1gen Outlander, rengaskokemuksia / suosituksia

Woodcock

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Täällä kun on vanhempia ja kokeneempia outlanderin omistajia, niin millaisia kesärenkaita olette käyttäneet? Joillain merkeillä näkyy olevan omat rengasmallinsa SUV-tyypin autoille, toisaalla tarjotaan tavallista kesäkiekkoa.

Onko eri merkeillä ollut suuntavakaudessa eroja? Aikanaan ranskalaisilla autoilla ajaessani huomasin että jos haluaa auton menevän suoraan niin kesärenkaissa ei oikein muita vaihtoehtoja ollut kuin michelin. Onko tuossa vanhemmassa Outlanderissa samankaltaisia "ominaisuuksia"??

Pitäs tässä rengasratsioiden alla laittaa noi kesärenkaat vielä uusiksi.
 
Vs: 1gen Outlander, rengaskokemuksia / suosituksia

Minkä kokoiset renkaat sulla on hakusessa?
Tuohon meidän outtikseen vaihdoin pari kuukautta sitten Falkenit koossa 245/40-19. Mallia en nyt muista, mutta ihan HA-renkaat ne on. Vanteet on 8x19 ET40.
Kulkee kuin juna, ei hae urissa tms. Ja voisi sanoa, että ovat hiljaisemmat, kuin aikaisemmin alla olleet pykälää matalammat, kolme vuotta vanhat Contin keski-euroopan mallin kitkat.
 
Vs: 1gen Outlander, rengaskokemuksia / suosituksia

Ihan toi vakio 215/60-16 niin ei tarvi vanteita uusia. Taidan vaan kattella tarjouksia ja räpsästä jotkut normaalit ha-renkaat kans alle.
 
Vs: 1gen Outlander, rengaskokemuksia / suosituksia

Huomenna pitäisi siirtyä CRV:n puikoista Outlanderiin ja tallissa olis odottamassa Hondan 18" aluvanteet...
Sopiikos pyörimään Outlanderissa esim. 235/50R18 tai 235/45R18 renkaat (mielummin ensin mainittu) kun noiden vanteiden ET on 45? Muistaakseni 8 tuumaa leveät vanteet.. Haulla noita rengaskeskusteluja katsellessani olin huomaavinani että ET 40 olisi ilmeisesti parempi, mut tuleekos siis ongelmia 45:lla?
Myöskin Falkenin renkaita meinasin niille sovitella, pitäisi olla hiljaiset ja suht edulliset, mutta ilmeisesti valitettavan nopeasti kuluvat.
 
Vs: 1gen Outlander, rengaskokemuksia / suosituksia

Jassi sanoi
Huomenna pitäisi siirtyä CRV:n puikoista Outlanderiin ja tallissa olis odottamassa Hondan 18" aluvanteet...
Sopiikos pyörimään Outlanderissa esim. 235/50R18 tai 235/45R18 renkaat (mielummin ensin mainittu) kun noiden vanteiden ET on 45? Muistaakseni 8 tuumaa leveät vanteet.. Haulla noita rengaskeskusteluja katsellessani olin huomaavinani että ET 40 olisi ilmeisesti parempi, mut tuleekos siis ongelmia 45:lla?
Myöskin Falkenin renkaita meinasin niille sovitella, pitäisi olla hiljaiset ja suht edulliset, mutta ilmeisesti valitettavan nopeasti kuluvat.
Alkuperäiset 17" vanteet oli ET46. Leveydestä en mene yhtään takuuseen. Olisiko 7 tai 7,5..?
Niillä itselläni oli 225/55 kumit. Aika ronkeli tuo tuntuu rengastukselle olevan, että halkaisijan tulee ainakin olla hyvin lähellä ellei sama kuin vakioilla.

http://www.willtheyfit.com/ Tuota olen itse käyttänyt miettiessä eri rengastuksia.

Itselläni on nyt alla 245/35 kumit 8x20" et 35 vanteilla ja pyörii ilman mitään ongelmia.

Edessä voi tuo 235/50R18 ottaa renkaan takapuolelta sisälokasuojaan kiinni ja todennäköisesti ottaakin. Itselläni jää nykyisellä rengastuksella ihan parin millin päähän kun kääntää ratin ääriasentoon.
 
Vs: 1gen Outlander, rengaskokemuksia / suosituksia

_AH_ sanoi
http://www.willtheyfit.com/ Tuota olen itse käyttänyt miettiessä eri rengastuksia.
Tuo vaikuttaa ihan pätevältä. Täytyy vaan ensiks käydä varastosta tarkistaas kaikki mitat.. :)
Näyttäis nuo mukana tulleet talvirenkaat olevan 225/55R17:set, mut eipä tullut katsottuu niitten ET:tä. :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom