Tämän koslan saaminen foorumille johonkin muotoon veikin jonkin aikaa, ja kimmoke tulikin sitten kun lomalla sain inpiksen kuvata autoa pesun jälkeen. No ei se ollutkaan pienestä kiinni.
Viime syksynä (2007) pitkän Sigma-kuumeen ja lukuisten huonojen vaihto/ostotarjousten(94 glsi gallu) jälkeen päätin mennä katsomaan Ameriikan Sigmaa kun tuli lähes ohittamaton tarjous. Kuvat ilmoituksessa oli vähän huonot, ja pieni eksoottisuuslisä jo Sigman eksoottisuuden päälle hieman pelotti, mutta kun auton näin livenä niin johan karkas ajatukset ihan muualle..
Melkein hävetti kun olin myynyt omaa galluani "lähes virheettömänä" kun tuo kurvasi viereen. Maileja oli mittarissa reilu 210000 eli just sisäänajettu, leimasta oli kesällä mennyt ilman huomautuksia. Se oli sitten siinä ja autot vaihtoi omistajaa ja kurvasin kohti motaria Helsinkiin päin. Radio oli hiljaisena koko matkan kun V6:n murinaan ei kyllästynyt rivinelosia ohitellessa..
Eihän nyt 20v vanha auto ihan virheetön voi olla. Pari tyyppivikaa löytyy myös tästä ameriikan malleista siinä missä Sigmoistakin. Lämppärin puhallin oli ehtoopuolella ja se menikin samantien vaihtoon. Säätöpuolella on vieläkin häikkää, josta epäilen johtosarjan/katkaisimien liitoksia. Sähköpeilit eivät myöskään toimi(kuka hitto niitä säätää kun kerran laittaa säätöihin?), no, tämäkin todnäk menisi potikoiden purun ja putsauksella. Cruise ei toimi, mikä on vielä täysin mysteeri, koska valo syttyy kojetauluun ja kaikki namikat toimii. Jossain miitissä muuten joku jäsen huomasi yhden irtonaisen ap-letkun..senkin paikka löytyi cruisesta mutta eipä toimi edelleenkään.
Menikin pitkälle syksyyn/talveen kun vaan täyttelin tankkia ja ajelin. Edellinen omistaja olikin jo tummentanut takaovien ikkunat ja takana oli verho mikä ainakin tähän asti on toiminut hyvin aurinkosuojana takapenkkiläisille. Kesävanteet oli myös kesällä 2007 vaihdettu Grandiksen aluihin jotka sopivatkin kuin nenä päähän tähän. Jotain omaa piti sitten kuitenkin saada ja talvella tulikin todella edulliset tarjoukset sekä vv-suodattimesta että boksista joka muuttaa imuilman anturin arvoja. Harmi kun ei dynoon päässyt nyt kesällä..yläkierrosten kulku kuitenkin tuntui parantuvan näistä muutoksista, ehkä tosin hieman alaväännön kustannuksella.
Noh, sen jälkeen on taas vaan kurvailtu ja tankkailtu(tätä saakin tehdä usein, onneks tykkään bensan katkusta). Katsastuksen jätin tietenkin viimetinkaan tälle viikolle ettei vaan loman ajot menis pilalle mahdollisen hylsyn takia. No turha pelko se oli. Ei huomautuksia.
Kun jotain tallin tynkää tai satunnaista halliaikaa vaan saa niin noita pikkuvikoja olisi tarkoitus fiksailla, kuten myös takaikkunan tummennus ja takapuskurin vanhojen naarmujen korjauttamista. Talli/hallitilaa pk-seudun lähettyviltä saa muuten tarjota eukku.
Niin ja jotain pientä teknistä faktaa jotka eivät tiedä. Jenkeissä mallit jakautuu jotakuinkin kahteen malliin, ES 3.0l 12valve soch, ja LS 3.0l 24valve doch. Automaageja lienee kaikki ja ilmastoinnilla.
Viime syksynä (2007) pitkän Sigma-kuumeen ja lukuisten huonojen vaihto/ostotarjousten(94 glsi gallu) jälkeen päätin mennä katsomaan Ameriikan Sigmaa kun tuli lähes ohittamaton tarjous. Kuvat ilmoituksessa oli vähän huonot, ja pieni eksoottisuuslisä jo Sigman eksoottisuuden päälle hieman pelotti, mutta kun auton näin livenä niin johan karkas ajatukset ihan muualle..
Melkein hävetti kun olin myynyt omaa galluani "lähes virheettömänä" kun tuo kurvasi viereen. Maileja oli mittarissa reilu 210000 eli just sisäänajettu, leimasta oli kesällä mennyt ilman huomautuksia. Se oli sitten siinä ja autot vaihtoi omistajaa ja kurvasin kohti motaria Helsinkiin päin. Radio oli hiljaisena koko matkan kun V6:n murinaan ei kyllästynyt rivinelosia ohitellessa..
Eihän nyt 20v vanha auto ihan virheetön voi olla. Pari tyyppivikaa löytyy myös tästä ameriikan malleista siinä missä Sigmoistakin. Lämppärin puhallin oli ehtoopuolella ja se menikin samantien vaihtoon. Säätöpuolella on vieläkin häikkää, josta epäilen johtosarjan/katkaisimien liitoksia. Sähköpeilit eivät myöskään toimi(kuka hitto niitä säätää kun kerran laittaa säätöihin?), no, tämäkin todnäk menisi potikoiden purun ja putsauksella. Cruise ei toimi, mikä on vielä täysin mysteeri, koska valo syttyy kojetauluun ja kaikki namikat toimii. Jossain miitissä muuten joku jäsen huomasi yhden irtonaisen ap-letkun..senkin paikka löytyi cruisesta mutta eipä toimi edelleenkään.
Menikin pitkälle syksyyn/talveen kun vaan täyttelin tankkia ja ajelin. Edellinen omistaja olikin jo tummentanut takaovien ikkunat ja takana oli verho mikä ainakin tähän asti on toiminut hyvin aurinkosuojana takapenkkiläisille. Kesävanteet oli myös kesällä 2007 vaihdettu Grandiksen aluihin jotka sopivatkin kuin nenä päähän tähän. Jotain omaa piti sitten kuitenkin saada ja talvella tulikin todella edulliset tarjoukset sekä vv-suodattimesta että boksista joka muuttaa imuilman anturin arvoja. Harmi kun ei dynoon päässyt nyt kesällä..yläkierrosten kulku kuitenkin tuntui parantuvan näistä muutoksista, ehkä tosin hieman alaväännön kustannuksella.
Noh, sen jälkeen on taas vaan kurvailtu ja tankkailtu(tätä saakin tehdä usein, onneks tykkään bensan katkusta). Katsastuksen jätin tietenkin viimetinkaan tälle viikolle ettei vaan loman ajot menis pilalle mahdollisen hylsyn takia. No turha pelko se oli. Ei huomautuksia.
Kun jotain tallin tynkää tai satunnaista halliaikaa vaan saa niin noita pikkuvikoja olisi tarkoitus fiksailla, kuten myös takaikkunan tummennus ja takapuskurin vanhojen naarmujen korjauttamista. Talli/hallitilaa pk-seudun lähettyviltä saa muuten tarjota eukku.
Niin ja jotain pientä teknistä faktaa jotka eivät tiedä. Jenkeissä mallit jakautuu jotakuinkin kahteen malliin, ES 3.0l 12valve soch, ja LS 3.0l 24valve doch. Automaageja lienee kaikki ja ilmastoinnilla.