J.Korpela, (ex)Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Nick "Metal Man" kommentoi Korpelan ilmausongelmaa:

Ilmattua, hmm...

no eikös sulla ole siellä konehuonehen puolella semmottinen samanmoinen alipaine pumppu ku mullaki...

Tohon hehkutukseen: foorumilla tais jollain olla teko-ohjeet semmoselle hehkutusnapille ku mullaki on (päähehkua ohjaava)... sillä 5-15 sek ni jopa lähtee (kesällä 5, talvella vaikka 15, max 20s)...

Ja siks toisekseen, pajero lähtee täältä varaosiks jos joku sattuu tarvimaan... konehuoneessa pitäs kaikki olla ehjää...

Hammer: Etkös sä ollu välijäähyn tarpeessa... ?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

joo kyllä tuota tattia suodattimen päällä tuli pumpattua....
mutta jotenkin tuntu että se ei vaikuttanu kyllä mihinkään??

vai oonko edes oikeessa paikassa ollu "ilmailemassa"?

on tuo tieto olematon tuosta tiiselistä... :-[
muutekin elämäni eka tupajumillä käyvä laitos... ;D
 

Team 1000

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2004
Sijainti
Äänekoski
rre J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Startti pitäisi käydä melkein mistä vaan mitsusta.

Ilmaus on ihan helppo homma. Galantti ilmaantuu melkein itsestään. Ensin pumppaa käsipumpulla hetken aikaa. Sitten avaa suutinputkia läysälle ja sitten vaan starttaa. Sitten kun löpöä tulee suuttimille niin putket kiinni. Tämän jäälkeen pitäisi jo lähteä käyntiin. Jos ei jostain syystä meinaa lähteä nostamaan suuttimille asti niin sitten löysää startatessa nestepään päästä sitä tulppaa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

pitäneepä kokeilla... tuota ilmausta

startista...tuskin bensakoneen suoraveto startti jaksaa tuota käynnistää?
jos löytäs "oikeen" startin olis varmaan talvellakin varmempi käynnistymään... ehkä ::)
 
M

MetalMan_

Guest
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Jees, kyllä se pitää 4D56 tai vastaavalle koneelle tarkotettu startti olla... ei jaksa muuten pyörittää...

Oliskos jahvetilla ideoita... ???
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Nyt on startti saatu, ja taas pelittää...

ilmaus ongelma johtui siitä että suodattimessa se takaisku pelti oli parilla solmulla kanavassa...

epäilys on että varmaan sen vuoksi piti sahata kylmänä käyntiin... ???
 
M

MetalMan_

Guest
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Kulkeeks yhtää paremmin ?

Jos se ei oo vaikka saanu polttoainettakaa kunnol sit :eek:
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

no sen verran, kävin kylillä tankkaamassa ja kiihdyttelin paluu matkalla että ahdot nousee vähän yli barin... ;D
ja sinetit on vieläkin paikallaan ;D

escotilla ajon jälkeen tuntuu aikas tykille Galantti... ;D ;D
 
M

MetalMan_

Guest
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Dodii :D

Kyllä mitsu on aina mitsu 8)
Laitas 1,5 bar... lentäisköhä jo ;D
 

alfadatsun

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2003
Sijainti
Vaasa
Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Makuasia,mielestäni ne toiset vanteet olisivat komeemmat,puhallettuna ja maalattuna ::)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

joo olsihan noi omat pr0n.... mutta...
etuvanteessa vekki... ajettu johonkin... ja varapyörän offset eri...

jäähän mulle tarvipyörät samanlaisillla vanteilla ;D
ja oli muutenkin edullisempaa osaa noiu vanteet ku yhen ehjän etsiä & uudet kumit ;)

mutta kuten sanoit makuasioista ei voi kiistellä...
itse kyl pidän noista vanteista... ovat ainakin tukevat ajaa ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

ei kyl tiedä koska hekut olis vaihdettu...

kansi ja ventiilit&ventiilijouset ja suuttimet(oikeestaan kaikki paitsi nokka-akseli) on vaihdettu n.20tkm sitten edellisen omistajan toimesta...

mulla epäilys on että tuo hehku menee päälle kun jää turbo timerin varaan (max n.120sek) :seina
 

Team 1000

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2004
Sijainti
Äänekoski
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Muista tarkistaa lohkon suoruus hyvällä linjarilla ennen kuin laitat uuden kannentiivisteen! Ja tiivisteeksi ainoastaan alkuperäinen!!! Payenit sun muut pilipalitiivsteet kannattaa jättää kaupan hyllylle.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Joo pitänee yrittää... sitten ollaankin pissussa jos se on kiero... :seina

mulla kun ei olisi "varaa" purkia tota nyt... korkeintaan kansi
pahvi vaihtaa... sekin todenäkösesti tarvike :seina

ja vielä kun saisi paikan missä sen tekis ja jonkun joka vähän tietäis että meneekö oikein... jotenkin jäi
edellis kerrasta sellanen fiilis jo että toimiikohan tää kunnolla... :-[ :-[
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

tästäpä tulikin mieleen... jos lohkossa todetaan kieroutta...
samalla taitaa lähteä turbii kytkimestä maatakiertävälle radalle...

vois samalla tutkailla saako 5vaihdetta mulkattua pitemäksi...
tökkii ajella 3000rpm koneessa 120kmh motarilla....
 

Team 1000

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2004
Sijainti
Äänekoski
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Itseasiassa se orkkis pahvi ei ole juuri kalliimpi kuin tarvikekaan. Ainakin reinzin tiiviste oli saman hintainen kuin alkuperäinen. Siinä kohtaa ei kannata säästää jotain kymmentä euroa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

kummallinen tuo paisunta säiliössä "kupliminen"...

auto seisoi 100km ajon jälkeen n. 2tuntia ja löin käyntiin,
ei kuplinut yhtään... mutta lämmetessä normaaliin alkoi pikkuhiljaa tulemaan kuplia :seina

toivotaan että kestää ajella viel pari viikkoa 200km per päivä... :p
 

Team 1000

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2004
Sijainti
Äänekoski
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Oireet viittaavat siihen että kansi on halki esikammion pohjasta. Meillä teki galantti ihan samallalailla. Kipattiin syyläriin nestemmäinen kannen paikkausaine ja taas mentiin kymmeniä tunteja kisaa ennenkuin halkesi uudestaan.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

oi voi :seina :seina
tossa on n.27tkm ajettu kansi... (ihan siis uusi vain nokka-akseli vanha)
voiko se olla jo rikki? :'( :'( :'(

ed. omistaja ajanu 7tkm
kun mä ostin sen oli kannen tiiviste pettänyt...
sen jälkeen mä lisäsin siihen tbo timerin joka käyttää
ajon jälkeen n.180sek
ja mä oon ajellu sillä sen 20tkm.... ja nyt oireilee.. :seina :'(
 
M

MetalMan_

Guest
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Tota... saanen lisätä että etsä korpela kyl ainakaa galanttias ihan kauheest oo säästelly ::) ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

joo vauhdikkaastihan mä ajelen... mut en kylmänä kyl monota... ::)
ja timeri pitää huolen taas ajon jälkeen lämpöjen tasaantumisesta... toivottavasti... ::)
 

Team 1000

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2004
Sijainti
Äänekoski
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Hieman oudolta kyllä kuulostaa... Kannentiiviste vaan harvemmin vuotaa tuollalailla vähäsen pidemmän aikaa. Yleensä menee aika vika pahenee nopeasti tai poksahtaa kerrasta. Toisaalta jos kerran kansi on melkein uusi niin aika epätodennäköistä on kannen halkeaminenkaan.

Kyllä galantin kansi runtua kestää ihan älyttömästi se ei sitä riko mutta liiallinen kuumeneminen voi rikkoakkin.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

ohan se kerran pääsyt aika ylös tuo lämpömittari...
mutta ei ikinä punaselle....

varmaan sais sovittaa sen 525td bemun jäähdyttimenkin tuohon ::)
 
D

Donputte

Guest
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

ilo siis alkaa kilosta"..... ;)

ehkä oot käsittänyt "käyttöauton" tarkoituksen hieman väärin :seina ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

näh... ei noin 1.1teen paineiden nostaminen tota voi tehä... ;D

ja tuohan voi liittyä mun bensa tbo projektiin ;) ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Re: J.Korpela, Käyttöautona Galant 2.3TD STW

Lisää huomioita...

vettä oli kadonnu 500km ajon aikana n. puol litraa...
varmaan paisunta säiliön kautta....

samaten ahdin on ihan öljyssä... varmaan huohotus putken kautta uittaa (se kun on vielä paikallaan)

kuplimisen määrä ei oo muuttunu viimeisen 400km aikana mihinkään... kylmänä sitä ei tee mutta lämpöisenä kyllä...

valkoista ei pölläyttele....
 
Ylös Bottom