Geysir Pajero -89 (lämpöongelma)

UFD

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2008
Havahduin ajaessa, että lämppäristä tulee kylmää ja lämmöt melkein tapissa. Vedin tien sivuun ja annoin jäähtyä välillä käyttäen. Vettä tuli pienellä suihkulla lämppärin kennolle menevän letkun välistä ja ajattelin päästää korkista vähän paineita pienemmäksi,mutta korkki lipsahti kädestä ja Geysir oli valmis.
Annoin jäähtyä ja laitoin vedet koneeseen ja lähdin varovasti ajelemaan kotiinpäin. Lämmöt nousi heti melkein tappiin ja lämppäristä tuli kylmää, mutta muutaman sadan metrin ajon jälkeen rupesi puhaltamaan kuumaa ja lämmöt laski normaaliksi missä ne loppu matkan pysyikin. Kotona täytin syylärin täyteen ja pistin käsikaasulla käymään muutamaksi minuutiksi 3000rpm, mutta ei nosta lämpöjä eikä painetta syylärissä.
Kysymys kuuluukin, että jos kansi olisi haljennut niin painetta kaiketi tulisi koko ajan? Tyhjeneekö Pajeron lämppärin kenno pienellä vesi vajauksella, jos vettä on vuotanut pikku hiljaa enkä ole huomannut.
Muita hyviä ehdotuksia?

Autona siis Pajero -89 ic, jossa reilu sata tuhatta ajettu kansi.
 
Vs: Geysir Pajero -89 (lämpöongelma)

Satkun ajettu kansi ei pitäis olla vielä morjens, eli se tuskin on alkuperäinen syy. Vesivuoto ja vähiin menneet vedet kyllä riittää kiehautukseen. MUTTA, tuollaiset kuivaksi ajamiset kyllä helposti halkaisevat sen kannen. Ei tuolle muuta kannata tehdä, kuin jatkaa ajoa ja tarkkailee.
 
Vs: Geysir Pajero -89 (lämpöongelma)

Jäätyminen on pois suljettu, kun oli 8 astetta lämmintä ja koneessa glykolit. Aiemmin ei ole koskaan nostanut lämpöja.

Tarkemmin, kun asiaa mietin niin aamulla puhalsi lämmintä, eli aamulla kennossa kiersi vielä vedet. Täytyy kattoa töissä onko glykolit pihassa :-[
Ilmeisesti kennossa vaan ilmaa.
Mietin vaan miten kansivika oireilee Pajerossa, kun mulla oli joskus C Kadetissa CIH moottorissa kansi halki niin oireili vasta tosi kuumana.
Tekeekö Pajerossa pienikin vajaus vedessä kennoon ilmataskun?
 
Vs: Geysir Pajero -89 (lämpöongelma)

Niin se Pajerossakin monesti oireilee: ensin kuplii kuumana satunnaisesti, sitten säännöllisesti, sitten jatkuvasti kaikilla lämpötiloilla.
 
Vs: Geysir Pajero -89 (lämpöongelma)

Ok. Kiitoksia tiedosta. Täytyy siis vaan ajaa ja tarkkailla. Pelätään pahinta.
 
Vs: Geysir Pajero -89 (lämpöongelma)

Muistaakseni Payen. Jälkikiristin useampaan kertaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom