Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

mixout

New Member
Liittynyt
27 Marraskuu 2012
Noniin, tuli nyt sitten hairahdettua ja ostettua Grandis perheen käyttöautoksi. Aika näyttää oliko vikatikki luopua hyvin palvelleesta Toyotasta ::)

Pari kysymystä:
-Onko tuolle kattonäytölle ja dvd-soittimelle oma sulake? Soittimelle ei tule virtaa. Ainakin soitin herää ulkoisella virtalähteellä. Mistä nuo johdot on tuonne taakse vedetty?
-Mistä olette tilanneet varaosia? Tähän taisi olla huono saatavuus Mutunetissä jne. Eli osat Marmorilta, ebaystä vai mistä? Käsijarrukengät+asennussarja ainakin tarttisi laittaa ja jarrulevyt taakse kuten myös palat.
 
Vs: Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

Onnittelut hyvästä valinnasta.

Vai kattonäyttö vakiona ja kaikki, ei ole mun versiossa tuollaista luksusta... Sen näytön sähköjohdotus menee kattoverhoilun alla, pääset kurkkaamaan liitokset, jos ruuvaat soittimen irti. Vai onko tämä edes se malli, jossa sekä DVD-pyöritin että näyttö ovat samassa yksikössä? Toinen mallihan on se, jossa DVD-pyöritin on takana vasemmalla, olikos se siinä takapyöränkotelon päällä...

Itse olen osat ostanut ja auton huollattanutkin Delta-Autossa. Aina on osat sopineet paikoilleen ja takuu työllä & osilla on reilu.
 
Vs: Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

Tässä pyöritin on takakontissa ja näyttö on tommonen hinnat-alkaen-malli eli aurinkolippa. Meillä on kyllä tommoset paremmat niskatukiin tulevat näytöt mutta oishan tuo aina mukana ja sais mukulat hiljaseks. Kaukosäädin näytti olevan myös siihen. Eli virtaa ei tule soittimelle, näytön johtoja en ole vielä katsellut mutta myöskään näyttö ei mene päälle. Onko tuo samassa sulakkeessa radion kanssa?
 
Vs: Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

Onnittelut hyvästä valinnasta 8) ;D. Joo olen aikoinan i hurahtanut mitsuun ja oli ennen ollut vaan toyotia. Tällä hetkellä en vaihtaisi takasin olen sen verran tyytyväinen tähän mitsu merkkiin :D.

Voinee kuvitella et tulee saman sulakkeen alta jos molemmat on pimeenä. En voi sanoa et onko noissa vakiona katto näyttöä mut tuntuu kyllä et on laitettu jälkikäteen. Silloin kun omistin granden niin ei sellasta ollut ja kaveri kyllä laitto omaansa tollasen näytön. Olin tosi tyytyväinen ja tilaa oli riittävästi ellei jopa tarpeeksi :D. Vara osia varmasti saa muualtakin kun deltalta mut deltan osat sopii varmasti ja hintakin voi olla vähän kalliimpi.

Niin mikäs malli sulla sitten on ja onko 6 vai 7 paikkanen?
 
Vs: Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

Jarrupalat löytyi mätänetistä kun viimeksi uusin. Muuta nyt ei vielä ole tarvinnut uusiakkaan. http://autopartsmarket.fi ja https://www.rockauto.com nuista nyt näkyy Grandis löytyvän listoilta ja muihin autoihin olen molemmista paikoista osia tilannut. Luultavasti grandiinkin kunhan on tarvis.

Itse tuskailin tuon kattonäytön puutteesta alkuunsa. Näin jälkikäteen hankittuna kohtuuttoman kallis.. Ebaystä katselin jo 15" kattonäyttöjä kunneks keksin rueta tekemään telinettä läppärille kattoon.
Peltisepällä kävin pokkauttamassa käypäisen kotelon läppärille minkä sitten verhoilin ja pulttasin kattoon. Audiopiuhan pujottelin soittimelle tuolta kattoverhoilun alta ja homma rokkailee.. pysyy tenavat hiljaisena matkalla :peukku

http://imperio.1g.fi/kuvat/Grandis/IMG_1126.JPG
 
Vs: Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

Eli hommasin 2.4 manuaalin, invite eli 7 paikkaa. En kerenny vielä dvd-soitinta koittaa ku se on irti mutta tupakansytyttimen sulake oli palanu. Pitää huomenna kahtoo oisko sieltä virta vedetty.

Ja muuten, mitehän hitossa nuo lampun pesimet sais takaisin puskurin sisään? ;D :seina jotain sähläsin ja painasin sitä nappia niin pesi kyllä mutta jäivät jumiin. Voiko jäätyminen tehdä tota ku lakkas myös ruiskimasta tuulilasille? Moottorit surrailee kyllä.
 
Vs: Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

Aja lämpimään talliin pariksi tunniksi ja yritäs uudelleen pestä niillä...
 
Vs: Grandis tuli taloon ja pari kysymystä

Jees, eli DVD-soitin ottaa virran tupakansytyttäjän kautta ja alkoi toimimaan kun uusin kyseisen sulakkeen :peukku

Ei ole lämmintä hallia lähistöllä niin odotellaan plussakelejä. Taisi vetää kunnolla jäähän pissapojan letkut kun mistään ei tule nestettä (takalasi, tuulilasi tai valot). Moottori(t) käyvät kyllä. Pesurit painuivat itsestään hieman takaisin yön aikana eli jossain siellä on jäätä joka pitää pientä painetta putkissa ja siksi pesurit eivät mene takaisin.
 
Takaisin
Ylös Bottom