GRAND IS...?

R

repe45

Guest
Juu kerpeles, kai se on lähellä, eli kovasti -06 lopun G Intenseä tyrkytetään ja vähillä maileilla. -07 Invite näyttää netissä olevan esittelymoodilla (koekilometrejä mittarissa jne...) jopa yli 40t€, joten olisiko -06 Intensestä paha alle sen maksaa? 2,4 bensa automaattina siis. Käsinojaistuimet kakkosrivillä ja muut pelit on, tuoreet talvikummit, irtokoukut ja muut sisähaaroituslämmitinpiuhat yms. Roiskutusläpät uudesta asti löytyy ja muutenhan tuossa mokomassa on noita varusteita enemmän kuin kolmessa edellisessä pirssissä yhteensä... Väri on mieluinen ja mammakin tykkää, joten kertokaa heti jos on jotain pointteja... Kulutus ja pyyhkijän varsien maaliongelmat on tuttuja ja Vesan Volsudieselin räjähtäminen jo kauhisteltu... Nimimerkillä ei koskaan Volkkaria... Mutta ehkä Mitsun Grandis? Aaaapuva...
 
Vs: GRAND IS...?

Muuta en autosta tiedä,kuin sen että toi Vesan Grandis on näköjään osoittautunut niin maanantai kappaleeksi,ettei sellaista voi olla toista liikenteessä. Ja komea autohan se on,itsekkin ostaisin jos olisi rahaa :-\
 
Vs: GRAND IS...?

Jep... ulkonäkö ratkaisee kieltämättä paljon juuri tässä paikassa, eikä tälle sukkulalle oikein Pösön 807:sta ja korealaisten pakettiautoista löydy sillä saralla vastusta. Hinta noillakin kipuaa varusteltuna varsin korkealle ja korealaisten kuluja lisää pitkä takuu. Touranit, Mazda5:set sun muut Zafirat ovat nyt jääneet pieniksi, eli ei sovi edes kivun kanssa. Niin siviilirohkeakaan en osaa olla, että jenkkien vaunuihin viitsisin erehtyä; kokemusta on lähipiiristä. Grandis on nyt useampaankin kertaan pällisteltynä käsittämättömän hyvän näköinen kokoisekseen. Mikään raketti tuo ei tosin ole, mutta automaatti ja käsinojat ei muutenkaan päälle nelikymppistä isiä enää evoluutiokohellukseen yllytä. Outo olo, tutustuin ja myös näin vekottimen ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten (täysin uusi tuttavuus koko malli) ja nyt on "pallo jalassa". Hiukan ihmetyttävä pikkuseikka on, että muilla markkinoilla vakiona olevat xenonit ei kotimaan varusteisiin kuulu, kaiketi malliston hintaneuvottelujen tulosta. Samaako lienee se, että hinnastossa on tänä vuonna enää vain Invite ::).
 
Vs: GRAND IS...?

Mulla myynnissä 2005 intense kaikilla herkuilla, kromit ja rokit asennettuna.

http://www.nettiauto.com/1361589
 
Vs: GRAND IS...?

Juu... kun perhe kasvaa, niin automallien vaihtoehdot vähenevät. Meidän kuusihenkiselle perheellemme Grandis on varsin passeli menopeli. Koeajokierroksen jälkeen selvisi, että vaihtoehtoja ei ole. Zafirat, Touranit, Versot jne. ovat liian pieniä ja 807/C8 taas on ajotuntumaltaan ehkä liian kömpelö.

Täydellä henkilökuormalla Grandikseen mahtuu mukaan vielä lastenvaunutkin (ainakin Graco Spree, Emmaljungan isot kärrit tuskin) sekä kauppakassit. Ulkonäkö on makuasia, mutta mielestäni markkinoilta löytyy Grandikseen verrattuna vähemmän tyylikkäämpiäkin toteutuksia. Pohjoismaisiin perheautoihin verrattuna Grandis on hiukan muovisempi, mutta koska Saab ei tee tila-autoja, niin asia ei juurikaan haittaa ;)

Japanilaisten törmäystestien mukaan Grandis on verrokkien joukossa hyväksyttävän turvallinen, vaikka Euro NCAP -testitulosta ei ole. Testiraportit löytyvät googlettamalla.

Ajotuntuma on mielestäni hyvä, sekä kaupunki- että maantieajoon. Jos moittia haluaa, niin kääntösäde nyt voisi olla ehkä aavistuksen pienempikin. Samoin ulottuvuuksien arviointi on hiukan hankalaa.

Suorituskyky on perheautoksi aivan riittävä. Bensaa toki kuluu, mutta kohtuuden rajoissa pysyy tasaisella ajolla.

Jos pitäisi tällä tietoa tehdä päätös tila-auton hankinnasta perheemme tarpeisiin, niin Grandis olisi edelleen valinta.
 
Vs: GRAND IS...?

Pakkohan itsekin on laittaa kortenikekoon tähän viestiin...

Auto on _loistava_ kokonaisuus... tilaa lapsille ja itsellekkin... kiihtyy loistavasti ja kulkee (kolmet sakot saanut 1v 8kk sisällä [koskaan aikaisemmin ei sakkoja ole jaeltu])

Kaksostenrattaat (emmaljunga vm. 04/05) mahtuu loistavasti takakonttiin (viimeinen penkkirivi ylhäällä), kun ottaa renkaat irti ja muistaakseni kuomun...

Bensa Grandis sitten vie bensaa aika paljon.... verrattuna dieseliin... Bensa n. 12-14L/100km ja diesel 7-8,5L/100km...

http://www.nettiauto.com/1360919

Nopeeta katsottuna tossa vois olla hyvä vaihtoehto, jos dieselin haluaa..

____

Miinuksena voisin sanoa...

- Jos tulee kiveniskuja konepeltiin niin alkaa ruostumaan... :(
(meni minulla onneks takuuseen ja sen jälkeen ku on tullut ni ei ole vielä alkanut ruostumaan)

- Rattaiden yms. tavaroiden nostaminen takakonttiin ei ole mikään mieluisa homma...
On meinaa sen verran korkealla...

- Kääntösäde on yksi niinkuin mko sanoi


___

Parempaa tämän kokoluokan autoa ei löydy...
Touran, zafira jne... on liian pieniä...
Hiace, Transporter, 807 jne. on liian isoja kooltaan...
 
Vs: GRAND IS...?

Jees, kiitoksia vastauksista; ne vahvistaa ennakkokäsityksiä ja kiisseliin päin taitaa pää olla kääntymässä. Pelkkään voimaveron kuoletukseen näkyy riittävän Grandisilla alle kymppitonni ja nykyiseenkin kinneriin verrattuna vain 15-17tkm. Riippuu tietty vähän kauppateknisistä yksityiskohdista jne. Taannoiset kokemukset volsun tdi:stä hieman kummittelee, mutta uusihan on jo pitkään koeteltu pumppusuutinversio hieman kookkaammalla tilavuudella. Kiitos myös vinkeistä ja tarjouksista; jos nykyinen ehdokas vaihtuu, eikä aivan tuoretta yksilöä löydykään, niin palataan ehkä vähän käytettyihin.
 
Vs: GRAND IS...?

Muistelisin näin et tämän vuoden mallissa olisi erilainen (uusi versio) volkkarin koneesta... eli olisi eri kone kuin minulla...
Diesel vero on jotain 670e:n luokkaa...

Jos ostaa uutena ni hinta tippuu n. 5te ku viet auton jo liikkeestä ulos.... mikä on aika huono juttu...

Jos nyt ostaisin ni ostaisin vähän käytetyn millä on ajettu n. alle 70tkm. Siinä on suolainen hinta tippunut jo alas.
 
Takaisin
Ylös Bottom