jälkeen palasin taas galantin pariin.
 

Liitetiedostot

  • 20.jpg
    20.jpg
    69.7 KB · Lukukerrat 640
  • 19.jpg
    19.jpg
    79.2 KB · Lukukerrat 659
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Tässä ensimmäisenä hylkyyn menneet vahvistimen kotelot jotka tein kontin sivuille.. eivät vaan jotenkin olleet sitä mitä halusin :mad:
 

Liitetiedostot

  • 13.jpg
    13.jpg
    44.5 KB · Lukukerrat 666
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Takakontin koteloinnin verhoilin mustalla keinonahalla ja valaistuksen toteutin aluksi punaisilla neon putkilla mutta vaihdoin ne myöhemmin ledinauhoihin, tämäkään toteutus ei tästä pidemmälle edennyt vaan meni hylkyyn ja aloin visioimaan jotain erilaista ;D
Kaikki rosteriosat ovan kaverin vesileikkurilla leikkaamia.
 

Liitetiedostot

  • 28.jpg
    28.jpg
    63.2 KB · Lukukerrat 645
  • 29.jpg
    29.jpg
    87.1 KB · Lukukerrat 654
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Ovipahvit paikoillaan ja omatekoiset diskanttipaikat asennettuna, diskantit vaihtuvat myöhemmin toisiin (uksi per puoli).
Paneeleihin tuli sen verran kuitua että kojelaudan alaosaa täytyi kulmista muokata jotta ovet sai kiinni, samalla maalasin kaikki alaosan vaaleat verhoukset mustalla.
 

Liitetiedostot

  • 8.jpg
    8.jpg
    46.2 KB · Lukukerrat 646
  • 14.jpg
    14.jpg
    63.3 KB · Lukukerrat 642
  • 15.jpg
    15.jpg
    45.7 KB · Lukukerrat 642
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Myös takaovien pahvien alaosat kuorutin mustalla keinonahalla.
 

Liitetiedostot

  • 30.jpg
    30.jpg
    44 KB · Lukukerrat 659
  • 31.jpg
    31.jpg
    42.1 KB · Lukukerrat 657
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Päätin hankkia laadukkaammat DLS Nordica 1 diskantit, asennuksista saa samalla hieman järkevämmät.
Asennusrengas on sahattu vaneerista, kohdistettu parin puutikun ja kuumaliiman avulla, kuidutettu ja kitattu. Edelleen työn alla :)
 

Liitetiedostot

  • 01092011492.jpg
    01092011492.jpg
    190.8 KB · Lukukerrat 561
  • 01092011493.jpg
    01092011493.jpg
    218.2 KB · Lukukerrat 569
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Uuden lasikuitupuskurin ja helmalevikkeet tuli postissa ja laatu oli karmiva. Helmat olivat sen verran kierot että niitä en sitten käyttänyt ollenkaan. Etupuskuri ei istunut paikoilleen mistään kohtaa ja pyöränkaarten jatko oli leikattu aivan vinoon joten töitä riittää.
Takapuskurin alalipareen päätin myös tehdä itse.
 

Liitetiedostot

  • 7.jpg
    7.jpg
    57.8 KB · Lukukerrat 558
  • 6.jpg
    6.jpg
    59 KB · Lukukerrat 556
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Leikkasin etupuskurista pyöräkotelon päät auki ja hain muotoja kohdilleen uretaanin avulla, Pursotin uretaania myös alkuperäisiin muovihelmoihin ja aloin hakemaan uusia muotoja myös niihin. Takapään teippasin alumiiniteipillä ja kuidutin lähtökohdaksi rungon puskurin pieneen uraan asti, irroitin kuidutetun kappaleen ja pursotin uretaania sen alaosan, veistelin muodot ja kuidutin. Pakoputken reiästä päätin myöhemmin luopua.
 

Liitetiedostot

  • 23.jpg
    23.jpg
    93.1 KB · Lukukerrat 566
  • 22.jpg
    22.jpg
    89.9 KB · Lukukerrat 557
  • 25.jpg
    25.jpg
    80.4 KB · Lukukerrat 562
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Takalippa alkaa hiljalleen löytää muotonsa ja etupuskurin päät hiljalleen istua paikoilleen.
 

Liitetiedostot

  • 26.jpg
    26.jpg
    62.1 KB · Lukukerrat 553
  • 27.jpg
    27.jpg
    63.5 KB · Lukukerrat 536
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Uretaanisotkua.
 

Liitetiedostot

  • 21.jpg
    21.jpg
    92.1 KB · Lukukerrat 542
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Lisää kuitua ja lasikuitukittiä...ja sitä hiomisen määrää..
 

Liitetiedostot

  • 24.jpg
    24.jpg
    94.9 KB · Lukukerrat 555
  • 09122010195.jpg
    09122010195.jpg
    161.6 KB · Lukukerrat 545
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Levikkeiden lopulliset muodot valmiina ankaraa pohjatyötä varten. Puskurissa oli kaikkein suurin homma saada mutkat suoriksi mutta pitkiä iltoja tallilla ja urakka alkoi olla pian loppusuoralla.
 

Liitetiedostot

  • 09122010198.jpg
    09122010198.jpg
    139.6 KB · Lukukerrat 535
  • 05012011228.jpg
    05012011228.jpg
    178.8 KB · Lukukerrat 590
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Helmat pian valmiit maalarille.
 

Liitetiedostot

  • 15032011313.jpg
    15032011313.jpg
    128.5 KB · Lukukerrat 533
  • 12012011234.jpg
    12012011234.jpg
    179.6 KB · Lukukerrat 569
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Tässä vaiheessa alkoi jo tuntua että pahin alkaa olla takana päin. Tallipaikka tähän mennessä vaihtunut jo kaksi kertaa projektin aikana, ja loppuhommat suoritetaankin omassa pienessä tallissa ja pihamaalla.
 

Liitetiedostot

  • 04062011378.jpg
    04062011378.jpg
    161.4 KB · Lukukerrat 530
  • 04062011379.jpg
    04062011379.jpg
    169 KB · Lukukerrat 565
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Vein auton ja levikkeet maalarille ja hyvää jälkeä tuli. Väri ei kuvissa näytä kummoiselta mutta auringossa on sairaan pähee tumman brandyn ja kuparin sävyinen.
 

Liitetiedostot

  • 14102010120.jpg
    14102010120.jpg
    199.2 KB · Lukukerrat 544
  • 22102010144.jpg
    22102010144.jpg
    152.5 KB · Lukukerrat 551
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Tuoreet palikat.
 

Liitetiedostot

  • 28082011486.jpg
    28082011486.jpg
    223.9 KB · Lukukerrat 550
  • 28082011485.jpg
    28082011485.jpg
    236.7 KB · Lukukerrat 549
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

helma
 

Liitetiedostot

  • 28082011487.jpg
    28082011487.jpg
    231.1 KB · Lukukerrat 512
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

puskurin sovittelua, vielä pitää maskiverkot ja kiinnitysreiät saada kohdalleen.
 

Liitetiedostot

  • 06092011497.jpg
    06092011497.jpg
    249.5 KB · Lukukerrat 524
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Pitkän seisonnan jälkeen koeajo, jarruttelin vähä ruosteita levyistä. Jarrut tuntu "yllättäen" laahaavan ja polkimessa "tyhjää". koeajon jälkeen heitin vettä levyihin ja löylyt tuli. Päätin siinä sitte hommata eteen uuet levyt ja palat, kun kerran samalla helppo vaihtaa kun herkistelee liikkuvat osat. Kiesi leimalle ja hylsy tuli väljästä vasemman etukulman etummaisen alatukivarren pallonivelestä. Onneksi homma oli suht helpolla hoidettu kun piti vaihtaa koko tukivarsi, koska niveltä ei erikseen saanut vaihdettua. Nyt sovittelin etupuskurin kunnolla paikoilleen, vähän joutui vinkua ja rälläkkää käyttämään mutta nyt se siellä istuu paikoillaan. Samoin sovittelin toisen helmalevikkeen paikoilleen, tämän kanssa joutui tappelemaan, enkä saanutkaan sitä täysin istumaan takapäästä, lasikuitu ilmeisesti vääntänyt helmaa kieroon :( mutta saa kelvata perkele. Toista helmaa en vielä paikoilleen saanut koska kaksi ruuvia on projektin aikana hukkunut. Huomenna uusia ruuveja metsästämään ja helma paikoilleen, tämän jälkeen enää takapuskurin jatkon asennus ja biili alkaa olla ulkopuolelta valmis :)
 
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

Auto oli nähtävillä jyväscruisingissa 9.6. Tässä pari kuvaa joista auton väri näkyy paremmin.
 

Liitetiedostot

  • IMG_0756.JPG
    IMG_0756.JPG
    227.6 KB · Lukukerrat 429
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

..
 

Liitetiedostot

  • IMG_0755.JPG
    IMG_0755.JPG
    226.1 KB · Lukukerrat 448
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

..
 

Liitetiedostot

  • IMG_0757.JPG
    IMG_0757.JPG
    232.4 KB · Lukukerrat 428
Vs: -00 galant rakentelua- Makke-84

..
 

Liitetiedostot

  • IMG_0758.JPG
    IMG_0758.JPG
    245.2 KB · Lukukerrat 436
Takaisin
Ylös Bottom