Grandis tuontiautona

E

Exodus

Guest
vaimolle ollaan katseltu Grandista vähän sillä silmällä ja yksi ehdokas on Ranskasta tuotu auto. Veholla väittivät että keski-euroopan autoista puuttuu talvipaketti joka on skandinaavian autoissa, se kuulema sisältää ainakin isommat laturin ja lämppärin sekä silikooniset oven tiivisteet. Onko kellään tietoa tämän todenperäisyydestä?
 
Kyllä niissä eroja voi olla. Mutta kun katoin omasta autosta joka on ns. keskieuroopan malli niin ainakin lämmitysl.kenno, laturi, startti, ovien tiivisteet on samoja kuin mitä suomessakin myydään. Siitä kylläkin sitten puuttuu päivävalot.
 
Tiedä sit miten mallit menee euroopassa mut suomessa kun on Inform, Invite ja Intense mallit niin Invitessä ja Intensessä on vakiona sekä Mitsubishin aktiivinen ajovakaudenhallinta (MASC) että Mitsubishin aktiivinen pidonhallinta (MATC)
 
vielä tuontiautosta, kun ei ole manuaalia suomenkielellä.
Rattipylvään oikealla puolella on HEAT-nappi, mitä se tekee? Kytketäänkö sillä ylimääräinen lämmitysvastus käyttöön?
 
Jeps,  se on lämmitysvastuksen kytkentä.
Näyttää autossasi olevan "talvipaketti", hyvä niin.
Käsittääkeseni kaikissa Suomen malleissakaan ei ole lisävastusta.
 
Heat-nappi näyttää myös nostavan hiukan tyhjäkäyntikierroksia (100-200 kierrosta). Olisko ideana että moottori lämpiää nopeammin...
 
petri sanoi
Heat-nappi näyttää myös nostavan hiukan tyhjäkäyntikierroksia (100-200 kierrosta). Olisko ideana että moottori lämpiää nopeammin...
taitaa haukata sähköä niin paljon, että sen takia kierroksia nostetaan.
 
5h + k: Kyl ainakin Diesel versioissa on tuo HEAT nappi vakiona...

Bensoista en sitten tiedä.


Petri: Minun mielestä HEAT nappi on sitä et paremmin pysyy talvipakkasilla auton moottorilämpimäna... varsinkin jos seisot paikallaan...

Bensaa/dieseliä tietenkin kuluttaa 0,2-0,7l/100km enemmän
 
[quote author=vesax l

Petri: Minun mielestä HEAT nappi on sitä et paremmin pysyy talvipakkasilla auton moottorilämpimäna... varsinkin jos seisot paikallaan...

ei sen tarkoitus ole lämmittää moottoria, vaan sisätiloja. Ilmakanavien PTC-vastuksia sillä napilla ohjataan sekä dieselissä että bensassa.
 
Oli tarkoitus kumpi hyvänsä (tai molemmat), niin joka tapauksessa tyhjäkäynti nousee hiukan kun Heat-nappi on päällä.

Ohjekirja puhuu tosiaan pelkästään vastuksista sisätilan lämmityksessä ja jäin miettimään, onko tyhjäkäynnin nousu tarkoituksellinen asia (jotta moottori lämpiäisi) vaiko sivutuote (jotta sähköä riittäisi sisätilan lämmitykseen).
 
Takaisin
Ylös Bottom