2.0 di-d BSY Jakohihna porsi. Varaosat kiven alla, entäs VAG osat?

cor

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2017
Kaikki vinkit otetaan vastaan. Vielä pari viikkoa sitten kiittelin kun on sitten helppoa jos jotain hajoaa niin osat löytyy helposti VW:n puolelta. Jakohihnasta katosi hampaat, pakopuolelta venttiilit solmussa, keinut uusiksi ym ym. Ongelma nyt siinä että mitään Volkkarin varaosanumeroita ei löydy. Kaikki pelkkiä Mitsun numeroita. Osat niinkin lähellä kun suoraan Japanista. Vähän alkaa huumori loppumaan. Onko kukaan löytänyt ratkaisuja samaan ongelmaan? Löytyisikö näihin jostain räjäytyskuvia mistä voisi itse alkaa löytämään edes niitä mitsun varaosanumeroita?

Ja onko jollain tietoa, menisikö joku moottori päittäin VAG, niin saisi varaosat hieman helpommalla. BKD koodinen ilmeisesti on aika lähellä, mutta kun saisi varmuuden niin saisi varmuuden esim kannentiivisteen ym. kanssa. Oli meinaan aikamoinen hinta jo varaosille saatika sille että eivät ihan heti ole täällä härmälässä.
 
Viimeksi muokattu
Bsy bwc ne varmaan menee ristiin vaikka pieniä eroavaisuuksia löytyykin. Dodge, jeep ja chryslerin keulilla noita samoja patoja ollut. Et jos suuntaa katseen sille puolelle esim.
 
Kannattaa katsoa avkn tarjonta siellä muistaakseni oli sopivasti tarjolla.
 
Myös Ruotsin puolelta löytyy kokonaisia moottoreita. Varmaan edullisempi ostaa koko mylly kuin timanttitiskiltä pari osaa.
 
BSY on vw koneista tosiaan käytännössä 99% BKD. Jos osille löytyy mitsun numerot niin niillä pitäisi löytyä suurin osa tarpeellisista kyllä tarvikeosana ja vaikka ilmankin oe numeroita. Koivusella esim pitäisi olla tuollaiseen koneeseen kaikki keinut, nokka-akselien laakerit, venttiilit (kannattaa uusia kaikki 16), tiivistesarja, kannentiiviste ( kolmea eri paksuutta), suuttimien tiivistesarjat ja tietty jakopään osat. Kysele varaosaliikkeestä (motonet ei ole sellainen jos tarvii jakohihnasarjaa kummempaa ja/tai varmasti laadukkaita osia) asiansa osaava varaosamyyjä kyllä osaa kaivella oe numeroilla oikeita osia vaikka tarvikeosaluettelot ei osaisi suoraan näyttää
 
Ai niin, liian moni tuollainen on rempattu kahteen kertaan kun jakohihnan kiristäjän pinnapultti on jätetty vaihtamatta, huonosti paikallaan tai kierteet rikki kannesta. Jos haluaa ottaa varman päälle niin vag viimeisen sukupolven pumppusuutinkoneissa 1,9TDI tai yhdellä nokalla oleva 2,0 pinnapultti on muuten sama mutta kanteen tuleva pää M10, irtaallaan olevaan kanteen helppo tehdä kierteet isommaksi (kunhan tekee pohjaan asti)
 
Moi, kiitos vastauksista. Kävin myös itse nyt tutkimassa tuota kantta ja siinä oleva varaosanumero 03g 103 373A viittaa suoraan BKD volkkareiden puolella. Yksi varaosanumero on vielä vähän hakusessa mn980079, "bolt, valve gear train". Peräti 85 senttiä hintaa tuolla, mutta Japanin tilaukseksi menossa. Suurin osa muista alkaa olemaan hallussa. Kansi tulee nyt näillä näkymin ostettua kokonaisena, kun löyty sopiva luovuttaja järkikilometreillä ja hinnalla. Vähän tää on salapoliisityötä ja kannentiiviste on vielä vähän mysteeri, tivarissa on varaosanumero 03g 383a, jonka oletan olevan 03g 103 383 A, Mitsun varaosanumero on mn980034 jolla löytyy taas numero 03g 103 383AC. Mutta kun olivat katsoneet tiivisteen paksuutta olivat työntömitalla saaneet 1.91 tm. Volkkarin ja mitsun osanumerolla paksuun olisi 1.71 mm. Jännä vaan että tuo https://partsouq.com antaa myös kolmea varaosanumeroa ja kolmea eri paksuutta tiivisteelle vaikka haen korinumerolla.
 
Kannentiivisteitä on kolmea paksuutta, se varmin tapa on laittaa paksuin vaihtoehto. Paksuus näkyy tiivisteen reunassa olevien reikien lukumäärästä. 03G 103 383 A taitaa olla se keskimmäinen koko. Tuota MN980079 en näkisi kyllä tarpeelliseksi uusia, mutta vag osanumero lienee N 10610902
 
Nämä kaksi letkua aiheuttavat ressiä (kts. liite) Oletan että tässä näkyvät putket ovat yhteydessä noihin (https://partsouq.com/en/catalog/gen...jk8$&vid=0&cid=&uid=50128&q=JMBXJCW8W7Z901243) mutta en keksi mitkä ovat noi letkujen päät. perjaatteessa menisi varmaan ihan bulkkiletkunakin mutta kun niissä noi pienet mutkat, niin ajattelin yrittää vielä löytää korvaavat letkut. Mitään numeroita ei tietenkään mistään löydy.
 

Liitetiedostot

  • _20181207_194926 (1).JPG
    _20181207_194926 (1).JPG
    869.6 KB · Lukukerrat 125
Aletaan olemaan voiton puolella. Kansi on sujahtanut paikalleen, letkut oli ilm. myös löytynyt ja ongelmia ei enää tässä kohtaa ole tullut. Vielä kun kuulen sen summan millä auton saa lunastettua ulos. :eek: Vian aiheuttajakin oli ilmeisesti löytynyt; vesipumppu oli leiponut kiinni, tai oli varsin ottaneen oloinen. Kiitos kaikille avusta, toivottavasti tämä olisi nyt tässä.
 
Takaisin
Ylös Bottom