Mulle on tuolta japanista jossain vaiheessa tulossa tollanen -99 evo 6:nen.
Auto on siis jo ostettu eli ns. odottelu vaiheessa ollaan. Ajattelin kysellä jo
etukäteen muutamia itseäni askarruttavia kysymyksiä. Tiedän autoista jonkun
verran ja koska ikääkin on sen verran niin ei kannata kuitenkaan kuin lapselle
puhua kun vastauksia antaa Oma osaaminen on tosin melko lapsen tasolla
teknisellä puolella mutta kyllä sitä tässä iässäkin vielä varmaan oppii...
pohtii nimimerkillä 2 tuntia ford focukseen bensansuodatinta vaihtanut.
Mutta tosiaan alla on muutamia kysymyksiä ja jos noihin saisin vastauksen jo näin
etukäteen niin saisin auton liikenteeseenkin sitten mahdollisimman nopeasti ja
luotettavasti.
Kysymyksiä
1. Jakohihna kaikkineen lisäosineen kannattaa varmaan tilata tuolta -> www.camskill.co.uk ? Mitä kaikkea jakohihnan vaihtohuollossa lisäksi
tulee/kannattaa vaihtaa? Ja onko kellään mahdollisuutta listata kaikki tähän jakopään vaihtoon tarvittavat osat?
Ko. homman varmaan teetän st-motorsilla ellei parempaa vaihtoehtoa hintalaatusuhteeltaan löydy.
2. Jos ja kun esim. tuolta camskill mestasta jakohihnan yms. osia ostaa niin kannattaako siinä samalla tilata jotain sellasia osia jotka joutuu
jokatapauksessa jossain vaiheessa vaihtamaan? Tarkoittaen jotain sellasia helposti kuluvia osia. Ja jos kannattaa niin esim. mitä osia?
3. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon evon talvikäyttöä ajatellen alustan suojakäsittelyn lisäksi? eri öljyt kesällä ja talvella? jne.
4. Autoon on vaihdettu japanissa jo jonkun verran osia joten jos auto kaipaa säätöä niin mikä on tähän säätöön fiksuin tapa? Viedä auto vaikka karalalle tai vastaavalle jossa säädetään vakio ecu kuntoon vai harkita jotain after market ecua ja sen säätöä? Tähän liittyen lisätietona, että autoon on tarkoitus jotain viri osaa mahdollisesti jo ensi vuonna laittaa.
5. Minkä kokoista vannetta/rengasta kutoseen voi alle laittaa olettaen, että autoa on madallettu jonkin verran. Jotkut 18"
vanteet siinä on jo alla mutta talvirenkaat pitää kuitenkin ostaa ja mahdollisesti rata vanteet/renkaat erikseen niin olis hyvä
tietää vähän tuota koko juttua.
6. Kytkin tässä yksilössä ei kaiken järjen mukaan ole loppuun ajettu mutta jos näin kuitenkin on niin onko suositella jotain
pykälää paria kestävämpää kytkintä? Ei mitään on/off tyyppistä 1000Nm kestävää 3000e maksavaa triplalevy hipo kytkintä olla valitsemassa vaan jotain sellasta perus viritystä hyvin kestävää.
7. Mitä muuta??? evoscan on tarkoitus heti hommata jotta vähän voi seurailla arvoja.
Kaikki evo 6:sta mahdollisesti hyödyllinen tieto muutenkin on tervetullutta.
ps. tarkoitus on liittyä kerhon jäseneksi.
Autoa odotellessa :driver
Auto on siis jo ostettu eli ns. odottelu vaiheessa ollaan. Ajattelin kysellä jo
etukäteen muutamia itseäni askarruttavia kysymyksiä. Tiedän autoista jonkun
verran ja koska ikääkin on sen verran niin ei kannata kuitenkaan kuin lapselle
puhua kun vastauksia antaa Oma osaaminen on tosin melko lapsen tasolla
teknisellä puolella mutta kyllä sitä tässä iässäkin vielä varmaan oppii...
pohtii nimimerkillä 2 tuntia ford focukseen bensansuodatinta vaihtanut.
Mutta tosiaan alla on muutamia kysymyksiä ja jos noihin saisin vastauksen jo näin
etukäteen niin saisin auton liikenteeseenkin sitten mahdollisimman nopeasti ja
luotettavasti.
Kysymyksiä
1. Jakohihna kaikkineen lisäosineen kannattaa varmaan tilata tuolta -> www.camskill.co.uk ? Mitä kaikkea jakohihnan vaihtohuollossa lisäksi
tulee/kannattaa vaihtaa? Ja onko kellään mahdollisuutta listata kaikki tähän jakopään vaihtoon tarvittavat osat?
Ko. homman varmaan teetän st-motorsilla ellei parempaa vaihtoehtoa hintalaatusuhteeltaan löydy.
2. Jos ja kun esim. tuolta camskill mestasta jakohihnan yms. osia ostaa niin kannattaako siinä samalla tilata jotain sellasia osia jotka joutuu
jokatapauksessa jossain vaiheessa vaihtamaan? Tarkoittaen jotain sellasia helposti kuluvia osia. Ja jos kannattaa niin esim. mitä osia?
3. Onko jotain mitä pitää ottaa huomioon evon talvikäyttöä ajatellen alustan suojakäsittelyn lisäksi? eri öljyt kesällä ja talvella? jne.
4. Autoon on vaihdettu japanissa jo jonkun verran osia joten jos auto kaipaa säätöä niin mikä on tähän säätöön fiksuin tapa? Viedä auto vaikka karalalle tai vastaavalle jossa säädetään vakio ecu kuntoon vai harkita jotain after market ecua ja sen säätöä? Tähän liittyen lisätietona, että autoon on tarkoitus jotain viri osaa mahdollisesti jo ensi vuonna laittaa.
5. Minkä kokoista vannetta/rengasta kutoseen voi alle laittaa olettaen, että autoa on madallettu jonkin verran. Jotkut 18"
vanteet siinä on jo alla mutta talvirenkaat pitää kuitenkin ostaa ja mahdollisesti rata vanteet/renkaat erikseen niin olis hyvä
tietää vähän tuota koko juttua.
6. Kytkin tässä yksilössä ei kaiken järjen mukaan ole loppuun ajettu mutta jos näin kuitenkin on niin onko suositella jotain
pykälää paria kestävämpää kytkintä? Ei mitään on/off tyyppistä 1000Nm kestävää 3000e maksavaa triplalevy hipo kytkintä olla valitsemassa vaan jotain sellasta perus viritystä hyvin kestävää.
7. Mitä muuta??? evoscan on tarkoitus heti hommata jotta vähän voi seurailla arvoja.
Kaikki evo 6:sta mahdollisesti hyödyllinen tieto muutenkin on tervetullutta.
ps. tarkoitus on liittyä kerhon jäseneksi.
Autoa odotellessa :driver