Grandiksen ahtovika?

nallepuh78

New Member
Liittynyt
7 Elokuu 2009
Meillä on Grandis vm - 11/05 ja mittarissa nyt 124tkm..auto on diesel

Nyt kesäkuussa alkoi viat. Ensiksi alkoi tehot häviämään. Käynnisti uusiksi niin oli taas normaali. Tämän jälkeen meni n kuukausi kun alkoi taas sama. Tehot hävisi ajon aikana, mutta vika korjaantui kun sammutti ja käynnisti uusiksi. Sen jälkeen oireita alkoi tulemaan lisää. Välillä taas rajoittaa tehonsa, savuttaa kun kaasuttaa, sirisee ja nykii suoralla ajolla. Tätä toisinaan ja toisinaan auto on ylitehokaskin. Riippuu mille päälle sattuu..

Otettu yhteyttä merkkihuoltoon, vaihdettu ahtopainesäädin ja EGP venttiili. ja rahaa mennyt jo 800e

Nyt samat oireet silti jatkuu.. merkkihuollon pojat sanoivat et ahtaa liikaa. Niillä ahtopaineputki irtosi huoltoajossa..

Onko kellään muulla ollut tälläistä vikaa, ja entäs mitä kokemusta maahantuojasta..

Merkkihuolto totesi nyt et ahdin olisi rikki, ja uusi tilataan. Maksaa yli 2000e :seina Nyt laitettiin vielä varmuuden vuoksi maahantuojalle kirjettä/pyyntöä jos ne maksaisivat sen tai tulisivat hinnassa vastaan. Ei tämän ikäisestä autosta pitäisi vielä ahdin hajota ???

Meidän mitsu kyllä taitaa mennä vaihtoon ku saadaan korjattua se
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

nallepuh78 sanoi
Meillä on Grandis vm - 11/05 ja mittarissa nyt 124tkm..auto on diesel

Meidän mitsu kyllä taitaa mennä vaihtoon ku saadaan korjattua se
jotenkin tuntuu että joku pissunu silmään huollossa...
ei voi karata ahtopaineet tappiin ellei ole väärin tehtyjä asennuksia.
tuossa kun ei ole sähköistä ahtopaineen säätöä.

ja noissa volkkarin koneissa on ties mitä ongelmia... :seina
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Tarinasi on niin tuttu. Oireet ja kilometrit.
Voisin kuvitella omasta kokemuksesta, että turbon siivet jumittaa.
Omassani oli aika vastaavat oireet.
Lue keskustelu: Grandiksen jäähdytinneste katoaa.
Katoaako jäähdytysnestettä? Jos katoaa, niin kansi halki ja vesi menee turbon läpi ja siivekkeet rupeaa jumittaan.
Siivekkeiden jumittaessa sähköjärjestelmä laittaa varojärjestelmän päälle ja laskee tehot alas. Kuittaantuu taas, kun sammuttaa moottorin.
Taas toisessa ääripäässä elektroniikka ei kerkiä paineen nousussa perään ja turbon letku lähtee irti.
Toki letkun irtoaminen voi olla syytä huonosta kiinnittämisestä. Letkun lukitus vaatii tarkkaavaisuutta(erikoinen lukitus).
Jos jäähdytysnesteet pysyy koneessa(hyvinkin pieni menekki aiheuttaa ongelmia), laita pari desiä synteettistä kaksitahti öljyä tankilliseen dieseliä. Voitelee turboa.
Kaikesta huolimatta olen Grandikseen todella tyytyväinen! Mittarissa nyt 185 000.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Mut toisaalta en usko tuohonkaan meillä. Meillä on taas nyt auto pelittänyt ihan niinkuin kuulukiin jo viikon verran. Ainut mikä on niin jos polkasee oikein kunnolla kaasua, niin jättää taakseen savupilven.

En tiedä.. maahantuojalta ei oo kuulunut mitään vastausta. Mut tuskinpa korvaavat mitään, onhan takuut jo menneet umpeen. Mutta kellä on varaa tommoseen.

Oliko sulla koko ajan oireita autossasi, silloin kun oli kansivikaa? Ja entäs oliko ahtapaineet koholla

Tuntuu hullulta et jos sinne nyt vaihdetaan uusi ahdin (niinku huoltomiehet nyt meinasivat) ja jos vika jatkuukin ja sit lisää osia..esim. just kansi.. ku kukaan ei oo varma.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Minulla oireet pahenivat sitä mukaa, kun kansihalkeilma isoni.
Paineita ei mitattu, mutta viime metreillä autossa ei turbon letku pysynyt kiinni kuin tyhjäkäynnillä.
Mikään ei mennyt takuuseen, vaan kaikki on maksettu omasta pussista.
Mutta mitä tahansa koneeseen vaihdatkin, älä laita merkkiliikkeessä, kun ottavat kaikki osat Mitsulta.
Esim. VW:llä täsmälleen sama kansi lähes 1000,- halvempi.
Itse en olisi suinpäin vaihtamassa uutta turboa, ennenkuin todellinen vika täysin selvillä.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

2 viikkoa on kulunut jo siitä, kun merkkihuollosta laittoivat maahantuojalle anomuksen, kera huoltokirjakopion..joskos maahantuoja maksaisi sen uuden ahtimen. Mulla meni luotto huoltoon.. Kun aina vaan vaihdetaan "jotain" osaa, ja vika sen kun jatkuu.

Paineet olivat mitattuna liian korkeat, soittivat maahantuojalle arvot, ja maahantuoja sanoi heti puhelimitse et ahdin on rikki. Nyt vaan odotamme..

tuntuu vaan niin hurjalta, kun koko ajan autolla kumminkin ajetaan ja aikaa kuluu, et mitä jos se rikkoo jotain lisää. Ja kun kukaan ei oo varma. Ensiksi piti vaan vikana olla ahtopainesäädin, joka vaihdettiin. Sitten kun oireet jatkuivat käytiin uusiksi merkkihuollossa, niin sanoivat et siellä kuuluu joku kilkutus. Me ei oltu ennen tätä huollossa käyntiä kuultu tollasta ääntä, mikä nyt tuli autosta. Sitten tilattiin hollannista osa ja vaihdettiin EGP venttiili. Ja nyt piti olla kunnossa. Ja vieläkin oireet jatkuu...aina välillä
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Taitaa olla aika tyypillinen vag TDI vika, muuttuvasiipisen ahtimen johdesiivet jumissa. Jumiutuneet "pienelle" jolloin ahdot karkaa. Voi olla että putsaaminenkin auttaa, mutta voi olla vähän työlästä.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Käytännössä varmaan pitäisi turbo irrottaa, voi olla että pakoputken irrottamalla saa jotain aikaan jos ei ole kovin pahassa paikassa. Melkoista pikeä siellä varmaan on eli saa kyllä hinkata ja käyttää myrkkyjä että irtoamaan saa.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

oma kokemus oli että piki sekä noki irtos telimax pesuaineella kun raakana käytti
todella hyvin :peukku
pesin lancerin kannen sillä.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Kannattaa olla pesun kanssa todella varovainen.
Yksikin siiveke vinossa, niin turbo entinen.
Kyseinen turbohan on mallia "kertakäyttö".
Oma turboni kävi Oulun Turbohuollossa, jossa puhdistivat ja rasvasivat. Aukaista ei voi.
Ihmettelen vain suuresti, miksi turbo oikuttelee noin vähäisillä kilometreillä!!!
Kyllä täytyy olla toinen vika mikä aiheuttaa kyseistä ongelmaa.
Tutki, älä hutki muuten voi tulla todella kalliiksi.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

niin näitä volkkarin ahtimia on vaihdettu 36tkm jälkeenkin aika monta...
paikallisen huoltomiehen mukaan n. 100tkm on max kestoaika ja sit jumittelee.

meillä tuli mitta tayteen parivuotta sitten vokkareista en ymmärrä miksi ihmiset ostaa
ja miksi autoihin tehdään näitä sekasikiöitä :seina pysyisivät vain omanaa..

nimim. 6kk / 30tkm@7000e remontit (110tkm ajettu 2.8 4-motion vm 01)
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Soittivat huollosta, eli mitsubishi ei korva ahdinta. Syyksi ilmoittivat et, koska näissä on voitu käyttää vääriä voiteluöljyjä..Vaikka on merkkihuollossa aina huollatettu. No antoivat vaihtoehtoja kaksi.. eli ahtimen putsaus.. 1-2 vrk kestää huolto, hinta n. 700e. Tai sitten suoraan uusi ahdin hinta n. 2200e +työt.

Lupasivat vielä ennen näitä tarkistaa ettei kansi oo hajalla yms. letkut. Painestavat jotain...

Jos ahdin vaihdetaan niin ei oteta mitsubishin kautta. Lupasivat silti merkkihuollossa vaihtaa sen, jos hommataan itse ahdin.

En tiedä, toisaalta kiinnostais pelkkä tuo ahtimen putsaus. Jos se kipu, sillä häviäisikin. Mut sit taas toisaalta pelottaa, et jos eka maksetaan putsaus n 700e ja sit kipu jatkuu ja joudutaankin ostamaan uus ahdin. Rahaa menee, niin paljon.

Maahantuoja sanoi et ahdin ei pitäisi mennä noin vähillä kilometreillä, ja putsaus on monella auttanut..
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

nallepuh78 sanoi
Soittivat huollosta, eli mitsubishi ei korva ahdinta. Syyksi ilmoittivat et, koska näissä on voitu käyttää vääriä voiteluöljyjä..Vaikka on merkkihuollossa aina huollatettu.
Jos huoltokirjassa joka määräaikaishuollon kohdalla on valtuutetun merkkiliikkeen leima tehdystä huollosta, niin silloinhan ei pitäisi olla autonomistajan vika jos on merkkiliikkeessä väärät öljyt tungettu autoon :nykii Tässä tapauksessahan pitäisi ehdottomasti tulla maahantuoja turbon vaihdossa vastaan, koska tällöin ei voi olla kyse omistajan laimiinlyömästä huollosta ja ahtimen oletettavissa oleva käyttöikäkin on pitempi kuin vajaat 130tkm (vaikka volkkarista onkin kysymys).
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Maahantuojan pitäisi tulla vastaan kuluissa, Jos olet ensimmäinen omistaja autolle.
Jos et, ei virhevastuu ole voimassa ja maahatuojan ei tarvitse osallistua kuluihin, vaikka olisikin aina merkkihuollossa huollettu. Siis maahantuojan loppuratkaisu voi olla (omistajien määrästä riippuen) ihan laillinen, perustelu vain väärä.
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

Ollaan toisia omistajia autolle.. on vaan näemmä huonoa tsäkää näiden kulkupelien kanssa
 
Vs: Grandiksen ahtovika?

No niin, eli päädymme uuteen ahtimeen. Toisessa liikkeessä huoltomies sanoi että grandikseen on saatavilla myös tarvikeahdin. Hinta n. 1300e-1500e.. onko näistä kellään kokemusta?
 
Takaisin
Ylös Bottom