mitsumikko sanoiMahtavaaaaaa ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D eukku eukku eukku eukku
nouseeko nämä 90-luvun autot arvoon arvaamattomaan käytön osalta.....kun ei ole päästötietoja
mitsumikko sanoiMahtavaaaaaa ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D eukku eukku eukku eukku
nouseeko nämä 90-luvun autot arvoon arvaamattomaan käytön osalta.....kun ei ole päästötietoja
Nyt joku oli tylsä ;Dnokonzok sanoiJos ihan rauhassa odotellaan huomiseen niin ei tarvitse arvailla niin paljon.
Pjoottor sanoiTäällä jo ostohousut jalassa pyöritään. Jos vaikka tämän kävisi kakkosautoksi hakemassa: http://fin.auto24.ee/used/2410666 Halpaa on kun ei tarvii enään veroja maksaa.
SappGsrTbo sanoiHieno Evo kuvassa, taitaa olla tulevaisuutemme menopelejä!
Jotenkin kummallinen yhtälö toi co2/km, jos autoala mullistuu täysin ja tulevaisuudessa ajetaan hyrbideillä ja ties millä sähkö/tuuli-autoilla. Luulisin että polttoaineenverotuksella jo hoidetaan ohjaus vähäkulutuksisemman ajamisen suhteen. Nyt kuitenkin ajatus olisi verottaa vielä erikseen kilometreistä co2 perusteella.
IMO jos perustetaan yhtiö paikkaamaan reikiä tiessä niin sama kait veloittaa per ajettu kilometri, ihan sama miten paljon kuluttaa bensaa. Vaikka vihreä ajattelu on selkeä tän osalta, silti tuntuu että jos verotus co2 perusteinen, niin homma kuivuu kasaan tai on nostettava verotusta heti kun saadaan liikenteeseen riittävästi vähäkulutuksisempia ajoneuvoja. ???
Ja laskit mukaan myös seurantaboksin asennuksineen? Arvioiden mukaan n. 1000 €/kpl virallisella asentajalla, eikä omatoimiasennuksia tällaisessa yhteydessä hyväksytä.mitsumikko sanoiKilometri perusteisena täällä säästyy 3000gt 130e ja mersussa +/-0 mulle passaa eukku
mitsumikko sanoiJa joku vinkuu seurannasta....niin aivan kuin ei nyt jo kiitos älypuhelimien tiedettäs millilleen missä milloinkin liikun... :-X
Niin, boksi ei ole pakollinen. Mutta jos haluaa km-pohjaisena niin siihen sen kyllä tarvitsee. Eihän yksi tonni mahdoton kulu ole autoilussa, mutta 134 €/vuosi säästöllä tuota kulua maksaa kuitenkin sen 7 vuotta.mitsumikko sanoiBoxiahan ei pitänyt tulla... jos tulee nii ihan sama tonni sinne tai tänne kaikki maksaa... säästöä 134 kumminki käyttömaksussa /vuosi
Yks tonnin laatikko tunnu missään eikä ees kaks vaikka laittas molempiin autoihin , joiden käyttö sen jälkeen verrattuna muihin lähes ilimasta ei haittaa . eukku :driver
Basbarduu sanoi
mitsumikko sanoiHei jätkät oikeesti MONIKO foorumilaista käyttää PÄIVITTÄIN tuota.....ei kukaan
Liikenneverkkoyhtiöselvitys korostaa, että käyttömaksujen valvonta on erityisen tärkeää
Käytännössä maksujen valvonnassa ja pummien käräyttämisessä haluttaisiin käyttää liikutettavia laitteita, joita voitaisiin asentaa alihankintaperustaisesti myös ulkopuolisten toimijoiden käyttämiin ajoneuvoihin.
Sellaisia voisivat viranomaisten ohella olla myös yksityiset yritykset.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005051550.html
Mizushima sanoiAina vaan paranee ;D
Siis kyllähän myös yritysten autot ja ulkomaiset ovat tuota maksamassa. Ei tätä sentään vain yksityisautoilijoiden niskaan kaadeta.Mizushima sanoiVäyläverkon ylläpidon kustannukset tulee jakaa oikeudenmukaisesti. Eikä kaataa vain yksityisautoilijoiden niskaan. PISTE
Basbarduu sanoiSiis kyllähän myös yritysten autot ja ulkomaiset ovat tuota maksamassa. Ei tätä sentään vain yksityisautoilijoiden niskaan kaadeta.
ast sanoiAika ovelasti tehty laskuri Trafin sivuilla, plussapuolelle lasketaan laskennallinen autossa jäljellä olevan arvonlisäveron aiheuttaman vuosittaisen hinnantiputuksen vaikutus, mutta sitä ei huomioida että yhdessä yössä esim joulukuussa 2016 rekisteröidyn auton arvo voi tippua kymppitonnin.
Laskuri näyttää siis todellista parempaa lukemaa.
-JP- sanoiBerner : "Autoilijoiden kustannukset eivät uudistuksen voimaan tullessa nouse..."
Tiesikö kaikki jo viimeviikolla, että toi ämmä puhuu p*skaa ?
DaJackal sanoiMuistakaa sitten niitä säästöjänne laskeskellessa että näitä maksuja ja ajoneuvoverojahan EI MISSÄÄN NIMESSÄ voida tulevaisuudessa korottaa sitten kun uudistus on läpi runnottu, eihän? :
Omalta kohdalta löydän kyllä jonkinlaisen ratkaisun siihen että pääsee plusmiinusnollatilanteeseen, mutta vastustan mallia jo a) siksi että rahaa voidaan allokoida teidenhoitoon muutenkin kuin perustamalla Suojatyöpaikka Oy b) mikä on yhtiöitetty, on myytävissä = aivan sama vaikka tässä vaiheessa sanotaan että ei myydä, äkkiä se mieli muuttuu kun on mahdollisuus sekä c) malli kasvattaa vähävaraisten autoilukuluja, minkä näen työllisyyden kannalta erittäin negatiivisena asiana. Tässä maassa tulisi poistaa tai ainakin minimoida kaikki mahdolliset ihmisten liikkuvuuden haittatekijät (ajoneuvovero, varainsiirtovero, ei kokonaan mutta jossain määrin polttoaineverot) jotta ihmisillä olisi motivaatiota liikkua töiden perässä. Jos pitää maksaa vakuutuksien kera tonni vuodessa siitä että omistaa auton (jolla voisi teoriassa käydä töissä jos sellaisia sattuu löytämään) vaikkei sillä ajaisi metriäkään on lähtökohtaisesti erittäin väärin.
Wlooffy sanoiEniten tuossa ihmetyttää se että sinne nyt jäisi vielä sitä ajoneuvoveron peruosaa joitakin kymppejä, niin paljonko pelkästään tuon keräämiseen menisi tuosta summasta?