Carisman mittaristo

Sassy

Lohja ;D
Liittynyt
14 Helmikuu 2007
Sijainti
Lohja
Mä en löytänyt tästä aihetta tai sitten en osannut oikeita sanoja laittaa tohon hakuun.... ::)

Onko kuinka vaikeaa alkaa vaihtamaan 98- carismaan mittaristo valoja? Itse tahtoisin ne sinisen väriseksi, nuo valkoiset ovat vähän tylsät...
 

Saipher

Lancer STW '06 1.6
Liittynyt
29 Kesäkuu 2005
Sijainti
Seinäjoki
Vs: Carisman mittaristo

Tässäpä pari kuvaa joista luulis olevan apua =) Ite irrotin ton mittariston ilman kuvia joskus, eikä se mitenkää vaikee operaatio ollut. Pari ruuvia irti ja sen jälkeen mittariston sai nostaa irti.





edit: Niin ja nuo lamputhan irtoavat mittaristosta ihan vain kiertämällä, eli ei ole niitäkään vaikea vaihtaa.
 

Sassy

Lohja ;D
Liittynyt
14 Helmikuu 2007
Sijainti
Lohja
Vs: Carisman mittaristo

Tämäkin aihe on ihan jäänyt unholaan :eek:
Kiitos hyvistä kuvista. Noistahan tajuaakin jo jotakin (vaikka nainen olenkin ja blondikin vielä ;D)
 

Sassy

Lohja ;D
Liittynyt
14 Helmikuu 2007
Sijainti
Lohja
Vs: Carisman mittaristo

Uuu jeee. Aika hienon näköiset. Ai muutkin harrastavat tuota bensa "höyryillä" ajamista ;D heh heh. En ole saanut aikaiseksi vielä vaihtaa valoja...

Tuli noista mittareista mieleeni, että aika hauskat vempeleet ovat kylläkin.
Nimittäin mulle kävi kesällä silleen hauskasti kun olin provinssissa seinäjöella niin kaverin autosta oli lopponut akku, jos nyt näin voi asian ilmaista. Päätin sitten näppäränä tyttönä antaa apuvirtaa, vaikka se ei kai ole suositeltavaa noin "uudessa" autossa.
Noh kovin yllättävää että carisma sai jonnin näköisen virtapiikin tai vastaavan ja mittaristo kärähti sen verta ettei matkamittari ja ja se toinen mittari toimineet.
Kukaan ei löytänyt mitään vikaa. Siis sulakkeet oli OK jne. Ajelin sellainen 2kk ja 1200km ilman matka mittaria ;D Nyt n.kk sitten alkoivat yhtä äkkiä vaan toimia :nykii En sitten tiedä mikä laukaisi sen, mutta nyt toimivat taas hyvin ;D
 

Hate

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2007
Vs: Carisman mittaristo

Olisko jollain antaa tuon polttimon tyyppi (kanta, teho, yms) niin voisin ostaa ne valmiiksi ennen purkamista. Ei tarttis sitten auto levällään hakea niitä huoltsikalta.
 

Saipher

Lancer STW '06 1.6
Liittynyt
29 Kesäkuu 2005
Sijainti
Seinäjoki
Vs: Carisman mittaristo

Polttimon kanta on T10, tehoista en tiä yhtään. Eikä niillä teekkään mitään, sillä suosittelen vaihtamaan ledivalot sinne. Jokaisesta autotarvikeliikkeestä luulisi löytyvän ledivalot tuolla T10-kannalla.
 

White_Eagle

Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2008
Sijainti
Puumala
Vs: Carisman mittaristo

galanttiin menee 4... mutta en oo saanu loistamaan niitä?!?! :nykii noi vakio polttimot kyllä toimii mut punaset ledit vaihdettuani ei pala minkään näköistä tuikkua
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Carisman mittaristo

White_Eagle sanoi
galanttiin menee 4... mutta en oo saanu loistamaan niitä?!?! :nykii noi vakio polttimot kyllä toimii mut punaset ledit vaihdettuani ei pala minkään näköistä tuikkua

Käännäppä ne ledit siellä kannassa toistenpäin ja kokeile sitten.
Ledeissä on väliä plussalla ja miinuksella, toisin kuin hehkulankaversiossa.
 

NiksNaks

New Member
Liittynyt
18 Lokakuu 2007
Vs: Carisman mittaristo

Lisäksi on hyvä käyttää etuvastuksellisia ledejä, niin ei tarvitse itse vastuksien kanssa turailla.
 

peoppa

New Member
Liittynyt
25 Kesäkuu 2011
Vs: Carisman mittaristo

Saipher sanoi
Polttimon kanta on T10, tehoista en tiä yhtään. Eikä niillä teekkään mitään, sillä suosittelen vaihtamaan ledivalot sinne. Jokaisesta autotarvikeliikkeestä luulisi löytyvän ledivalot tuolla T10-kannalla.

Tehoista sen verran että 4 kpl 3 W polttimoita 1kpl 1.2W poltin. kokonaisuudessaan noita 1.2 W polttimoita on 17 kpl merkkivaloilla mutta tuo yks ainu taitaa olla myös tuota mittari valoa saman värine kanta ainakin siinä oli ku noissa 3W polttimoissa.
 
Ylös Bottom