Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali (Apuja kaivataan)

ali ventti

Galant 2.0L Gti E33 vm.88 Lancer 1.5 GLX vm.89
Liittynyt
30 Heinäkuu 2007
Sijainti
Varkaus
Tuli sitten tuossa ostettua Lancer 1.5L GLX vm.89. Ilman mitään ihmeempiä varusteita, löytyy kuitenkin: Sähköpeilit ja penkinlämmittimet. Eiköhän tämä mene kakkosautoja kun tuo Gti galantti on laitossa :peukku Aika laiska tuntuu olevan, johtuneeko siitä että on tullu tuolla galantilla ajeltua. Näkyy olevan vanha mitsubishi drivers club finland tarra, kuka tunnustaa omistaneensa joskus?

Tässäpä linkkiä kuviin: http://kuvablogi.com/blog/5446/

Linkki keskusteluun: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21859.0
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89

Tulipa poistettua raitisilmasuodatin, ei päästänyt yhtään ilmaa lävitse. Eipä tuo välttämättä taida uutta tarvita, vai mitä olette mieltä?
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Kirjoitellaas samaan aiheeseen niin turhaan toista aloittamaan.

Tänään alkoi sitten tuo Galantti projekti, koria purin ulkoapäin. Tiesin kyllä että auto on huonossa kunnossa, mutta en arvannut miten huonossa kunnossa. Oikeanpuolen ovien alareunat ihan ruosteessa, ja onhan sitä vaikka missä. Mitenhän tuo etupuskuri irroitetaan? Jospa tuota huomenna sen kimppuun pääsis, ja sisutaa purkaamaan kans.
Kuvia löytyy: http://kuvablogi.com/blog/5446/8/
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Nyt on etupuskuri ja lamput irti. Ihan siistiltähän tuo näyttää, ei hirveenä hommia siellä päässä. Kyllä oli tiukassa tuo etupuskuri, kun ei ole aikaisemmin tullu irroitettua, ensikerralla viisaampi :peukku Jotain paikkoja oli jopa hitsattu kiinni, oli melko tappeleminen, tais mennä joku 2h sen irroitukseen. Vois huomenna kuvia vähän napsia.

E: Pistetään vielä TODO lista:
TODO: Jokapaikan putsaus massasta ja muusta p*skasta
Ruostekorjaukset, ja näitä on PALJON
Pelkääjän puolen peili, kuori rikki
Pelkääjän puolelle uudet ovet / korjaus
Sisustan verhoilua uudestaan
Uudet puskurit / helmat(?) Dymanicin ois hieno, mutta aika harvassa..
Maalaus
Jospa tässä olis nämä tärkeemmän.. Päivittelen tätä sitä mukaa mitä tulee mieleen
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Tuli tänään purettua galantista sisustaa, penkit ja matto pois. Yllätyin miten hyvältä se pohja näyttää ohjaamon puolelta, ei siinä ehkä sitä työtä olekkaan niin paljon kun arvelin. Myös takavalot tuli otettua irti, oli vissiin sikaflexiä tai jotain muuta tiivistämässä siellä välissä, onko näin yleensä?? Pitääpä huomenna napsia kasa kuvia, ei ole vielä kerennyt. Pitäs tuota ostoslistaakin jossain vaiheessa alkaa tekemään, rahat vaan lopussa...
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Lanceriin tuli jakopään remppaa tehtyä, tyssäs vaan siihen kun en saa kampiakselin hihnapyörän pulttia auki, sitä isompaa siis. Onko teillä jotain kikkoja miten vois estää tuon moottorinpyörimisen, kun itseltä puuttuu pulttikone jolla pultti voisi lähteä irti. Huomenna tosin kyllä haen lainaan pulttikoneen, jospa se sillä lähtis irti. Samoin myös lanceriin jarruremppaa oik. eteen jarrusatulaan, tuli vain motonetiltä väärät tiivisteet mallia mazda 323, samalla koodilla ovat motonetissä :seina

Galantti projekti nyt vähän jäissä, lanceri etusijalla, tosin jotain pientä siihenkin tullu tehtyä.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

No niin, lähtihän se pultti pulttikoneella, juuri ja juuri. Auto lähti jopa käyntiin ja toimii, vielä pitäis laittaa jarrusatula kiinni, ilmata jarrut ja kiriä kampiakselin pultti, sitten pääsis harrastamaan kovaa ajoa :driver
Eipä kovin suuri homma tuo jakopääremppa ollut, hetken piti kyllä miettiä sen jousen kanssa joka tulee kiristimeen, mutta selvis lopulta miten se sinne tulee. Nyt tekemään loppuun tuo homma -->
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Eipä ole tullut vähään aikaan kirjoiteltua. Gallu ei edisty, lanceri vie nyt aikaa. Jakopää on nyt kestänyt muutaman sata kilometriä. Ainut vika tällä hetkellä taitaa olla edelleen se oik. etujarru.. Liuku menee jumiin, luultavasti se kumi ahdistaa kovasti sitä. Vois kokeilla sitä vielä elvyttää että hiois sitä tappia kovalla kädellä, että se väljistyisi, sitä tapin reikää ei varmaan kannata porata isommaksi, voi olla että ei se kumi pysy enää sen jälkeen paikoillaan. Jos ei pian ala toimimaan niin pitänee tilata uusi satula ja tapit..
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Tuli tehtyä galluun jotain näin aamusta. Otin kaikki satulat irti ja vaihdoin toiset vanteet (volvon peltivanteet) jotta ei nuo alut menisi pilalle kun rälläköidään, hitsataan, pakkoiloidaan ja maalataan . Ihmetykseskseni ainakin takaa löytyi abs:n kehä, anturi ja johdot, liekkö tässä joskus ollu abs jarrut, vai onko tehtaalla laitettu kaikkiin GTi galluihin valmius abs:ää varten.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Dodii, nyt sain lanceriin tarrat onnistuneeti paikoilleen, vähän oli ongelmia mutta lopulta menivät paikoilleen. Tosin etu ja takalasin tarrat on vähän vinossa, täytynee joskus laittaa paremmin kun jäi vielä tarroja jäljelle. Kuvia seuraa tuossa kun palailen lapista ja saan kameran takas ;)
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Lancerin takajarrua tuli tutkittua. hyvin näkyy toimivan, pitää vaan kengät uusia jossain vaiheessa, aika lopussa ovat. Galantista lähti takaovet, etuovia en vielä irroittanut kun en tiedä miten ne johdot lähtee irti :-[ Taitavat olla aika vaikeat saada irti.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Nyt tuli tehtyä galanttia ja lanceriakin. Galanttia purettiin, turvavyöt, bensatankki, etulokari, ovet ja varmaan jotain muutakin. Nyt pääsis ruosteita korjaamaan. Lanceriin tuli vaihdettua alipaineletkut, paitsi yksi jäi vaihtamatta kun ei pääse käsiksi toiseenpäähän. Sitten ihmettelin muutamia alipaineliittimiä eli: Imusarjassa on selvästi jonkun letkunpaikka, tukittu tulpalla ja sitten T-liitin siellä ilmaputsarissa, en löytänyt sille toista päätä jotin vedin uuden letkun sinne imusarjaan, en tiedä onko oikein 8) Jos ei nyt lopu se pätkiminen niin hommaan uuden polttoainepumpun ja kaasuttimen, ottaa nimittäin jo päähän, kun olisi tänään pitänyt ehtiä työhaastetteluun ja lancer alkoi pätkimään :( Kerkesin kuitenkin, tosin porukoiden corolalla :nykii
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Kävin ajamassa vähän koeajoa. Jotain väärin siellä nyt on. Elikkäs kun polkee tyhjäkäynnillä jarrua niin kierrokset laskee rajusti, auto ei kuitenkaan sammu. Autossahan on alipaineella toimiva jarrutehostin(eikös??) Joten varmaan joku kytkentä virhe. Kenties tuo imusarjassa oleva letkunpaikka joka oli tukittu ja jonne itse laitoin sen yhden letkun, tämä ehkä vaikuttaa, mutta yritin tukkia sitä letkun paikkaa kädellä niin ei se mitään auttanut. Se letkunpaikka on samassa imuputkessa(vai mikä lie) kuin se mistä jarrutehostin ottaa alipaineen, jos nyt oikein katsoin ei voi muistaa enää.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Galanttia purettiin taas, viimeiset rippeet mitkä lähtee irti, paitsi etulasi ja konepelti vielä kiinni, etulasi lähtee luultavasti huomenna. Ja lähiaikoina lähtee taka-akseli irti. Päässyt mädäntymään runkopalkit :seina Mutta onneksi tämä on projekti niin ei kiirettä :peukku Kuvia seuraa huomenna ( siis tänään)
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Näinpä, on tainnut olla vähän itsellä nyt hiljaista projekti rintamalla, mutta nyt on galantin kohtalo sinetöity. Tänään tuossa kävin moottorin irroittamassa, ja samalla vähän muuta sälää kuten ecun. Myyntiin menee nyt sitten kaikki galantin osat. Tätä päätöstä auttoi vähän tuo armeija, kun eipä tässä enää aikaa ole autoille. Kyllähänä tuo vähän kirpaisee tuosta autosta luopua. Kuvia moottorista ja galantista myöhemmin.

E: Linkki osien myynti-ilmoitukseen http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25532.0
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Seuraavat virheet tapahtuivat lähetettäessä viestiä:
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään.
Jos et välttämättä halua vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Näin..

Mitä aiheuttaa käydä kahvilla hyvän kaverin kanssa joka tykkää autoista? Minussa ainakin kovan inspiksen. Eli siispä nyt piiiiitkän tauon jälkeen eli noin 1.5v on toi galantti seisonu ja nyt tulee jatkettua taas. Galantti siirretty halliin ja hommat alkaa taas. Toivottakaa onnea tuon projektin parissa jos se nyt vaikka valmistus :p
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Jaaha, tulipa tänään oltua kokopäivä hallilla ja leikeltyä tuota gallua.. Aika paljon ruostettahan sieltä löytyy mutta mieli on edelleen korkealla varsinkin kun kokoajan sitä paskaa sieltä pois lähtee ;D
Pari uutta kuvaa projektista löytyy http://kuvablogi.com/blog/5446/8/
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Tulipas tänään vaihdettua kesärenkaat lanceriin ja vähän säädettyä kaasaria kun alko ärsyttää kova bensankulutus ja autom. ryyppy. Hetken siinä sitä ihme alip. hässäkää ihmettelin ja kokein yhtä letkua eripaikkaan, en tosin tiedä onko se vieläkään oikein mutta hienosti toimii nytten ;D

Galantti rintamalla ei mitään uutta ihmeellistä kun eipä ole joutanut sairastaessa tekemään.
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88\GLSi 92 autom. (projekti)

Dodii, nyt tuli sitten pihaan tollanen 92vm oleva autom glsi hb galantti. Tarkoitus olis tohon jossain vaiheessa laittaa toi Gti:n moottori laatikkoineen, eli siis töitä on edessä! Ajattelin kyllä ensin kokeilla tuota automaattia korjata jos sais sen vaikka liikkeelle. En kyllä tiedä mikä vikana, voisikohan siitä jotain päätellä kun ei mittaristossa muutu/pala ollenkaan ne automaatti vaihteiston mittarit? En ainakaan äkkiseltään siihen liittyvää juttua haulla löytänyt. Kuvia myöhemmin kun aika antaa periksi :p
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, Galant 2.0L GTi 88 (projekti)

Tuli tänään hieman tutkittua tuota galanttia. Eipä nuo pyörät pyöri vaikka oli auto ilmassakin, eli siis tuli tätäkin koetettua. Kuitenkin tuolla tavalla kokeiltiin että toinen pyöritti toiselta puolelta ja toinen piti kiinni renkaasta niin vastusta siellä löytyy, siis jos auto on käynnissä(muistaakseni), paitsi pakilla ei ollut mitään vastusta suuntaan tai toiseen. Pitänee tuo laatikko tuosta irroitella joku ilta ja tutkia mitä sieltä löytyy. Voisi veikata että turbiini rikki?
 
Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom. (projekti) Gti (osien luovutus)

Dodii, nyt on toi automaattiloota irti. Pohdintojen jälkeen päätin kuitenkin olla laittamatta sitä takaisin sillä ei oikein nuista tomaateista ole tietoa jne. niin tilalle sitten laitan tuon gtin lootan. Onhan siinä tietenkin jonkin verran osaa mutta onneksi vieressä on toi gti luovuttamassa osiaan glsi:n : :p
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom. (projekti) Gti (osien luovutus)

Tuli tuossa tänään hieman ihmeteltyä miten sen manuaalin saa sinne paikoilleen. Ensin näytti että ei helv. pitää reikiä porailla kytkinsylinterille ja vaihdevaijereille. Lopulta kuitenkin paljastui kapiinin puolelta että siellä on vain pistehitseillä kiinni levyt nuissa paikoissa mihin tulee esim kytkinsylinteri. Poljinkompeksikin on aivan samanlainen kummassakin. Joten ei muutakuin purkamaan tuosta gti:stä noi osat ja siirtämään :p
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali (Apuja kaivataan)

Dodii, jos tännekkin kirjoittelisi jotain pitkästä aikaa.
Elikkä nythän on tuo galantin automaatista manuaaliin projekti edistinyt niin kivasti että kaikki osat on paikoillaan. Mutta nyt sitten ilmenee mystisiä ongelmia joihin kaivattaisiin apua. Ensinnäkin kun kokeiltiin auto käyntiin niin ei avaimistä lähde, ei pyöritä starttia ollenkaan mutta kun johdolla starttaa solenoidin päästä niin nätistä lähtee käyntiin. Vähän epävarmaa on onko tuossa autossa jokin käynnistystyksenesto mutta jos olisi niin eihän sen pitäisi lähteä käyntiin ollenkaan?? Huomasin sitten tuossa tutkiessani että erinlaiset johtosarjat on siinä mitkä menee akulle ja startille, voisikohan vika olla siellä? Ei vaan näyttäneet käyvän suoraan jos vaihtaisi sen manuaalin johtosarjan siihen, yksi liittimistä on erilainen. Nyt puntaroidaan pitäisikö sitten vetää nappikäynnistys, nehän on nykyään muodissakin 8) Sekin tässä ihmetyttää kun laittaa akunkengät kiinni niin takavalo syttyy palamaan, tämäkin siis osa mystistä ongelmaa. Onkos ihmisillä tietoa siitä että miten paljon toi automaatin ohjainboxi juttelee ecun kanssa? Mahtaakohan aiheuttaa vikakoodeja kun ei siellä enää sitä automaatinlaatikkoa ole. Jos joku viisas osaisi vähän valaista asioita. Ehkä hieman epäselvää tekstiä mutta jos siitä jotain edes saisi selvää ja kyselemällä yritän kertoilla lisää ;) Ihmettelyt ja keskuteluthan voi siis laittaa tänne: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21859.0
 
Vs: Ali Ventti, Lancer 1.5L GLX 89, GLSi 92 autom -> manuaali (Apuja kaivataan)

Se autohan vaan nyt lähtee käyntiin kun otin automaatinlaatikosta sen asennontunnistimen ja laitoin oikeaan asentoon. Eikä mitään vikavalojakaan polttele joka on hyvä juttu. Mystinen takavalon palamisongelmakin katosi siinä samalla vaikka mitään en tehnyt 8) Nyt vaan pitäisi alkaa miettimään miten saan pakkivalon toimimaan kun ei tainutkaan olla sopivaa liitintä sinne. Mistäs tuo automaatti saa tunnistuksen pakkivalolle? Siitä samasta asennontunnistimestako?
 
Takaisin
Ylös Bottom