galantin jakopään remppa

miq

A4 b5 1.8 Tq
Liittynyt
19 Syyskuu 2006
Elikkäs ongelma tämännäköinen: taisipa pullahtaa stefa jakopäältä, ei vielä tarkistanu mikä.. Samallapa sama tehdä hihnojen vaihdot etc, ku ois muutenki vaihtoväli täynnä 5500 km päästä. Mutta: kun tilasin stefat ja hihnat ja kiristäjät niin myyjä sanoo kivenkovaan että ei ole kuin 3 stefaa kaikkiaan, ja minusta kun tuntuu että oisi 4 (nokka, kampiakseli + 2 tasapainoakselia). Jospa asiasta paremmin tietävät valaisisivat asiaa, ei viitisisi jättää yhtä vaihtamatta kun kerran paikat aukaistaan enkä varsinkaan menisi munaamaan itseäni turhalla tinkaamisella... ;D
Niin juu: autohan on Galant 2.0 GLSi -90
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: galantin jakopään remppa

noh, miten tuon nyt laskee, nokka, kampi-akseli, vasen TP ja öljypumpun stefa. Öljypumpun stefaa varmaan harvemmin vaihdellaan tuollaisissa remonteissa, eli tavallaan kolme..
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: galantin jakopään remppa

Ja vesipumppu kannattaa suosiolla vaihtaa samassa rytäkässä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: galantin jakopään remppa

nostokurki sanoi
Ja vesipumppu kannattaa suosiolla vaihtaa samassa rytäkässä.


Niimpä, t: nimimerkki nyt se pumppu sit vuotaa....


Itsellä sama remontti edessä juuri tuon syyn takia eli 50 t ajettu jakopää niin uusitaan nekin osat, mitä on mestarit mieltä, kannattaako ostaa tarvikeosia ku mitsulta maksaa varmaan ihan mansikoita?

eli meinaan hihnoja kiristimiä ja pumppua, ja kuuluuko tiivisteetkin uusia vaikkei ois mitään pullahtanutkaan?

voiko siellä kohdassa olla jotain muuta joka vuotaa, eli voiko se pumpulle tuleva putki vuotaa/ liitos/ onko kenelläkään koskaan vuotanut, ei oikein nää siihen kohtaan että vois sanoo, pumpulla tod näk ajettu jo aika paljon, ei oo viimesimmäs vaihdossa ainakaa vaihdettu....
 

Samix

Member
Club Member
Liittynyt
16 Syyskuu 2005
Sijainti
Keski-Suomi
Vs: galantin jakopään remppa

Vesipumpulle tulevan putken O-rengas kovettuu/rupeaa vuotamaan melko usein. Kokenut tämän myös ite, ja pari muutakin vastaavaa tapausta on tiedossa. Mut tottakai se pumppu kannattaa vaihtaa aina jakopään rempan yhteydessä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: galantin jakopään remppa

mites tuo O-rengas, kuuluuko vesipumpun kans samaan toimitukseen, kävin äsken kattomas että vuotanu aika paljon nesteitä ulos jostain näiltä seuduilta, mutta dohci koneesta ei nää mitään ilman hirveetä purkamista, siellä pumpussa on kirjallisuuden mukaan "weep hole" joka alkaa vuotaa jos pumppu on menossa....

ja edelleen: menenkö ja ostan osat motonetistä
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Sijainti
Forssa
Vs: galantin jakopään remppa

JKorpela sanoi
et ainakaan jakohihnaa... nim.merk. hampaaton hihna :seina
Timantti tiskiltä.. Rahapussia joutuu enemmän raottamaan, mutta tietääpä ainakin mitä saa.
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Vs: galantin jakopään remppa

Itse en täysin allekirjoita tuota ettei jakohihnaa kannata ostaa tarvikkeena. Itse olen omilla autollani ajanut tarvikehihnoilla eikä yksikään ole pettänyt tähän päivään mennessä. *kop kop*

Itse uskon että yhtä hyvin ne kestää normaalin vaihtovälin jos hammaspyörät on kunnossa, hihnaa ei kiristä liian piukkaan ja hihnoille ei pääse vuotamaan öljyä tai pakkasnestettä.

Minulla on kyllä ollut tapauksia jossa tasapainoakselin hihna on hampaaton tai tullut jakopäästä ulos pieninä kappaleina. Syytä en tiedä miksi, molemmat autot olen ostanut siinä kunnossa. Mutta veikkaisin että hihnan vaihto on laiminlyöty ja vaihdettu vaan pelkkä jakoremmi. Siitäkään en tiedä olivatko hihnat alkuperäisiä vai tarvikkeita.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: galantin jakopään remppa

Asentaja väitti meikäläiselle että tarvikeosat pitäs kyllä riittää jakopäähän, väitti ite että pahin homma nois gti myllyis on se et ihmiset niillä revittelee, ja sit se on aika sama mikä hihna siel ois....rahapussi joutuu aukee ilmeisesti sen 400e verran tarvikeosilla töineen niin taitaapa jäädä nyt ne timanttiosat sinne tiskille ;(

Tuntuu et tuo tp hihna on se pahempi menemään hajalle, pitäs vaan tietää et minkä merkkisiä noi randomnetin hihnat on, vaik tuskimpa tarvikkeilla isoo eroo.

Edelleen isompi ongelma tuo vuoto, kun ei sinne hitto nää yhtään että onko se vesipumppu, mutta ei kai siinä muuta mahdollisuutta oo, alko vaan todella rankasti vuotaa.
Hihnahomma menee bonuksena :D

eikös niin että kahden hihnan lisäksi tarvitaan 2 kiristintä ja yksi ohjain....koko setti ois motonetissä 94e ja pumppu 44e, ei kuulosta kohtuuttomalta, kattelenpa viel mitä varaosafirma tarjoaa.

Kyllä taas harmittaa ettei oo asentaja itte.... :seina

Noh kysäsempä silti veholta...



edit. katselinpa tässä vanhoja kuitteja, viime vaihdossa ilmeisesti tarvikeosat, maksanut vaan 212e yht koko homma ja mennyt vaan 2 tuntia eikä kahdessa viime vaihdossa kummassakaan vaihdettu vesipumppua :p eli pumppu on ajettu nähtävästi sen yli 150t :D:D

mitäs mieltä täällä ollaan gatesin hihnoista, oisko parempi sijotus ku joku motonetin random merkki, entäpä graf- merkkinen pumppu?
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: galantin jakopään remppa

mystinengalant sanoi
mitäs mieltä täällä ollaan gatesin hihnoista, oisko parempi sijotus ku joku motonetin random merkki, entäpä graf- merkkinen pumppu?
Gates on muistaakseni suurin tarvikehihna valmistaja,ja omasta mielestäni laadukkain.

Kyllähän nuo Graf:kin ovat hyvin kestäneet,ja kun autotarvikeliikkeeseen menet niin osillekin tulee takuu,eli ei tarvitse huolehtia jos sattuu olemaan maanantaikappale,koska maanantaihan on joka viikko joka puolella maailmaa,jopa mersun tehtaissa..
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: galantin jakopään remppa

ST sanoi
maanantaihan on joka viikko joka puolella maailmaa,jopa mersun tehtaissa..

ja varsinkin siellä. :D

Itse taisin ostaa tarvikehihnat, ainakin AD-varaosaliikkeestä ne on. Gatesit. Eikä ole vielä katkennut... (kohta 3tkm takana ::) :
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: galantin jakopään remppa

nostokurki sanoi
ja varsinkin siellä. :D

Itse taisin ostaa tarvikehihnat, ainakin AD-varaosaliikkeestä ne on. Gatesit. Eikä ole vielä katkennut... (kohta 3tkm takana ::) :


Muistatko paljon maksoit, joutuisin ite maksaa gatesista 52 ja 17 euroa. Vrt motonet 31.90 ja 9.9

Ja kiristimet tulee motonetistä ihan suosialla, hirveen hintasta kamaa joltain ns "laatutarvikemerkeiltä"
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: galantin jakopään remppa

Hyvin pitkälti samaa luokkaa, siihen vielä kiristimet sun muut päälle. Kiristinkin olis ollut aika helppo kunnostaa itse, noita suojattuja laakereita kun saa "joka nurkalta"... Tulis aika paljon halvemmaks kun vaihtaa itse, tietty sillä edellytyksellä että hihnapyörä on kunnossa (ei kerännyt hihnanpaloja, ei särmäytynyt mistään, halkeillut tms)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: galantin jakopään remppa

Niimpä kun vaihtais ite....toi mitsun dohci kone vaan ei oo noita maailman helpoimpia ja tosiaan muuta paikkaa ei oo ku kylmä parkkis ni eiköhän se oo sillä pohdittu, tuolla ulkona on nyt niin kylmä et sormet jäätyy parissa minuutissa, rupesin tos just pohdiskelee et mitäköhän se äijä velottas jos hankkiutuis niistä akseleista kokonaan eroon. :p

Noh jossei kuitenkaa.

Tosiaan hihna varmaan ihan ok siellä, ajettu nyt se noin 50t ja kolme vuotta. No sitä ei voi koskaan tietää.
 
M

MetalMan_

Guest
Vs: galantin jakopään remppa

Muistaakseni moponetin hihnat ovat hyvin usein juuri Gates merkkisiä, ainakin pajeroon oli.

Tapauksia on joissa 50t kun on ajettu mitsu DOHC koneella niin tp-akseli hihna on jo kaputt tuossa vaiheessa. Ei aina mutta valitettavan usein :nykii Eli ei muutaku kohta jo rip rap rapiaan hihnanvaihtoon, mars mars :peukku

Ja vesipumppu olis hyvä vaihtaa vähintään joka toisella jakopääremontti kerralla. Samoin jakopäästä stefat joka toisella tai kolmannella rempalla.
 

jykäh

peltoauto..
Liittynyt
5 Huhtikuu 2006
Sijainti
vaasa
Vs: galantin jakopään remppa

Samoin jakopäästä stefat joka toisella tai kolmannella rempalla.

niin ne stefat ::) luultavasti aika moni tapaus noista hihnan katkeamisista/hihnan hampaat sileäks jutuista johtuu öljy vuodoista. ei nyt välttämättä pienistä vuodoista, mut miettikäää ny ite jos jakopään kopan sisällä vallitsee öljy alainen valtakunta ::) no joo meni vähä esson baarin jutuiks :p
mut kuitenki.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: galantin jakopään remppa

MetalMan_ sanoi
Eli ei muutaku kohta jo rip rap rapiaan hihnanvaihtoon, mars mars :peukku

kyllä herra sotilasarvo!

jep jep...pitääki toi tiivistehomma kattoo...kuhan ei tulis vaan kansi, lepo, kansi, lepo, kansi koneista :p
 

risu

New Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2005
Vs: galantin jakopään remppa

Motonetissä työskennelleenä voin sanoa että ainakin kaikki jakohihnasarjana ostetut hihnat on Gates merkkisiä, ja pelittää ihan hyvin :peukku
 

mixu74

New Member
Liittynyt
7 Huhtikuu 2007
Vs: galantin jakopään remppa

paljonkos tommosen 89vm 2.0l galantin jakopäänhihnan vaihtoväli olikaan?
 

lanseri

Lancer -89 Glx ja -92 Gti
Liittynyt
10 Heinäkuu 2005
Sijainti
Klaukkala
Vs: galantin jakopään remppa

Hieman :eek:fftopic.
Mikähän noissa vesipumpuissa menee rikki jos ylipäänsä hajoaa?
Tuohan on alumiinimöykky missä tuo ropelli on suoraan kiinni pyörässä mitä hihnapyörä pyörittää.
Vuoto jostakin (akselin?) tiivisteestä vaiko laakeri (jos on)? ???

Gti:n pumppu näytti olevan vuodelta -98 "leiman mukaan" eikä siinä vikaa näyttänyt olevan. (Pistettiin talteen)
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: galantin jakopään remppa

lanseri sanoi
Hieman :eek:fftopic.
Mikähän noissa vesipumpuissa menee rikki jos ylipäänsä hajoaa?
Tuohan on alumiinimöykky missä tuo ropelli on suoraan kiinni pyörässä mitä hihnapyörä pyörittää.
Vuoto jostakin (akselin?) tiivisteestä vaiko laakeri (jos on)? ???

Omasta oli laakeri paskana ja vuosi siitä kuin seula, lähestulkoon. Huomasi kun pyöritti sitä niin kahisti ihan mukavasti.
 
Ylös Bottom