Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

turbo_tube

New Member
Liittynyt
22 Elokuu 2014
Tsau.

Vähän speksejä 9lankerista: Dumppi, by-pass, karalan softa, RST- putkisto, vapaavirtaussuodatin... yms.

Misuun ilmestynyt uudenlainen 'vika', eli jotenki pätkäsee ja paukahtaa putkessa kovassa kiihdytyksessä & korkeilla kierroksilla(5000RPM->)..? Muuten kaikki toimii normaalista, tyhjäkäynti, ajattevuus, veto, yms. Kaikki oleennainen tarkistettu, mm. mahdolliset vuodot, mittarien lukemat, komponenttejen kunto yms OK. Vähän aika sitten syttyi moottorinvika valo, joka osottautui lambda anturin virhekoodiksi, joka ei ole sen nollaamisen jälkeen enään ilmestynyt, ilmeisesti normaalia _vähäänkään_ ruuvvatuissa vehkeissä?

Harmillinen ja vaikea vika, kun harvoin tulee 'raiskattua' misua ja annettua runtua oikein kunnolla, mutta mitä vähään aikaan käyttänyt kierroksia korkeamalla (~1.2-1.5bar paineilla) tehnyt jatkuvasti saman, eli pätkässyt, jonka jälkeen luonnollisesti himmannut vauhtia/vaihtanut vaihdetta.

Öljyt, suodatin ja tulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Apua tarvitaan kipeästi, kiitos jo etukäteen!


Vinkkejä PKS- alueella toimivista alanyrityksistä, jotaka _oikeasti_ ymmärtävät noiden päälle, jos sitä vaikka käyttäisi ihan ammattilaisella, jos muuten ei vika selviä..?
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Onkos tulpat minkälaiset ja kärkivälillä? Voihan tuo olla nakuistakin johtuvaa, en tiedä miten karala noita säätää.
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Tulpat juuri vaihdettu NGK:n ILFR7H iridium. Auto ollut itselläni noin, 4kk ja vasta nyt ilmennyt vika? Eikai nakutus ilmesty yht' äkkiä vain? Btw, autolla rullattu 119tkm (jakopäät, AYC- yms huollot tehty normaalisti)
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

En koskenut tulppiin sen enempään, eli vain bolt-on... En jaksaisi uskoa, että se vaikuttaisi, koska vika pysyi samana ennen -ja jälkeen tulppien & öljyen(Castrol Magnatec 5W-40 C3 muistaakseni) vaihdon.
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Pienennä tulppien kärkiväli 0.5-0.6milliin.
Toinen vaihtoehto on fuel cut,joka puuttuu peliin jos ahdot karkaa määrättyä korkeammalle.
Sillon kyllä veto loppuu kun seinään.
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Hmm, toki voisin kokeilla tulppien kärkienvälien säätämitä. Autoon asennettu VEMS:n ahtimensäätöpaneeli, jonka käytöstä ei rehellisestisanottuna itselläni ole mitään hajua, vaikkakin tulotettu monisivuinen lontoonkielen ohjekirja :-[
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Mitkä oli aiemmat tulpat ja mittaa niiden kärkiväli.
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Samat, kuin uudetkin 'parhaimmat mitä sai' ;D Toki, säästin vanhat tulpat, pitää huomenna tarkistaa niiden kärkien väli. Kuitenki vika ei ole korjaantunut tulppien vaihdon jälkeen...
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

turbo_tube sanoi
Hmm, toki voisin kokeilla tulppien kärkienvälien säätämitä. Autoon asennettu VEMS:n ahtimensäätöpaneeli, jonka käytöstä ei rehellisestisanottuna itselläni ole mitään hajua, vaikkakin tulotettu monisivuinen lontoonkielen ohjekirja :-[

Mulla oli samoja oireita aikoinaan ysissä. Uudet tulpat ja säädin kärkivälin 0,55 milliin.
Vika korjaantui sillä.
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

No prkl! Olisipa noinkin pienestä kiinni, pitää huomenna heti kokeilla, tuhannet kiitokset jo annetuista vinkeistä! :peukku :driver
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Alkaisko puolat olemaan ehtoopuolella. Itsellä teki samaa, mutta tuolta http://www.spoolinup.com/ kun hommasin cop-setin niin johan loppui pätkiminen. Ei voi kaikki olla kunnossa jos hirveän paljon joutuu kärkiväliä pienentamään että jaksaa sytyttää...
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

artova sanoi
Alkaisko puolat olemaan ehtoopuolella. Itsellä teki samaa, mutta tuolta http://www.spoolinup.com/ kun hommasin cop-setin niin johan loppui pätkiminen. Ei voi kaikki olla kunnossa jos hirveän paljon joutuu kärkiväliä pienentamään että jaksaa sytyttää...
:peukku
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

Pitääpi huomenna tutkia vanhojen tulppien kärkiväli, ja kokeilla tuota 0.5-0.6mm (~0.55mm väliä), että miten vaikuttaa. Seuraava mahdollinen nakutuksien yms sijaan olisi puolien vaihto?
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

turbo_tube sanoi
Pitääpi huomenna tutkia vanhojen tulppien kärkiväli, ja kokeilla tuota 0.5-0.6mm (~0.55mm väliä), että miten vaikuttaa. Seuraava mahdollinen nakutuksien yms sijaan olisi puolien vaihto?

Kunnon puolat ja kunnon rako tulppiin(0,7-0,8) olisi mun mielipide. :peukku Ei mene rahat hukkaan hyvän sytkän kanssa!
 
Vs: Evo 9 pätkäsee yläkierroksilla?

artova sanoi
Kunnon puolat ja kunnon rako tulppiin(0,7-0,8) olisi mun mielipide. :peukku Ei mene rahat hukkaan hyvän sytkän kanssa!

Samaa mieltä.

_full.jpg
 
Takaisin
Ylös Bottom