1.5i ecu

0200410

-98 Galant V624
Liittynyt
2 Syyskuu 2003
Sijainti
Imatra
Eli autostani se hajos. Uusi ehdokas löytyi, mutta ecu:ssa oleva 4 numeroinen luku ei täsmää, muutoin täsmää.

MD161174
E2T33480C
0207 <- EI TÄSMÄÄ

Mikä tuo numero on? Tärkeä?
Onko kenellä muulla kotona tämmöstä hyllyssä?
Niin ja toimiiko se toinen mulla?
 
En tiedä mitä nuo eroavat numerot tarkoittavat, mutta ihme on jos saman MD?????? numeron omaava osa ei toimisi vanhan paikalla.
 
Kyllä sen pitäiai käydä kun varaosanumero on MD161174 jonka perusteella uusikin tulisi. Muilla ei ole merkitystä käymisen suhteen.
 
Varmaan tiistaina saapuu paketti postista ja sitten pääsee testaamaan. Pitää ilmoitella kui käy.

Tämähän oli "meno loppui lancerista" autosta kysymys. Mittailin johtosarjoja ja vikana oli että anturien +5V olikin +12V. Anturit olivat onneksi ehjiä.. Vikaa seurailin boxista ja totesin että vika juontuu isommista piireistä ja sitä ei saa kuntoon.
 
Öh, aika epätodennäköiseltä kuulostava vika. Oletko ihan varma ettei antureiden käyttöjännite tulekin olla 12V? Ainakin vanhemmissa Mitsuissa oli tätä käytössä.
 
MPS, TPS, ilmanpaine ja virtaus käyttää +5V.
Tyhjäkäynti moottori +6V tai +5V ei muista.
Moottorin vedenlämpötila, imuilman lämpötila, 1 sylinterin TDC ja asennon tunnistin +12V.
Happi tunnistin syöttää eculle max 1V kuumana.

Korjatkaa jos väärässä.
 
Jeps, vanha mitsu pelaa taas. Kiitos Espooseen Tuomakselle uudesta ecu:sta!

Pyörittelin tyhjäkäynti moottoria irroitettuna(testailin) ja nyt tyhjäkäynti ei hyvä.. 1300rpm
Kuinka säädetään tyhjäkäynti moottorin asento ja se ruuvi siin ruiskun pääl, idle switch ja TPS???

On miulla jonkinlaiset ohjeet, mut pieniä tulkkaus vaikeuksia.. TPS:llä n.0.5V jännite, idle?? Tiiä häntä. Kiitos sille joka viitsii avittaa!
 
ECUhan unohtaa tyhjäkäynnin jos akku on ollut irti, se on ihan normaalia ja korjaantuu ajan myötä kun ECU oppii uudet arvot -oletko varma ettei kyse ole nyt tästä ilmiöstä?
 
Otin koko MPS, tyhjäkäynti moottorin mötikän pöydälle ja purin sen. Pyörittelin sitä toiminnan varmistamiseksi. Idle switch siin mötikäs renas.

Sitä vaan että kun sen laittaa kiinni takas niin pitääkö se ajaa johonkin arvoon (min/max)?

Kaasun kun on ylhäällä niin idle switch pitää olla kiinni(maattava kosketin). Sen säätö ruuvi ruiskun päällä.

ECU kyllä säätää mutta kaipaako TPS säätöä? tai ruuvi?
 
Säätö onnistuu vain merkkitesterillä. Se näyttää idle switchin tilan: sen täytyy olla ON kun kaasua ei paineta ja vaihtua OFFiksi heti kun kaasua hipaistaan. Nopea homma, kysypä joltain merkkikorjaamolta.
 
Takaisin
Ylös Bottom