3000GT ja Chrome ecu

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Olisi Chromen kanssa ongelmia kylmäkäynnistyksessä.

Eli kun saa koneen ensin tulille niin käy aluksi hetken aikaa ihan hyvin, mutta kun hetken lämpiää niin vaihtaa selkeesti "moodia". Sen jälkeen käy niin että aina välillä melki sammuu ja sitten nostaa kierrokset taas ylös ja taas takas sammumisen rajalle ja ylös. Tuota humppausta se on siihen asti että mene closed looppiin, oliko nyt 60 C tietämillä.

Välillä voi käydä hetken tasaisesti ja sitten taas jatkaa humppaamista. Ja kyllä se toisinaan sammuukin.

Ankarasti yrittänyt logittaa ja se tuli ilmi että sen takia meinaa sammua kun se yhtäkkiä antaa sinne älyttömästi lisää bensaa ja samalla loadi nousee sitten viiveellä vaikka ilmamäärä laskee, mutta en keksi miksi se sitä bensaa sinne haluaa antaa niin paljon. Ilmamäärässä ei tapahdu mitään ihmeellistä tai kaasun asennossa.

Lämpösenä toimii mielestäni ihan normaalisti, hienosäädön tarvetta toki aina on.

Tuosta pitäisi login näkyä. Tässä ei ole closed loop käytössä.
https://drive.google.com/file/d/1NzpRPem1377rXw_q2y7nUdgrBGcvqph-/view?usp=sharing
408 riviltä eteenpäin ja sitten pidin kaasulla hetken aikaa niin sen jälkeen 900 riviltä.

En ole ihan varma, mutta jäi semmoinen muistikuva että tuo ominaisuus olisi tullut E85:sen myötä tai sitten se tuli maffin vaihdon jälkeen.
Oleellisimmat muutokset autossa:
- 800cc suuttimet
- E85
- custom maf, evon anturi 3000GT kuorissa
- vapaavirtaussuodatin
- TD04 15G


Hyviä vinkkejä säätäjistä otetaan myös vastaan. Tuo on nyt dynossa säädetty mutta tulos jäi laihaksi.

Ja vinkkejä kuinka tuota varsinaista käyntiinlähtöä saisi entrattua viinalla. En ole vielä hyviä säätöjä siihen löytänyt tai voiko sitä saadakaan niin että lähtisi aina ekalla käyntiin.

Ja vielä yksi asia, että mitä ahtosolenoidia porukka on käyttänyt? Laitoin jenkkien vinkkien mukaan orkkis EGR-solenoidin tai vastaavan kolmeporttisen solenoidin, mutta sillä ei pääse kuin 1 barin paineeseen kun siitä loppuu vara. Jenkit oli sillä vetänyt paljon ylemmäs. Onko tähän mitään ideoita? Pitäis kokeilla toisella samanlaisella, jos tuossa on joku häikkä.
 
Viimeksi muokattu

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Näetkö tyhjäkäyntimoottorin stepit?
Miksi Evon MAFfi on 3000GT kuorissa eikä omissa kuorissa?
Kylmäkäynnistyksen kanssa menee aikaa kun haet sopivat arvot kohdalleen pikku hiljaa. Näillä keleillä sen saa kyllä lähtemään kerrasta käyntiin.
Missä dynossa olet nyt käynyt?
Grimmspeedin solenoidin laittaisin itse jos en käyttäisi manuaalista säädintä.
 

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Tuossa logissa on stepit. Ne ei muutu ennen kuin yrittää korjaa käyntiä takas ylös kyykkäyksen jälkeen.
Maffi tonnarin kuorissa koska isommat ja sopivat suoraa paikoilleen.
Alavudella olevassa dynossa säädettiin.
 
Ylös Bottom