Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
mirage sanoiPaljonko moisia mahtaa olla harraste/käyttöpelinä?
1400 glx 4d 1981 103000km mittarissa
mirage sanoiNo oululainen olen minä.Oli nihkeä museotarkastaja,jälkiasennuskattoluukku josta kauppakirja v.81 mutta ei käy museorekisteriin,sääli muuten orggis ja hitsaamaton auto
mirage sanoiJos joltain löytyis alkuperäisiin peltivanteisiin keskikupit niin kiinnostais?
samitsu sanoiJotain sellaisia uusia keskikuppeja minulta pitäisi löytyä mutta en ole varma tai ei ole tietoa sopivatko juuri Colteihin... Saisko ne olla mieluummin mustia vai kromisia...? Yksityisviestillä voi kysellä tarkemmin jos kiinnostusta löytyy...
[elle] sanoiYhteishuoltajuudessa isännän kanssa muutama A15 projektia... Ei nyt ihan Oulun seudulla mutta aika lähellä (kaikki on suhteellista...)
J. Puhakka sanoiOnko nämä ne vaasa/pietarsaari akselilla tms. Rannikolla olevat Coltit (yksi tehtaan "wide" (tai kaarilevitykset) korisarjalla, yksi 2.0 trubo (Joka ostettiin meitin nokan edestä kun olin itse menossa sitä ostamaan savon suuntaan (vuosia sit) jne..) 8)
Jos vaan löytyis 4 kpl tyyliin sopivia keskikuppeja niin kiinnostaisi kyllä?J. Puhakka sanoiOnko sull itellä niitä yhtään?, siihenhän tulee semmot matalat kupit, mulla saattas olla takavetogalantista ne korkeat "M" kupit (Tai ainakin 3 kpl)
No sulle on kertynyt kokemusta coltista,lähinnä kiinnostaa tuo vaihteiston ääni,itsellä tahtoo vinkua pitkäpuoli lähinnä pienillä kierroksilla alle 3000 r/min kuinka ominaista mahtaa olla.Laatikossa kuulemma ihan stanulaakerit joten edullinen se olis tietenkin tarpeen vaatiessa laakeroida.Kuuleman mukaan nämä laatikot on kuitenkin olleet kestävämpiä kuin etenkin alipaineohjatulla vitosella olevat muutaman vuoden uudemmatjokke156 sanoiItselläni uutena 1980 ostamani Colt GLX edelleen jokapäiväisenä käyttöautonani (harrasteena 1981 Sapporo GRS ja 1985 Starion). Colt toiminut luotettavasti 31 vuotta ja 260 000km. Kunto museokelpoinen tai ainakin melkein, mutta pidän kuitenkin käyttöautona koska on vaan niin mukava ja varma peli ajaa.
Vanteen keskikuppeja kannattaisi kysellä Mitsun varaosatiskiltä numerolla MB057644. Joskus Euroopasta löytyy harvinaisempiakin osia, ja joskus jopa kohtuuhinnalla.
Ihan ensimmäisten Colttien verhoilu poikkesi edukseen myöhemmistä. Lähes koko ovipahvi oli verhoiltu kankaalla, joka muistutti etäisesti säkkikangasta. Istuinosien keskusta oli samaa materiaalia, mutta istuinosan reunat keinonahkaa. Ovenkahvat ja aukaisukahvat olivat verhoilun väriset. Olen kerran nähnyt tällaisen Hollannissa. Oli hieno. Myös 1979 painetussa suomenkielisessä esitteessä on kyseisestä sisustuksesta kuva. Tuliko tällä verhoilulla Suomeen yhtään Colttia?
Vaihteiston ääni on todellakin erilainen power ja economy asennoilla, ja jo pelkästä äänestä tunnistaa kumpi alue on käytössä. Vaikea vain kuvailla onko se vinkumista vai mitä.mirage sanoiNo sulle on kertynyt kokemusta coltista,lähinnä kiinnostaa tuo vaihteiston ääni,itsellä tahtoo vinkua pitkäpuoli lähinnä pienillä kierroksilla alle 3000 r/min kuinka ominaista mahtaa olla.Laatikossa kuulemma ihan stanulaakerit joten edullinen se olis tietenkin tarpeen vaatiessa laakeroida.Kuuleman mukaan nämä laatikot on kuitenkin olleet kestävämpiä kuin etenkin alipaineohjatulla vitosella olevat muutaman vuoden uudemmat
jokke156 sanoiVaihteiston ääni on todellakin erilainen power ja economy asennoilla, ja jo pelkästä äänestä tunnistaa kumpi alue on käytössä. Vaikea vain kuvailla onko se vinkumista vai mitä.
Tarkista myös vaihteiston öljymäärä, koska omastani vaihteiston päätylevyn välistä vuosi parikin kertaa. Lopullisesti vaivaan auttoi kun asensin päätylevyn sisältä löytyviin uriin O-renkaat. Tehtaalla tiivistetty silikonilla.