Galantin öljyt

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Eli olen Galanttia (Gli 2.0) viemässä huoltoon ja pitäis tietää minkälaiset öljyt siihen kannattais laittaa? Kyseinen huoltomies taitaa käyttää Mobilin öljyjä ja koneeseen ajattelin laittaa, joko 5w50 tai 4w50.
Mutta mitäköhän öljyä tuonne vaihteistoon kannattaisi laittaa? Haulla löytyi jotain juttua Red Linen öljyistä, mutta ne pitäisi käydä sitten hakemassa jostain muualta ennen huoltoa.
Saa suositella eri öljyjä, ainakin ehdotuksia vaihteistoöljyjen puolelle otetaan vastaan :peukku
 

mikak

Lancer CY1A, ex-Galantit E55A GLSi 96, E32A GLX 89
Liittynyt
26 Helmikuu 2004
Minulla on ollut Redlinen MT-90 laatikossa nyt n. 2000 km. Eipä juuri ole huomannut eroa vanhoihin, jotka olivat luultavasti Mitsun omat. Ei kyllä muuttunut huonommaksikaan.

Aluksi välillä saattoi tuntua paremmalta, mutta taisi olla lähinnä psykologista ;D
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Mulla on laatikossa Mobil Gearlube VS200 75W-90, varaosaliikkeen manuaalien mukaan mitsun laatikko on aika nirso niistä öljyistä, Mobililla ei ollu vaihtoehtosta öljylaatuu.
 

Feppi

Galant Gti Dynamic 4 89, 91, Galant 02,03 Kupla 69
Liittynyt
25 Elokuu 2004
Sijainti
Forssa
Heffu. Jaakkolaanko auton viet?

Itsellä on laatikossa sitä Mitsun "orggis" öljyä mitä sieltä suosittelevat.

Ja mootorissa on Mobilin 0w-40 ( ensi kerralla laitetaan 5w-50)
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
En vie Jaakkolaan, kun loppuu rahat muuten kesken ;D Luultavasti menee koneeseen jotain mobilin 5w50 nyt sitten, mutta tosta vaihtoistoöljystä en viel tiedä. Joko käyn ostamassa tota Red Linen öljyä tai annan laittaa mobilia ::)
Paljonkohan tonne veihteistoon menee tota öljyä?
 

Feppi

Galant Gti Dynamic 4 89, 91, Galant 02,03 Kupla 69
Liittynyt
25 Elokuu 2004
Sijainti
Forssa
Heffu sanoi
En vie Jaakkolaan, kun loppuu rahat muuten kesken ;D Luultavasti menee koneeseen jotain mobilin 5w50 nyt sitten, mutta tosta vaihtoistoöljystä en viel tiedä. Joko käyn ostamassa tota Red Linen öljyä tai annan laittaa mobilia  ::)
Paljonkohan tonne veihteistoon menee tota öljyä?

O.T ei se nyt kai niin kallis paikka ole ;D Just tänään kävin halpoja osia ostamassa :p
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Paljonkos koneeseen menee öljyä? Itsellä on ollut jo "vähän" turhan pitkään takakontissa 5w50 öljykannu... 4 litraa varmaan riittää?

Ja sitten tuosta vaihteistoöljystä, mikä olisi paras tökötti sinne nyt loppupeleissä tunkea? Meinaan kun kylmänä kuuluu ihmeellinen raksutus sieltä lootasta, lämpimänä taas pelkkä ruiskusuuttimien tikitys ja vaimea vinkuminen hihnoista... Jos vaikka öljynvaihto lootaan auttaisi, tai ainakin selviäisi jotta jos siellä on jotain mennyt ja kilo metallimurua tulisi öljyn mukana pois.

Ja missä mahtaa sijaita vaihteiston tyhjennys- ja täyttöproput?
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Tyhjennystulppa on vetopyörästön oikealla puolella, oli aika iso, olisko avainkoko ollu peräti 22mm

Täyttötulppa on vaihdelaatikon etupuolella, noin puolessavälissä vaihdelaatikkoa, avainkoko sama kuin tyhjennystulpassa.

Itse olen täyttänyt vaihdelaatikon nopeusmittarin vaijerin reijästä. Täyttötulppa jätetään auki ja kaadetaan öljyä vaijerin reijästä. Kun täyttöaukosta alkaa tulemaan öljyä ulos niin täyttötulppa kiinni ja nopeusmittarin vaijeri paikoilleen.

"erikoistyökaluja" ei tarvita muuta kuin suppilo ja pätkä letkua. ;D
 
Ylös Bottom