Evo 7-9 lambdat

Omppu77

New Member
Liittynyt
25 Syyskuu 2012
Tässä vähän lambda tietoa kun en foorumilta sitä löytänyt muualta. Niin kuin kaikki tietää alkuperäisen lambdan valmistaja on denso. Denson virallinen maahantuoja on kaha oy. Kahan edustamat varaosaliikkeet myyvät denson lambdoja. Tilatessa tarvit vanhasta lambdasta malli numeron. Toimitus usein seuraavaksi päiväksi!!!! Hinta omaan evo 9 160e tosin ostin evo 7 lambdan.

Eli syy miksi ostin evo 7 lambdan oli että autooni on vaihdettu invidian elbo ja alkuperäisen johto on lyhyt. Evo 7 lambda on muuten sama. ÄLÄ osta evo 8 lambdaa 7 tai 9:siin koska liitin aiheuttaa hankaluuksia en kaikista tiedä mutta näkemäni evo 8 lambdan liitin oli vähän hassun näköinen.

Kolmantena asia lambdan johdon jatkaminen. Ei muuta kuin johdot poikki ja välille sopivan mittainen johto. Ota kuitenkin huomioon että johdon tarvitsee kestää normaalia suurempia lämpötiloja. Ja ohje kai kuuluu että tinata ei saa itellä on jokainen jatkettu johto toiminut.

Ja omista virheistähän oppii että älä tee niin kuin minä että kun ruuvasin ekan putken ensimmäiseen evooni kiinni niin pistin lambdan taka cattiin kiinni ja ihmettelin kun ei toimi oikein. Takimmainen lambda kuuluu takimmaisen katin jälkeen! Etukatin poisto ei aiheuta vikamerkkivaloja vaan taka lambdan väärä paikka! Toinen yleinen syy kun päästät esim st motorsin peukaloimaan autoasi niin he kytkevät takalambdan pois toiminnasta. Aiheuttaa tämä softa muutos herkästi koodeja p0135 ja p0125. AUTOSI PITÄÄ TOIMIA säätämisen jälkeen normaalisti jos kaikki on tehty oikein. Autoon ei tarvitse asentaa vastuksia lambdalle ja muita huijaus konsteja. Jollei omat kyvyt riitä niin ostakaa hariselta eli toijalan autosähkö oy:stä kaikki ( putki+ohjelma+ASENNUS) niin kaikki toimii ilman vika merkkivaloja. Pienenä reunaehtona tietenkin että olet vienet ehäjän auton hariselle...
 
Vs: Evo 7-9 lambdat

Vaikkei sillä mitään merkitystä olekaan, niin korjataan nyt sen verran että Kaha ei todellakaan ole ainoa virallinen Denson maahantuoja Suomessa.
 
Vs: Evo 7-9 lambdat

Onko E7 lambdassa pidempi johto ? Onko joku muu syy tuohon E7 Lambdaan ?

Mulla kans Invidia 3" kiinni ja olen jatkanut ja hyvin on toiminut Lambda.
 
Vs: Evo 7-9 lambdat

-JP- sanoi
Onko E7 lambdassa pidempi johto ? Onko joku muu syy tuohon E7 Lambdaan ?

Mulla kans Invidia 3" kiinni ja olen jatkanut ja hyvin on toiminut Lambda.
On pidempi johto, pistoke on venakopan/rintapellin välissä kun muissa se on siellä tulppakaivojen vieressä.
Ja tätä lambdaa saa ihan 120e hujakoil...
 
Vs: Evo 7-9 lambdat

Harri K sanoi
On pidempi johto, pistoke on venakopan/rintapellin välissä kun muissa se on siellä tulppakaivojen vieressä.
Ja tätä lambdaa saa ihan 120e hujakoil...

Täytyy tulla vilkaseen sun autoa , tosi tarkoituksella. ;) otan yhteyttä kun oon maisemissa... (olen kengurun paskaa haistelemassa)
 
Vs: Evo 7-9 lambdat

Viime rataillan jälkeen sytytteli vikavaloa eikä nollauksella pysynyt poissa.
Artovan avustuksella luettiin vikakoodi ja P0135 pukkaa.
Kylmänä auto käy rikkaalla afr n. 12 mutta lämmettyään toimii normaalisti.

Eli ilmeisesti lambdan lämmitys ainakin kärähtänyt -> vaihtoon?

Mikä lambda tällaiseen E8 oikein sopii kun googlella hintaa pukkaa +400€ ja esim. E7 anturia saa alle 100€. ???
 
Takaisin
Ylös Bottom