Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Joikale

niinpä niin, jaapa jaa, trallalallalaa
Liittynyt
7 Maaliskuu 2008
Sijainti
Kajaani
Hep

Ajattelin vaihdella sen muovisen bypassin tilalle uudempaa bypassia. Sen verta lueskelin että evo8:n metallinen menee heittämällä paikoilleen, mutta onko evo 8:n ja evo9:n bypass:in välillä mitään eroa?

Mittarin mukaan toki nostaa ahtoja piikkinä 0,7 kieppeille josta hiukan tiputtaa sinne 0,5 barin kieppeille, mut tiedä sitten kuinka paljon (jos yhtään) se entinen jo vuotaa.

Tai siis ylipäänsä, mikä kierrättävä siihen "kannattaa" vaihtaa tilalle.

ps. sori jos kukaan ei saa selvää... väsyttää jo :nykii
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Mulla on auton mulle tulessa jo tuonne asennettu Forgen bypassi ja toimii hyvin.
Pitäs ahtomittari asentaa vaan

näkyy: http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/IMG_0260.jpg
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Oot muovit poistellu pohjasta? ;D
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Kattelin noita by-passeja ja tuntus olevan hyvä hinta monella... Forgella oli jotain, mut mikähän nyt olisi hinta/laatu suhteeltaan "järkevä" vaihtoehto Leguun.

Ahtoja siitä nyt ei kummosesti voi noilla pillereillä nostella, joten basic toimiva kampe kiinnostaa eniten.

Nettikaupat myy "forge" -tyylisiä halpaan hintaan mut tekeekä niillä mitään?

Neuvoja arvon päänraapijat siellä ruudun toisella puolella... ;D
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Aika epätodennäköiseltä tuntuu että bypass vuotaisi noin pienillä paineilla. Paineistin Evo 4:n muovisen bypassin 1.4 bariin asti kompressorilla eikä vuotanut tippaakaan.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Sittenpähän säästyy rahat ;D Ei van...
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Tarkistin vielä sen verran että Legun/Galantin bypass on eri numerolla kuin Evo4-6 bypass.

Evo 4-6: MR266992
VR-4 02/98 saakka: MR281268
VR-4 02/98 alkaen: MR450378

Eli voihan siellä oli jousipaineissa yms. eroa.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Luultavasti onkin eroa ainakin jousissa, lueskelin vain että nuo muoviset tuppaa vuotamaan kun ikää tulee... Ja sit jos ne ahdot hiukan nousee niin alkaako vakio muovinen estämään ahtojen nousua?

Mikähän lienee se raja vakiossa by-pässissä milloin laskee läpi.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Jos on kalvo ehjä niin ei sitä orkkis bypassia tarvitse vaihtaa "koskaan". Testaaminenhan käy näppärästi joko paineistamalla tai sitten ihan vaan alipaineletkun päästä imemällä, pitäisi olla tiivis siis.
Nuo selvästi pienemmät Boschin bypassitkin riittäneet euroautoissa todella pitkälle vaikka tuningpuljut heti olisi jotain kiiltävää tilalle myymässä..

Ja mäntäbypassit on sitten niille jotka tykkää auki tai kiinni suomen keleissä jumittelevista. ::)
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Ainakin kolmosessa on venttiili, luultavasti myös vr4 :)
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle


Kerran leguun käy evo8:n metallinen bypassi niin mistäs moisen löytäisi? Oma muovinen alkoi vuotamaan.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Biim sanoi
Kerran leguun käy evo8:n metallinen bypassi niin mistäs moisen löytäisi? Oma muovinen alkoi vuotamaan.

Sä oot väärällä osastolla ;D

Evo 8 RS:n pässi. Osanumero 1545A001 ja hinta luokkaa 112e.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Samppa sanoi
Sä oot väärällä osastolla ;D

Evo 8 RS:n pässi. Osanumero 1545A001 ja hinta luokkaa 112e.

Enkä ole kun samasta osasta kyse molemmissa koreissa. ;)
Vaan eihän tuo järjettömän hintainen kyllä edes ole jos tuo on timanttitiskin osanumero?
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Biim sanoi
Enkä ole kun samasta osasta kyse molemmissa koreissa. ;)
Vaan eihän tuo järjettömän hintainen kyllä edes ole jos tuo on timanttitiskin osanumero?

Juu timanttitiskiltä noita ovat hakeneet. Printsportilta suunnilleen sama hinta. Olikohan euron pari kalliimpi.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Ajelen toista päivää tommosella Legnumilla :) Huomasin että omasta katiskasta bypass venttiili puuttuu kokonaan. Letkun päät vaan tukittu. Eikös tuo ole aika epäterveellistä ahtimille ja kaasuläpälle? Vai onko tuo joku yleinen temppu näissä? Itellä olis autoracingilta aikoinaan aika kalliilla rahalla ostettu mäntätoiminen dumppi tuohon, kannataiskohan laittaa paikoilleen?
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Ei sen pitäis mitään vahinkoa tehdä. Minäki otin vakio bypassin pois ja tukin letkut.
Hyvin toimi.

meikällä muuten ois ylimääräsenä legnumin vakio bypass.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Eihän se ahdin varmaan pidemmän päälle sakkaamisesta tykkää.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Kyllähän sillä bypassilla on oma tarkoituksensa ja pitemmän päälle alkaa turbo tykkäämään huonoa. En kyllä omastani sitä pois ottaisi ::)
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20102008-105722/Products/bov-dualport/SubProducts/bov-dualport-0001
toimiskohan tuollanen ?
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Itsellä on nyt kiinni tuo TSmartin dualport bypass. Hienosti toimii (ei mitään käynti häiriöitä) ja kyl sitä ääntäkin irtoo sopivasti :p
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Onkos kellään dumppia kiinni? Jos on mitenkäs on toiminut olen kuullut ettei toimisi kunnolla?
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Keheetit sanoi
Onkos kellään dumppia kiinni? Jos on mitenkäs on toiminut olen kuullut ettei toimisi kunnolla?

Mulla on ulospäästävä dumppi automaatti legnumissa. Suhahduksen yhteydessä seokset karkaa rikkaalle (AFR 10-11), kone ei sammu. Eli toimii "normaalisti" mutta käy poskettoman rikkaalla sekunnin - kaksi, eli dumpin olemassaoloa ei huomaa muutenku äänestä :). Manuaalilaatikolla varustettu auto sammuu jos heti suhahduksen jälkeen painaa kytkimen pohjaan.
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Hemppis sanoi
Manuaalilaatikolla varustettu auto sammuu jos heti suhahduksen jälkeen painaa kytkimen pohjaan.

Elikä jos olen ymmärtänyt oikein: Blow-Off valve ei sopii Manuaali Legnumille, vai?
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

SpoonCivic sanoi
Elikä jos olen ymmärtänyt oikein: Blow-Off valve ei sopii Manuaali Legnumille, vai?

Ei sovi ei.. Eikä kyllä sovi tomaattiinkaan :D hommatkaa ny vaan niitä bypass:eja jotka päästää puolet takas kiertoon ja puolet ulos. Sen jälkeen ei autot enää sammuile.

Tietty voi senkin tehä että rakentelette autoonne MAP:n ja siinä samalla uuden moottorinohjauksen niin sit voi asennella niitä dumppeja :p
 
Vs: Bypass:iä vakion väsyneen tilalle

Niinhän se on varmaanki tehtävä niin ei ainenkaan tule mitään ongelmia. Onkos mitään hyviksi todettuja muita kun tuo TSmartin oma?
 
Takaisin
Ylös Bottom