Grandiksen kulutus

Koppis

Grandis 2.4 Intense AT
Liittynyt
24 Syyskuu 2006
Minkäslaisia kulutuksia muilla on Grandiksen automaateilla? Itelläni ei oikein suostu menemään alle ysin edes maantiellä. Nyt talvimyräkän jäljiltä en edes uskalla laskea kulutusta kun esim. tänään olin kiinni hangessa. Toisaalta iso auto ja automaatti, selvähän se on, että bensaa menee.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
:peukku Eikö meinaa millään mennä alle ysin :p ;D

Mulla on jo kovan työn takana et pääsee alle 11 litran, jos pelkkää matkaa painaa niin saattaa jo päästä 10.8 nurkille 8)

Yhden onnettoman tankkausvälin pääsin 9.6 litraan viime talvena, vaan tais sekin olla laskuvirhe ;D
 

Koppis

Grandis 2.4 Intense AT
Liittynyt
24 Syyskuu 2006
200 km talvirajoituksilla Pirkanmaa-Keski-Suomi meni keskikulutuksella 8,8. Takaisinpäin hieman kiireessä 9,5. Näähän lukemat rupee oleen jo reasonable. Kaupungissa lyhyellä matkalla se 11 on kiven alla. :peukku
 

ms Frost

HuiHai ix35 (Ex Outlander Turbo)
Liittynyt
13 Elokuu 2006
Sijainti
Espoo
Tuota, vertailun vuoksi, Outlanderin saa oikein kevyesti ajaen viemään vain 13.5, ja sekin sitä ysikasia :kuningas...
täyden tankin range on tuommoiset 400 km ja muutama päälle ;D

Nää mitsun markkinoinnin kulutuslukemat on hihasta vedettyjä. Mutta hinnasta viis, kunhan tietä riittää.
 

tiras

Outlander 2.0 invite -06
Liittynyt
15 Heinäkuu 2006
Sijainti
Pertteli
Vs: Grandiksen kulutus

Karvalakkimallille sentään riittää yksinumeroiset lukemat.
Suorituskyky ei tietenkään ole järisyttävä, mutta ennen pitkää on aina perille päästy :peukku
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Grandiksen kulutus

Nyt on pyöriny Grande jo pidemmän aikaa 10.2-11 litraa, rupeaa melkein olemaan juhlan aihetta tässä :peukku
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Grandiksen kulutus

Voi valtavaa, nyt Lapinreissulla sain yhden tankkausvälin kulutukseksi 8.3l/100km :eek: :eek: :palvo
Ja koko reissun keskiarvokin jää n. 9.8l/100km :)
Kaikki tämä vaikka oli suksiboksikin katolla ja auto täyteen kuormattu :peukku
 

Jakke

Mitsubishi Pajero Instyle 07
Liittynyt
22 Huhtikuu 2004
Sijainti
Valkeala
Vs: Grandiksen kulutus

Mitä on tullu ajettua emännyksen "mehuautolla" on näyttö kokoajan yli 15L ???
 
M

mikada

Guest
Vs: Grandiksen kulutus

Veikkaisinpa, että nuo huomattavasti valmistajan ilmoittamaa suuremmat olevat kulutuslukemat johtuvat ratin ja penkin välistä ;). Omalla GDI Galantilla pääsen lähelle valmistajan ilmoittamia. Esim. vaimokkeella on Mazda 3 ja sillä menee siinä maantiellä 7,3 litraa sataselle ja samalla autolla minä pääsen 6,7 litraan satasen ja keskinopeudet ovat suurinpiirtein samat. Suurin syy bensa autolla kulutuksen kasvuun maantiellä on humpaava vauhti ja jos vielä tekee sen virheen, että päästä vastamäkeen nopeuden tippumaan ja alkaa kesken mäen kiihdyttämään vauhtia, niin johan alkaa soppa maistua :peukku.
 

moder

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2006
Vs: Grandiksen kulutus

Kyllä, ja etenkin talvella kannattaa se nopeus pitää siinä kahdeksassakympissä. Tästä ylöspäin kulutuksen suhteellinen kasvu on suurta.
 

Rollo78

Space Wagon 2.4 GDI aut. -99, STW Focus 1,8 -03
Liittynyt
23 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Grandiksen kulutus

Vertailuksi oma Space wagoni menee siihen 8,5 l:n pintaan maantiellä nätisti ajettaessa! Koneena tuo sama 2.4 GDI. Sekalaisessa menee siinä 11 l:n korvilla.
 

mikko412

Active Member
Liittynyt
15 Toukokuu 2005
Vs: Grandiksen kulutus

ja mun vanha 90 lanceri pitkästi alle 10 sadalla vaikka pelkästi kaupungissa ja kylmänä pyörittää.

ei oo paha eikä tarvii maksaa kun muutama satku et pääs tohon kii ;D

no joo jos varaa ostella moisia grandiksia ja muita niin ostakaa menovettä myös ;D ;D

elämä on ;D ;D ;D ;D
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Grandiksen kulutus

mikko412 sanoi
no joo jos varaa ostella moisia grandiksia ja muita niin ostakaa menovettä myös ;D ;D

elämä on ;D ;D ;D ;D

Joopa joo, ehkä tässä ei olekkaan kysymys hinnasta vaan siitä tällä hetkellä niin muodikkaasta aiheesta
eli ympäristönsuojelusta ::) ;)
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Vs: Grandiksen kulutus

Mulla grandis pyöri tänä "talvena" boksin kanssa maantie ajossa 10.5-11.5 välillä. Huhtikuussa boksi veksi, ja kulutus 9.5 l/100 km.
 

Pabu

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2009
Vs: Grandiksen kulutus

Luulin jo, että auto olisi rikki, kun en saanut sitä kevättalvella menemään millään alle 10l/100km:llä. Vaikka miten hellästi ajoin. Tosin ei se kulutus paljoa yli 10l sataselle ollutkaan. Nyt sitten kelien lämmettyä onkin auto alkanut menemään karvan alle 10l kulutuksella sadalle kilometrille, joten en sitten valitakaan sen enempää (kun vertaa muiden kulutuslukemia) ;D
 

kitebum

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2004
Vs: Grandiksen kulutus

Joo ei se rikki ole, mulla talvella ennätys 14,9 litraa satkulla. Oli päivittäistä n 5 kilsan kertamatkausta muutama kk, just kerkes aina auto lämmetä ku olikin jo perillä... Nyt kesäfillareilla semmosta 10,8-11,5 litraa
 

TeroH

New Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2007
Sijainti
Pertteli
Vs: Grandiksen kulutus

Mulla kulutus pyörii siinä 8-9l/100km.
Mutta mulla on manuaali kai sillä on oma vaikutuksensa.
 

UniQu3

New Member
Liittynyt
21 Maaliskuu 2009
Vs: Grandiksen kulutus

Mulla AT Grandiksen kulutus pyörii kaupungissa siin 11-12l/100km, maantiellä mennään sinne 8-9l/100km..
 

Jarno666

Mitsubishi Grandis 2.4 MT -08
Liittynyt
23 Toukokuu 2009
Vs: Grandiksen kulutus

Alkaa pikkuhiljaa manuaali 2.4 bensan kulutus olla kohdallaan. Savonlinna-Joensuu väli ajotietokoneen mukaan 6,7l/100km(vakkari oli päällä koko matkan). Matkavauhti tosin oli mittarin mukaan 85-90, joten hiukan alle rajoitusten. Yksin työmatkaa, tyhjällä kontilla. Ei ole kaduttanut tuo manuaalin valinta.
 

Pabu

New Member
Liittynyt
13 Huhtikuu 2009
Vs: Grandiksen kulutus

16" renkailla pääsin aikalailla 10l kulutuksiin. 235/35/19 renkailla ei paljoa alle 13l pääse samaisessa seka-ajossa.
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: Grandiksen kulutus

Mulla vajaa 160 km matka-ajoa (kaupungin keskustasta keskustaan) ja auton oma kulutusmittari näytti matkan päätteeksi 7,5 l/100 km keskikulutukseksi koko matkalla. Vauti tuollaista 80-100 km/h. Miten lie tuohon Grandiksen omaan ajotietokoneen keskikulutusmittariin voi sitten luottaa. Ja auto on manuaali. Mutta ei mikään ihan älytön lukema ollakseen 2,4 litranen bensakone ja iso auto...
 
M

mb-neiti

Guest
Vs: Grandiksen kulutus

Täälläkin löytyy automaatti, joten polttoainetta kuluu.. ::) Maantiellä pääsee parhaimmillaan 7-8 litraan satasella jos ajaa 65-85km/h ja käyttää vakionopeudensäädintä. Kaupungissa menee kyllä reilusti yli 10 litran.. :p En tiedä, mahtaisiko kulutusta saada jotenkin virittämällä pienennettyä?
 

Samppi

Galant 2,0 glx stw "Kalervo"
Liittynyt
16 Elokuu 2004
Vs: Grandiksen kulutus

Kaikki o männä mittee o tankkii laittanu..... Menikö offiks ;D En ole kyllä oikein sisäistäny tota kulutuksen kanssa tuskailua.. Varsinkaan tilahirviöitten kohdalla koska yleensa tarpeeseen o hommattu ja kulkeekki pitäs.... kulutusta voi sitte laskeskella mun mielestä kun on oikea auto siihen. Tää rantis tuntuu melkein bensapihille kun exä oli riesa voyager :D Tossa vaan kattelin että miten v...ussa ootte saanu kulukemaan alle kympin missään :D Liikennevaloissa juossu hanttari puukkimaan autoo ku vihreet vaihtuu. :nykii :D
 

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Vs: Grandiksen kulutus

Noo, mutta tämähän ei ole suinkaan *tuskailua* kulutuksen kanssa, vaan sitä mielenkiintoista vertailua ja debattia... Ja mähän en pidä Grandista edes syöppönä.
 
Ylös Bottom