Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

works

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2012
Kun Evo ei käy kaupaksi niin pitäähän sen kanssa sitten vähän ropeltaa :)

Löysin vähän ajetun vakioalustan (KYB) edukkaasti ja päätin vaihtaa edelliset jo melkein 100tkm ajetut vakioiskarit+jouset (myöskin KYB) alta pois. Kovasti kiinnostaisi vaihtaa myös kaikki pultit + mutterit ihan vain yleisen varmuuden ja hyvän mielen vuoksi, näitä kun ei "uusien" tolppien mukana tule, mutta hippaisen hintsusti on ollut infoa siitä mitä kaikkea sieltä pitää vaihtaa. VW sceneltä aikoinaan sai foorumilta kurkittua kovinkin nupsuille tehtyä kuvitettuja ohjeita osalistojen kera, mutta ihan näin basic tavaraa en vielä ole onnistunut Evo-foorumeilta löytämään. Joten, osaako joku kertoa kiinnitysosien numeroita ja kenties vinkata mistä niitä kannattaa lähteä metsästämään?

Tolpat tulevat vakiohattujen kera, joten hakusessa on tosiaan pelkästään uudet kiinnityspultit.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Tiksin Deltalta saa suoraan ja hinta jää halvemmaks ku tilaaminen. Printsportilta taitaa löytyä kans. Pultit tais olla 9,80€/kpl ja 7,70€/kpl sit seuraa kunnon üllatuus nimittäin mutterit on kans jotai 7,7€/kpl.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Kiitoksia molemmille. Pistin Rossille mailia ja pirauttelen näille suomalaisille puljuille.

Jos jollain muulla on vielä hyviä ideoita niin laittakaa ihmeessä jatkoa threadiin.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Huuh. 85e pultit marmorilta. Rapsakkaa.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Tuskin on paljoa halvemmat Rossillakaan. Mutterit kun käy ostamassa muualta niin selviää huomattavasti halvemmalla tai sit käyttää vaan vanhoja.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Miksi ne pultit pitäisi vaihtaa?
Sentään ralliautoissa availlaan satoja kertoja ja ottavat iskuja ja eipä ole katkenneita. Turvallisempi orkkis sinne tarkoitettu pultti on kuin tarvike.
Ja kokoamisessa käyttää tervasprauta niin pyörivät ikuisesti pyöränkulmiensäädöt yms puslien sisällä.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Oman kokemuksen mukaan jos joku hajoaa niin se on kierre mutterista kiristettäessä. Pultit kestävät paremmin.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Harri, orkkiksiahan worksi sinne meinasikin laittaa.
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Harri K sanoi
kyllä kyllä, mutta miksi? en tajua...
works sanoi
Kovasti kiinnostaisi vaihtaa myös kaikki pultit + mutterit ihan vain yleisen varmuuden ja hyvän mielen vuoksi, näitä kun ei "uusien" tolppien mukana tule
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

Harri K sanoi
Miksi ne pultit pitäisi vaihtaa?
Sentään ralliautoissa availlaan satoja kertoja ja ottavat iskuja ja eipä ole katkenneita. Turvallisempi orkkis sinne tarkoitettu pultti on kuin tarvike.
Ja kokoamisessa käyttää tervasprauta niin pyörivät ikuisesti pyöränkulmiensäädöt yms puslien sisällä.
Niinnoh, orkkis 10.9 vs tarvike 12.9..
 
Vs: Evo 9 - alustan vaihto, mistä pultit?

ST sanoi
Niinnoh, orkkis 10.9 vs tarvike 12.9..
niinoh.. esim yläpään lautasen mutterit, kilpurissakin(ellei ole vahvistettu yläpään torni) tulevat iskaritornista ensin läpi enneku kierre korkkaa... laipalliset mutterit (lukkolaipalla). Samantapainen mutteri iskarin alapään pultin päässä.
No...sanoinpahan mielipiteeni =)
Voihan sitä syylärinkin vaihtaa vaikkei se vuoda =)
 
Takaisin
Ylös Bottom