3000gt:n twinturbon koneen viritys

Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Samppa sanoi
Meinaatko, että tonnarit on aina niin timmissä kunnossa, että vetää just siihe oletettuun aikaan eikä mitään ongelmia tule vastaan ::)


Nämä ei oo ikinä tikissä, aina saa rapata jostaki paikasta.. niinku tästäki viestiketjusta ilmenee ;D

eikö niitä latureita saa satasella eeeebaysta?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Pluto sanoi
Laturista lähtisin vikaa ettimään.

Ääni tälle. Meillä oli tuossa juuri eräs Supra, jossa oli täsmälleen samanlaisia oireita ja syyksi paljastui tiensä pään kohdannut laturi.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Nämä ei oo ikinä tikissä, aina saa rapata jostaki paikasta.. niinku tästäki viestiketjusta ilmenee ;D

eikö niitä latureita saa satasella eeeebaysta?
Mitäs tuo sitten maksais veholla onko kellään tietoo? Tai jossain muualla mistä sais äkkiä?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

savihousu sanoi
Niin, ei kai se oikein voi mitenkään sitä tajuta, kun se ensin laskee sisään virtaavan ilman määrän ja pyrkii sen mukaan ohjaamaan, ja sitten se laskettu ilmamäärä tunkastaan dumpista taivaan tuuliin jokaisella vaihdolla, jolloin ohjaus aika luonnollisesti päin peräsintä. Toinen selkeä oire sammuskelun lisäksi on kun kesken vedon nostat tasakaasulle, niin nykiipä aika railakkaasti.

Tuo sammuminen muuten sitten liittyy myös noihin virtapuolen hommiin, eli jos sulla on käytetty akku sippiin, niin reaktio on aika sama kuin jos olisit ottanut kengät irti, eli Ecu opettelee ja opettelee. Teki mulla ainakin opetteluvaiheessa pari kertaa hyvän keken kehäkolmosen ramppiin Lahdentieltä, vitoselta vaihto neloselle, mutta jätin kytkin pohjassa rullaamaan vauhtia, niin sammu just ennen sitä mutkaa oikealle, tuli hiukan hoppu kun meni vähän raskaan puoleiseksi...
Eli siis vaan jostain By Pass kehiin vaa? Mitenkäs voiko tuo nostaa pakolämpöjä jos pakosarjaan pääsee palamatonta pa:ta?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
Nämä ei oo ikinä tikissä, aina saa rapata jostaki paikasta.. niinku tästäki viestiketjusta ilmenee  ;D

eikö niitä latureita saa satasella eeeebaysta?
Tuolta löytyi 50$
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/3000GT-94-DOHC-ALTERNATOR-pulley-assembly-charger_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem2302baa573QQitemZ150369641843QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Mainospuheen mukaan erin omaisessa kunnossa... Ei olis pahan hintanen ees... Mitähän rahdit mahtaa olla??
Itsellä ei ole ollenkaan ebay kokemusta joten laitan varmaan jonkun tilaan jolla on.. Eli saa kyllä ilmottaa jos on homma hanskassa niin maksan tietty tilaus palkkion...
Onhan noita kai jotain firmoja jotka tekee tota hommaa? Mut kyselen nyt ainakin ens alkuun kaikilta tutuilta jos niillä olis kokemusta asiasta...

EDIT:lisätty

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MITSUBISHI-3000GT-DODGE-STEALT-ALTERNATOR-110A-91-95_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem53dce51a93QQitemZ360188287635QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

nakasaki sanoi
Mulla oli dumppina dual port ja pelas hyvin. Iridiun ngk ja pykälää kylmemmät tulpat ( suurempi luku ).
Nykiminen - oisko bensan puute. Paremmat tulpanjohdot.
Mites tuollanen dual port dumppi ton imm kanssa sitten menettelee? En oikeen löytäny noita NGK Iridium tulppia muihin kuin prätkiin...
Millanen noissa sitten pitäis ton kärkivälin olla?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Noni no taas kun on akussa virtaa niin dumppi toimii loistavasti ja tyhjäkäynti erinomainen... Mistä lie johtuu?
Viimeksi kun oli tyhjäkäynti ongelmaa niin ilmeisesti johtui akun jännite tasosta joka oli tippunut todella alas?
Taas välillä tuo laturi pelaa ihan ok viimeset 3 päivää pelannu hyvin ja nyt tänään sit taas ei tahtonu toimia kunnolla, outoa.... :-\
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

aina kun heitetään imm ohi tavaraa se lukee väärää tietoa ja työntää ylimääräistä bensaa
koneeseen...

jossain yksilössä herkemin kuin toisessa...
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mr mmc sanoi
aina kun heitetään imm ohi tavaraa se lukee väärää tietoa ja työntää ylimääräistä bensaa
koneeseen...

jossain yksilössä herkemin kuin toisessa...
Mikä sitten on se jippo millä dumpin saa toimimaan täysin oikein?
Vaatiiko sitten kokonaan uuden ECU:n? ???

Ei nyt ihan niin paljoo viitti vielä ainakaan tässä vaiheessa sit pelkkien suhinoitten takii tehä... :-\

Sit vielä yks kyssäri että missähän Tampereen seudulla sais säädätettyy tota?
Et voiko viedä esim SOFTATECH OY:lle pirkkalaan vai onko jotain muita parempia paikkoja?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Alkuperänen dumppi tai tarvike, täysin takaisinkierrättävä.
Kyllä jos meinaa enempimuuttaa niin uusi eku on ehdoton.
Softatecillä säätävät jälkiasennus ruiskunohjauksia ( tatech ). Eli ainu, jos merkkiliikkeessä on osaava kaveri. Niin jossain määrin mahdollista siellä säätää.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

No ajattelin että jos talvella tekis jotain pikku muutoksia niin mistä suosittelette aloittamaan?

Omia päätelmiä:
suuttimet pykälää tai paria isompiin, (mikä olisi sopiva koko?)
uus bensa pumppu
ja sitten dynolle säätöön jos löytyy hyvä paikka ???

Menikö ihan metikköön?

Sit mietin vielä tota pakopuolta että jos pre catit poistais...
Onkohan putkistolle muuten uusimis tarvetta, kun näyttäis olevan mallia HKS Super Dagger
On niin mukavan hiljainen että jos ei yli 10hp eroja ole niin sit en raaski vaihtaa..

PS. Tyhjä käynti ongelmat poistuivat kokonaan laturin vaihdon myötä..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

putkisto uusiksi+ kaikki katit pois uus bensapumppu ehottomasti ...ahtia 0,98 bar,,

kyllä kulukee :peukku


jos vakio turbot 13g et tosiaankaan tarvi isompia suuttimia


k&n intake
walbro+ hotwire
joku bensanpaineen säädin esim aem

niin se on 400hp heleposti.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Mistä kohtaa on tuo hks ränni. Jos on kokonaan niin ei ihan heti, tarvi päivittää. Jos ränni ahdistaa. tehoa puuttuu ylä kierroksilta.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Viikon loppuna oma auto menee varmaan nosturille niin tsekataan toi rännin vahvuus..
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ei ehkä viritysthreadiin kuulu, mutta käykös 1g GTO:n jonkun muun mitsun tulpanjohdot?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jo-oo sanoi
no eikös sitten 3litrasen pajeron ja shogunin myös?

ne on yhdellä nokalla joten eri hihnat ainakin.
sen tarkemin ei ainakaan mulla ole tietoa.
kampiakselit on sit erilaiset turbossa ja noissa vapareissa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Minkälaisia tehoja voidaan saada TD05-setillä? Jenkkien "whp"-lukemat on niin epäluotettavia, siellä kun 400 suomi-hv menee jarruun, niin se on heti 400whp ;D ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Varmaan melkosen varmasti joku 550hp -600hp....perustuen ihan vaan siihen, että jos tuommonen malmikasa oma massa 1780kg noin....kulkee vartille 10.xxx aikoja loppunopeuden ollessa siellä +200kmh. Niin tosiaan kunnollisella moottorinohjauksella.



joku viisaanpi korjatkoon jos olen ihan hakoteillä ::)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Sellanen on varmasti aika pätevä paketti. Tuntuu vaan nuo amerikanpoikien viriosat keskittyvän siihen "bling-blingiin", kromattua ahtoputkea, elektroniikkaa pumpattu ohjaamo täyteen ;D
Joku kunnollinen MAP-ohjattu ruiskuboksi voi olla jo ihan asiaa.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Tuossa katselin videoita. Jenkki 3000GT VR4. 1.2bar ahdot, 13C ahtimet, coolerit vaihdettu, perusvirit. "350whp" ;D ;D
100-160kmh aika oli tasan 8.0sek! Johan joku vakio BMW E34 M5 3.8 menee saman setin 7 sekkaan, on jenkkipoikien powerit kohdallaan ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Rokki sanoi
Nyt on jarrussa käyty ja tulokseks 250kw ja 520nm.
Tehokäyrä leikkaantuu noin 5000rpm luultavasti nakuttaa ja sitten menee sytkä myöhälle.
Nyt täytyis saada tutkittua, että kuuleeko tuo ecu sitä nakutusta.
Seokset menee vähä turhan rikkaalle, mutta parempi niin kuin että menis köyhälle.

Kestääkö vakio kytkin vielä tommosta tehoo ja vääntöö? Itelläkin käyny mielessä jotain suuntaan: putkisto, downpipe?, bp- ja ap-säätimet+bensapumppu. Hotwire onkin tehty jo.

Mites sen jakolaatikon kanssa tuommosen virityksen jälkeen..? Jossakin tais olla niitä jakolaatikon tukipalikoita, ni liekkö semmosesta hyötyä miten paljo? Tai onko jostain tietystä öljystä apua? Oon käsittäny että joillaki siitä jakolaatikosta halkee kuoret, ja toisilla menee ne akselit.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

sengo sanoi
Kestääkö vakio kytkin vielä tommosta tehoo ja vääntöö?
Kestää heleposti jos et ota mitään banzai lähtöjä.


Itelläkin käyny mielessä jotain suuntaan: putkisto, downpipe?, bp- ja ap-säätimet+bensapumppu. Hotwire onkin tehty jo.

Mites sen jakolaatikon kanssa tuommosen virityksen jälkeen..?
kestää jos on kunnossa, mutta täys susihan se on se vakio siis, jos alkup. niin takuulla vuotaa öljyä.

Jossakin tais olla niitä jakolaatikon tukipalikoita, ni liekkö semmosesta hyötyä miten paljo?
on hyötyä ei ratkea läheskään niin helposti.

Tai onko jostain tietystä öljystä apua? Oon käsittäny että joillaki siitä jakolaatikosta halkee kuoret, ja toisilla menee ne akselit.

niin tekee, laitat laatikkoon sen vahvemman akselin ja hommaat sen rosteri alumiii pesän siihen jakolaatikkoon niin varmasti kestää eikä halkia jos ei tahallaan säre sitä.


offfffftopic......mulla ois tossa hyllyssä 5 speed 25 boorinen pakka uus tukiraudalla jos joku tarvii 8)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kytkin alkaa luistamaan. Aikapian. Ja kun saat sen pitämään, halkee jakolaatikon kuoret, Ja se akseli hakkautuu jossain siellä välissä paskaksi. Ja kone ALKAA vasta vetämään hyvin 4500 ---> ja putkisto on SUURIN notkahtamisen syy. Sen kun laittaa uuden / hengittävän. Niin alkaa löytymään voimaa ja vetoja yläkierroksille. Öljyllä ei ole merkitystä kunhan on KOVA puristuksen kesto. Normi mopilin hypoidi palo piloille 1500 km. ajon aikana. :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

sengo sanoi
Kestääkö vakio kytkin vielä tommosta tehoo ja vääntöö? Itelläkin käyny mielessä jotain suuntaan: putkisto, downpipe?, bp- ja ap-säätimet+bensapumppu. Hotwire onkin tehty jo.

Mites sen jakolaatikon kanssa tuommosen virityksen jälkeen..? Jossakin tais olla niitä jakolaatikon tukipalikoita, ni liekkö semmosesta hyötyä miten paljo? Tai onko jostain tietystä öljystä apua? Oon käsittäny että joillaki siitä jakolaatikosta halkee kuoret, ja toisilla menee ne akselit.

Jakolaatikko sieltä yleensä ensimmäisenä antaa periksi, varsinkin jos pitävällä alustalla kovempia "jalka-sivuun" kiihdytyksiä tekee, tai ei huolehdi noita kroonisesti vaivaavista öljyvuodoista. Tukipalikoiden apu on vähän niin ja näin, ehkä ei ihan räjähdä kuin ilman niitä, mutta hajoavat kyllä. Eivätkö auta vuotoihin. Kunnon rosterilaatikko, ja mielellään se keskiosakin on se "oikea" tapa korjata tuo. Sen jälkeen se on kytkin joka sitten vaatii päivitystä.

Toissaviikolla pari tuollaista SS-laatikkoa tuli uusilla sisuskaloilla, on se hienon näköinen :) Billetalumiinisiäkin on mutta aika klohmuja.

Akselit / spooli kuluvat ajan myötä, siihen hyvä päivitys on erikoisteräksestä tehdyt korvaavat osat, 300M tai QuadcoXR. Itsellä muutama noita QuadcoXR akseleita, toinen menossa omaan autoon.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

nakasaki sanoi
Kytkin alkaa luistamaan. Aikapian. Ja kun saat sen pitämään, halkee jakolaatikon kuoret, Ja se akseli hakkautuu jossain siellä välissä paskaksi. Ja kone ALKAA vasta vetämään hyvin 4500 ---> ja putkisto on SUURIN notkahtamisen syy. Sen kun laittaa uuden / hengittävän. Niin alkaa löytymään voimaa ja vetoja yläkierroksille. Öljyllä ei ole merkitystä kunhan on KOVA puristuksen kesto. Normi mopilin hypoidi palo piloille 1500 km. ajon aikana. :peukku

Jeps, tuntuu hieman vaihtelevan onko kytkin vai jakolaatikko ensimmäinen luovuttaja, noissa kovissa vedoissa todennäköisyys laatikon hajoamisella ehkä suurempi, erityisesti jos voimansiirrossa kulumaa niin että pääsee liikaa elämään palikat siellä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Uskaltaako vakioon tonnariin laittaa td05 EVOIII-settiä (+ peltisarjat)?
Tarkoitan vakiomoottorilla vakiota 6G72 alakertaa ja yläkertaa.
Bensapuolelle kyllä tulossa muutoksia, suuttimet, pumppu, hotwire, moottorinohjain ilman massamittaria.

Onko liian raju paketti, jos autossa vain järeämpi kytkin, iso putki ja kiinacooleri?

Harmittaa tuollainen 9B-turbojen toiminta, heti kun alkaa kiertämään, ahtomittari laskee kierrosten myötä.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

ainaki jos on 4 pulttisella alakerralla 6/1992 uudenmpi niin varmasti uskaltaa....ei mitään onkelmaa, :peukku
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

ite en oo mikään kauhee 16G kittien fani, kyllä ennemmin kadulle laittaisin 19T

syy 16G kittien pakosarjat yleensä laatua "kiina", enemmän turbon viivettä, joutuu soveltaa ahto/vesi/öljy putket
tommonen kitti varmaan maksaa joku 3000$ mhi turboilla

19T sopii suoraan vakio pakosarjoihin, herää nopeampaa, käytännössä lähes samat tehot kuin 16G eli = +600hp ja täysin katu kunnossa katurenkailla paukketelee vartille heleposti 10,xx aikoja.
ja nämä ahtimet ehkä jonku 1700$ vähän ajettuja käytettyjä saapi 1200-1400$ tai jos teetättää vanhoihin turbon runkoihin niin ebaysta japanista saa sen "turbo catridge" saattaa olla kirjoitus virhe..:) niin olikohan jonku 390$ kipale postikuluineen suomeen!!! + tietenki koneistus työt päälle..jossain tutussa pajassa :peukku
siittä kohtuu edukkaasti 10 sekunnin katuauto joka kumminki painaa yli 2000kg !
tämähän vaan on tosiaan minun mielipide asiasta, aattelin itelle 19T laittaa tässä jossain välissä.

ja kannattaa luke tämä viestiketju ja päättää sitte ite mitä haluaa

"Must Read!!! 19T's are the best turbo for a 3.0L or 3.1L 3000GT"
http://www.3si.org/forum/f35/must-read-19ts-best-turbo-3-0l-3-1l-3000gt-462606/

täälätä linkistä nopeimmat 3000gt/stealth 1/4mile ja sitte dyno tuloksia myös
http://www.import-power.com/3squicklist/awdlist.html
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Itse en ole kovinkaan TD04 fani, jos jotain TD04HL-19T x2 combolla saa aikaan 3 litran koneessa, niin väittäisin että ainakin sitä lagia. En tarkoita nyt spoolauskierroslukua vaan viivettä vaihteenvaihdossa tai kierroksilta polkaistessa ahtojen nousunopeutta.
Aika laginen tommonen ahdin nimittäin on jo yksinään 2 tai 2,3 litran nelosessa johtuen TD04:n huonosta turbiinista, spoolaa kyllä alle kolmen tonnin mutta ahdot nousee aina laiskasti oli kierrosluku mikä hyvänsä.

Vartilla tietty tuo viive ei niin paljoa haittaa kuin jossain radalla, ja 2 tonnin keijukaisella lienee ehkä hauskempi keskittyäkkin suoraan ajamiseen kuin mutkan. :) Mutta ainakin itteä haittaisi kadullakin tuo lagaus, voisin melkein jopa veikata että joku hyvä singleturbo jaetulla pakopesällä lagaisi vähemmän.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

joo jos radalle aikoo niin tämä on kyllä väärä vehe siihen,,,,,varmaan puskis mutkat suoriksi ;)

niin en tiiä sitte nuo jenkki pojat kuiteski väittää kiven kovaan että kadulla ja yleensäkkin vähemmän on laggia 2x19T kun 2x16G setissä....
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Jenkkipojilla menee yleensä sekaisin käsitteet spoolaus ja lagi (boost threshold vs. lag). :) En tosiaan 3k:sta osaa sanoa kun ei ole siitä kokemusta, mutta neloskoneisissa kokemus sanoo että TD05-16G on huomattavasti vähälagisempi kuin TD04-15T, 15G, 18T tai 19T esim. Eri turbiini paremmalla hyötysuhteella tekee nimenomaan tuon eron siis. Spoolauskierrokset ei paljoa poikkea jos TD05 on twinscroll pesällä, muuten TD04 kyllä syttyy vähän alempaa pienuutensa ja suunnittelunsa ansiosta.

Eli vaste kaasuun kun kierrokset on ylhäällä on TD05:lla parempi, TD04 taas lähtee ahtamaan alhaisemmilla kierroksilla.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Twin scroll-pesää ei oikein 6 sylinterisessä autossa voi hyödyntää...

Onko olemassa dynokäyrää, miten TD05 toimii 6G72:ssa? Lähinnä tarkoitan, pysyykö se alueella ollenkaan.
Pakosarjat toki suomessa tehtynä, mustasta raudasta. Koetetaan välttää kaikkea bling-bling tuotetta ja sikaboksia moottorinohjaimessa ;D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsuilija sanoi
Twin scroll-pesää ei oikein 6 sylinterisessä autossa voi hyödyntää...

Erittäin hyvin voi singleturbona. Mutta joo, silloin ei puhuta TD05:sta. :)

Onko olemassa dynokäyrää, miten TD05 toimii 6G72:ssa? Lähinnä tarkoitan, pysyykö se alueella ollenkaan.
Pakosarjat toki suomessa tehtynä, mustasta raudasta. Koetetaan välttää kaikkea bling-bling tuotetta ja sikaboksia moottorinohjaimessa ;D

Jenkkifoorumeilta löytyy varmasti lukuisia. 16G6 evokompuran kartta on sen verran loistava että ei taida kompressorin kartalla pysymisessä olla ongelmia. Isoin etu tulee siitä että TD05 turbiini on huomattavasti parempi kuin TD04. Käytännössähän TD05 twinturbo V6:ssa kannattanee käyttää Evo1-3 single entry pesää.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsuilija sanoi
Twin scroll-pesää ei oikein 6 sylinterisessä autossa voi hyödyntää...

Onko olemassa dynokäyrää, miten TD05 toimii 6G72:ssa? Lähinnä tarkoitan, pysyykö se alueella ollenkaan.
Pakosarjat toki suomessa tehtynä, mustasta raudasta. Koetetaan välttää kaikkea bling-bling tuotetta ja sikaboksia moottorinohjaimessa ;D

mikäs moottorinohjaus sulla on?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Toistaiseksi vakio. Vakiot 360ml/min suuttimet, eli ei minkäänlaisia pa-laitemuutoksia vielä. Harkinnassa vahvasti Tatech wb-lambdalla.

Onko jollain suomessa tuollaista iso-turbo pakettia ajossa? Mieleen tulee - kuinka "huomaamaton" sellainen asennus on, orkkis lämpöpelti ei varmasti mene paikoilleen enää. Kiinacooleri+ahtoputket on helppo häivyttää mattamustalla Mastonin dödöllä, ettei paista silmään.
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsuilija sanoi
Kiinacooleri+ahtoputket on helppo häivyttää mattamustalla Mastonin dödöllä, ettei paista silmään.

Motonetin motox toimii myös hyvin ;) pitää aina pari pulloa olla hyllyssä jos johonki rojektiin tarvii töhäyttää...
jaa vai että tatekkia, itekki tässä miettiny että oishan se hyvä joku oikee ECU laittaa, vaan eipä oo tullu vielä laitettua ku toimii tuolla sikapoksillakin nyt tosi hyvin,
ainoo miinus että täyskaasu vedossa menee melko rikkaalle 10.8-11,3 mutta ei sitä taida sen laihemmalle saada ton vakio ecun rinnalla säädettyy ku se vakio ecun pitäs olla jossain 10.2 eli vielä rikkaammalla. pystyy sytkät säätään myös, eikä oo käynnistys onglemia...eli vakio auton toimivuus.
tuossa kadulla ku ajelee ja vaikka kenkii ihan kunnolla niin mitä tossa oon loggaillu niin nakuttaa jotain 2-5 joskus eli ei mitään merkitystä... vartilla sitte ku pätkii 1,2,3 vaihteet kaikki rajottajalle niin nakkelee kolmosella max 9 nakua,,,,ei kuulemma sekään oo juuri mitään, ja tämäkin tosiaan vaan tietyllä kierrosluvulla eli ei kokoajan. se voipi olla että tuoki naku katuaa ku laitan tässä talvella sen isomman coolerin (ei kiinalainen :)) tuohon keulalle. niin ja se vesi/metanoli ruisku ois kanssa haaveissa, ainaki nahkasaki kehu että on pätevä systeemi :peukku

ehkä sitte ku joltaki kuulen, että löytyy semmonen moottorinohjaus joka toimii 100% niin sitte laitetaan niin eikä maksa 3000€-4000€
muuten sen AEM ems:sin kyllä laittais, mutta ku tahtoo nuo säätäjät olla meleko kattelussa ainaki täälläpäin, se menis tosiaan vakio johtosarjoihin kiinni eikä maksa ku reilun tonnin....toiset sitä täällä suomessa haukkuu että ihan paska, mutta niin ne monet haukkuu sen tatekinki ja hestekin suohon myös. Ykski dyno ukko sano ku kyselin hestekkiä tai tatekkia niin että ei missään nimesä niitä mitä vaan muuta ennemmin....katuautoon.
ja jälleen ainaki jenkki pojat wannoo aem nimeen kehuvat että paras ecu mitä tohon autoon voi laittaa (jos moteccia) ei lasketa. Ja siellä osaavat kyllä säätää.

Kyllähän suomestakin ainaki yks kaveri löytyy etelästä joka AEM ems:sin hallitsee kuuleman mukaan hyvin, kerran soittelin sille niin oli muistaakseni jotain tonnaria mappailemassa johon oli laitettu 16g + muuta sälää. alappa sitte täältä kelekkomaan johonki 600kilsan päähän niin mennee vaikiaksi perk***

tätä se köyhyys teettää kaikki pitäs saaha HALAVALLA ja puoli ilimaseksi
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys


Kyllähän sillä EMU:lla saa säädettyä niin laihalle kuin haluaa, mutta paljon yli tuon 11.3 ei pumppubensalla kannata säätää... nuo myllyt tykkää [jäähdytys]bensasta. Joskus huvikseen kokelin hapetetulla 116 oktaanisella, ja sitä sieti hyvin a/f 12-12.5 asti. Ja veti kyllä kivasti.

Ja täys mappauskin sillä onnistuu, GM:n map anturi vain kiinni ja omat kartat ajoon.



mitsumikko sanoi
Motonetin motox toimii myös hyvin ;) pitää aina pari pulloa olla hyllyssä jos johonki rojektiin tarvii töhäyttää...
jaa vai että tatekkia, itekki tässä miettiny että oishan se hyvä joku oikee ECU laittaa, vaan eipä oo tullu vielä laitettua ku toimii tuolla sikapoksillakin nyt tosi hyvin,
ainoo miinus että täyskaasu vedossa menee melko rikkaalle 10.8-11,3 mutta ei sitä taida sen laihemmalle saada ton vakio ecun rinnalla säädettyy ku se vakio ecun pitäs olla jossain 10.2 eli vielä rikkaammalla. pystyy sytkät säätään myös, eikä oo käynnistys onglemia...eli vakio auton toimivuus.
tuossa kadulla ku ajelee ja vaikka kenkii ihan kunnolla niin mitä tossa oon loggaillu niin nakuttaa jotain 2-5 joskus eli ei mitään merkitystä... vartilla sitte ku pätkii 1,2,3 vaihteet kaikki rajottajalle niin nakkelee kolmosella max 9 nakua,,,,ei kuulemma sekään oo juuri mitään, ja tämäkin tosiaan vaan tietyllä kierrosluvulla eli ei kokoajan. se voipi olla että tuoki naku katuaa ku laitan tässä talvella sen isomman coolerin (ei kiinalainen :)) tuohon keulalle. niin ja se vesi/metanoli ruisku ois kanssa haaveissa, ainaki nahkasaki kehu että on pätevä systeemi :peukku

ehkä sitte ku joltaki kuulen, että löytyy semmonen moottorinohjaus joka toimii 100% niin sitte laitetaan niin eikä maksa 3000€-4000€
muuten sen AEM ems:sin kyllä laittais, mutta ku tahtoo nuo säätäjät olla meleko kattelussa ainaki täälläpäin, se menis tosiaan vakio johtosarjoihin kiinni eikä maksa ku reilun tonnin....toiset sitä täällä suomessa haukkuu että ihan p*ska, mutta niin ne monet haukkuu sen tatekinki ja hestekin suohon myös. Ykski dyno ukko sano ku kyselin hestekkiä tai tatekkia niin että ei missään nimesä niitä mitä vaan muuta ennemmin....katuautoon.
ja jälleen ainaki jenkki pojat wannoo aem nimeen kehuvat että paras ecu mitä tohon autoon voi laittaa (jos moteccia) ei lasketa. Ja siellä osaavat kyllä säätää.

Kyllähän suomestakin ainaki yks kaveri löytyy etelästä joka AEM ems:sin hallitsee kuuleman mukaan hyvin, kerran soittelin sille niin oli muistaakseni jotain tonnaria mappailemassa johon oli laitettu 16g + muuta sälää. alappa sitte täältä kelekkomaan johonki 600kilsan päähän niin mennee vaikiaksi perk***

tätä se köyhyys teettää kaikki pitäs saaha HALAVALLA ja puoli ilimaseksi
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

mitsumikko sanoi
ehkä sitte ku joltaki kuulen, että löytyy semmonen moottorinohjaus joka toimii 100% niin sitte laitetaan niin eikä maksa 3000€-4000€
muuten sen AEM ems:sin kyllä laittais, mutta ku tahtoo nuo säätäjät olla meleko kattelussa ainaki täälläpäin, se menis tosiaan vakio johtosarjoihin kiinni eikä maksa ku reilun tonnin....toiset sitä täällä suomessa haukkuu että ihan p*ska, mutta niin ne monet haukkuu sen tatekinki ja hestekin suohon myös. Ykski dyno ukko sano ku kyselin hestekkiä tai tatekkia niin että ei missään nimesä niitä mitä vaan muuta ennemmin....katuautoon.
ja jälleen ainaki jenkki pojat wannoo aem nimeen kehuvat että paras ecu mitä tohon autoon voi laittaa (jos moteccia) ei lasketa. Ja siellä osaavat kyllä säätää.

Tonnariin on nykyään saatavilla myös hks f-con pro gold moottorinohjausta johtosarjaan käypästä. Amw:llä onnistuu säätö. Ei ole kokemusta mitsuissa f-conista mutta muista autoista todella hyviä kokemuksia! Itse ajattelin lähteä sillä kokeilemaan. Tuskin tarvitsee pettyä. ;)
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Kait se on ihan sama, mikä standalone-tyyppinen ohjain on, kunhan tapahtuu, kun kaasu on pohjassa ;D
Noita videoita olen katsellut ja ihan suoraan vertaillut 100-200kmh kiihtyvyyksiä, kertoo itse auton tehoista kaikkein eniten. Lagi, vetopito, kuljettajan taito ei merkitse siinä niin paljoa, mitä vartilla.
Noilla 9B-ahtimilla menee ihan iäisyys saavuttaa järkeviä aikoja ::)

Jostain foorumilta luin käyttäjäkokemuksia ja sen perusteella EvoIII-ahtimilla oleva auto on perstuntumalla paljonkin nopeampi, kuin TD04-19T. Kuulemma kulku on E3-autossa sama 14psi ahdoilla, mitä 19T autossa 18psi ahdoilla.

Lisäksi E3-ahtimilla on 4000 kierroksilla painetta noin 1.0bar, josta nousee 4500 kierroksilla jo lähelle maksimia. 5000 kierroksilla ne ahtavat tarvittaessa 2.0bar.

Kuinkahan paljon boostia uskaltaa vakioon alakertaan tarjoilla? Toki mielellään ahtaisi sen verran, kuin mitä ahtimet antaa järkevästi. 1.7-1.8bar?
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Miten olisi tuollaisilla vaihtoehdoilla. :nykii
 

Liitetiedostot

  • mitsu imu.JPG
    mitsu imu.JPG
    129.5 KB · Lukukerrat 966
  • mitsu pako.JPG
    mitsu pako.JPG
    153.3 KB · Lukukerrat 1,067
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Juu, niitähän on siellä 2 kpl. :peukku ( EVO ralli cross miehet käyttävät 1 kpl. vastaavia, kuristimen kanssa ) :driver
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Katselin TD05-valikoimaa. On olemassa ainakin kolmea ahdinta:

TD05H-16G "SMALL"
TD05H-16G "BIG"
TD05H-16G EVO III (näitähän on muissakin Evoissa, mutta tunnetaan kolmosena)

Noista Evo III on ainakin stealth316-saitin mukaan virtaavin, ero noihin muihin on luokkaa 20%, väkipakolla jopa huomattavasti enemmän.

Edelleen kysyisin, kuinka paljon tuollaisilla E3-ahtimilla uskaltaa lykkiä painetta pleenumiin? :D
 
Vs: 3000gt:n twinturbon koneen viritys

Ajattelin jotain 1.7bar. Ei ihan ajoviimapaineita sentään, muttei mitään "kaikki irti". Kunhan ahtoilma pysyy viileänä.
 
Takaisin
Ylös Bottom