Diesel Grandis harkinnassa

miishaa

New Member
Liittynyt
22 Tammikuu 2012
Moro!

Tila-auto on hakusessa ja olenkin tiiviisti kartoittanut sitä parasta vaihtoehtoa. Corolla verso, Mazda5, vw touran.. Kaikki auttamatta liian pieniä. Grandista en oo livenä nähnyt, mutta ilmeisesti jonkin verran enempi tilaa löytyy, joten diesel Grandis kiinnostaisi kovasti. Katselin, että noissa uudemmissa vuosimalleissa on tuo 103kw kone ja vanhemmissa 100kw. Kiinnostaisikin tietää onko näiden moottorien välillä suurta eroa käytännössä? Muutenkin mielipiteitä otetaan ilolla vastaan, koska Grandis on minulle täysin uusi tuttavuus. Kiitos.
 
Vs: Diesel Grandis harkinnassa

Dieselistä ei ole kokemusta enkä tiedä millainen Grandis on tuolla diesel-moottorilla mutta bensa-automaatti on tullut omistettua. Tosi mukava auto matka-ajossa ja ainakin muihin Mitsubishi-malleihin verrattuna hiljainen. Rengasäänet eivät kuulu pahemmin sisään, johtuenkin varmaan eturenkaiden sijainnista kuskin penkkiin nähden. Moottorinkin ääni kuuluu vain kunnolla kiihdytettäessä.

Taaimmaiselle riville mahtuu kohtuu mukavasti keskimittainen aikuinenkin. Kun kolmannen rivin laskee lattiatasoon, niin tavaratilaa on ruhtinaallisesti. Harmi vain, että kiinnityskoukkuja ei tavaratilasta löydy... ???

Keskirivin penkit liikkuvat hyvän matkaa eteen ja taakse ja ne saa kasattua monella tapaa. Olisin kuitenkin toivonut, että niitä olisi saanut säätää vielä pari senttiä taaksepäin. Jos asentaa kuskin taakse vauvan kaukalon ja kuski itse on yli 185 cm, niin ajoasentoa ei oikein tahdo saada ihanteelliseksi.

Itse en kummemmin vertaillut erimerkkisiä tila-autoja toisiinsa, joten en osaa sanoa mitä toiset merkit tarjoavat. Tuo Grandis erottuu vähän menevämpänä muiden joukosta ja siitä jäi hyvät muistot. Se tarjosi ison auton tuntua ja mittasuhteisiinkin tottuu, vaikka auton noukka on tosi etäällä.

Harmi, ettei Mitsubishi päivittänyt sitä vielä yhdellä faceliftilla tai kokonaan uudella mallilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom