ASX 4N14 P0135 vikakoodia pukkaa - ongelma ratkaistu

mki

Member
Club Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Sijainti
Äänekoski
Morjens,
onko kellään kokemusta diisseli auton lambdan toiminnasta, siis mitä se oiken ohjaa? Vai liittyykö se saastevehkeiden toiminnan tarkkailuun?

Mulla tuollainen vikakoodi pomppas pinnalle, eikä oikein löydy kuin bensa koneiden ohjeita. FSM:n mukaan anturi olis pakosarjassa (tai turbon jälkeen), ja partsouqin katalogin mukaan dpf:n jälkeen Lambdojen yleis ohjeiden mukaan vikana olis lambdan lämmittys piirin ongelma, ja sille pitäis olla n.15-30A sulake. Mut FSM ei sitä kerro…. Hännentävää
 
Oletko löytäny mitään ratkaisua tähän liittyen? Koetin ihan yleisestä mielenkiinnosta tutkia tuota. 3 lämpötila anturia katalysaattori/DPF pöntön ympärillä on, mutta lambdaa en löydä. Myöskään ainakaan torque pro ei anna moottorista mitään O2 tietoa. Aattelin vaan että oisko jotain häikkää jossakin lämpötila anturissa (bank1 sensor 1) ja vikakoodi vaan sama kuin bensavehkeissä lambdan lämmitys?
 
Kyl vika löytyi, siellä on lambda, tai virallisesti lineaarinen polttoaineen ja ilman seos anturi. DPF pöntön jälkeinen. Mulla iCar ilmoittaa vissiin A/F- anturina (ei varma tieto, mutta vahva epäilys). Anturi näkyy kokolailla B-pilarin kohdilta.

Varaosanumero on käsittkseni 1588A479, joka ei ole mitsun oman M-sarjan mukainen, eli jostain yhteistuotanto osista kait kyse?? Anturin liitin on apparin penkin alla poikkipalkissa, takan, FSM:ssä liitin numero D37, neljä pinniä, kaks lämmittimelle ja kaks ite anturille. Lämittimen vastus pitäis olla n.2-3 ohm, mulla 6.5kohm. Sulake joka syöttää releen kautta anturia on moottoritilassa sulake nro 22, josta tulee sähöt myös ECM:lle

Huomenna pitäis alkaa soittelee mistä sais uuden, ja sit on vielä erikseen käyttöönotto. Jos oikein ymmärsin niin vaatis MUT-kapulaa käyttää
 
Joo, eli se on näköjään pakoputkessa vähän pitemmällä. Ajattelin että kun on kerran sama kone 4N14 niin löytys Outlanderistakin ja sen hajotuskuvista etsiskelin, vaan eipä ole tuollaista anturia siinä.
 
Noniin, eli tämä ongelma ratkaistu. Anturi vaihdettu, ja vikakoodit nollattu.
tiedoksi ken tähän 4N14 (2.2D) koneisessa törmää, anturi on uniiki.... ja ainakin Deltalla hinta sen mukainen. En kehtaa tähän nyt
tarkkaa hintaa laittaa mutta liiki nelinumeroinen se oli. Ite en raaskinut tilluuttaa, 2-4vko ois ollu toimitusaika, Hollannista löytyi yks käytetty satasella (saas nähä kauanko pelaa). Perus vikakoodin lukijalla ei saanut vikaa nollattua, mutta kaverin tietokonesoftalla onnistui.

No, mutta arvoja mitä kannattaa korvaavasta A/F-anturieista etsiä, antrin impedansi on n. 50ohm, ja lämmitys elementin arvo tosiaan 3ohm pinnassa. Kyseistä anturia ei ole vanhemmissa (tämä rekattu 2016, ja 2015 valmistettu).

Denson katalogin mukaan ao. anturi olis Zirconia-tyyppinen (2x musta + valkoinen ja sininen karva), ja Hellan esite tukee tätä, kertoilee että kyseessä on ISUZU / MITSUBISHI / CHRYSLER - värikoodattu anturi.

Itelle jäi nyt vähän epäselväksi tämä nimitys A/F-sensor, Lambda kait se kansankielellä on?
 
Takaisin
Ylös Bottom