Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Minkä merkkisiä trailerijarruperäkärryjä käytätte? Voitteko listata jotain laadukkaamasta päästä - hintaa ei oteta huomioon.

Saris on hyvä/erinomainen? ja kalliimpi
Agados on hyvä/erinomainen myöskin, toimitus nopeahko kait ja järkevämpi hinnaltaan // (Agadosta ja Sarista pidetään kait aika saman tasoisina, rakenteeltaan/rungoltaan saman tyyppisiä).

^Tässä ehkä arvostetuimmat.

Minkälainen näkemys on Eduardin tai Unsinnin (belgialais-saksalainen - kummatkin) kärryistä? Entä Respon (kait virolainen)? Entä JJ-Trailerin? Entä IKH:n jarrulliset kärryt?

Voitteko laittaa johonkin järjestykseen nämä tai kertoa edes oikeasti rehellisiä ja asiallisia (etenkin asiallisia) vastauksia ja kommenteja?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

Boro:a kehuu moni kilpa-autoja perässä nykinyt.

Jos veturissa puhtia niin aavistus raskaampi kärry tulee nätisti perässä.
Itse vetelen thule brenderub 2000kg telivaunua perässä usein. Just tämmöinen aavistus järeämpi ja koko vanerilavalla Huomenna outlanderin haku hmlinnasta muun muassa.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

Meillä on tästä vanhempi 2500kg versio.
Hyvä peli, ei valittamista. Riittävä sisäleveys, hyvin kiinnityspisteitä, kippaa + riittävän pitkät rampit, tulee oikein mukavasti Outlanderin ja Transporterin perässä, myös kantavuuskuormilla, ei pompi tai vaella. Pienemmilläkin autoilla on haettu n. tonnin painoisia kuormia ja ihan ok vetää silloinkin, luonnollisesti isompi veturi on parempi, mutta ei tuo normaali henkilöautoa vielä vie, kunhan pitää järjen painojen kanssa,
Vielä kun olisi etu- ja takalaidoille kiinteät kuljetuspaikat, ni ois oikeen hyvä.
Käyttö satunnaista, joten en osaa sanoa kestävyydestä jos paljon perässä nykii, mutta meidän käytöllä on nyt neljä vuotta mennyt ilman ongelmia.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

Olenko käsittänyt oikein, että myös tasalavaisella eli vaneripohjaisella (ei auton kuljetustraileri) saa ja voi kuljettaa sääntöjen rajoissa toistakin autoa? Eli kärryn kyydissä olisi auto ja veturiauto olisi riittävän voimakas tietenkin.

Olen lukenut muualta, että jos kuljettaa kärryssä toista pick-upia (esimerkiksi), niin kärryn suositusminimimitat ovat 400cm*200cm ja kantavuus ainakin 2000kg. Olenko hajulla asiasta? Tällöin olisi hyvä olla olemassa irroitettavat laidat (kaikki = edessä, takana ja sivuilla).

Olen käsittänyt myös, että ajosiltojen tulisi olla pidemmät kuin lyhyemmät, jos laittaa jonkun kulkuneuvon kyytiin. Jos on kohtalaisen matala henkilöauto, jonka mitat ja painot ovat sallitut (eli niissä ei ole lainvastaista), niin kuinka suuri olisi maavara, ettei se karahda missään kohti autonsiirtoa lavalle jossain kohdin ajosilta-/kärrynperän kulmaa? Olen ymmärtänyt, että ekstramatala henk.auto voi raapaista ks. kulmassa. Tätä ongelmaa ei ole maasturin 'lastauksessa' luonnollisesti.

Ja toisekseen, moneenko kärrymerkkiin voi saada vinssin? Onko sillä mitään virkaa eli toimiiko se varmasti?
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

Eduardia olen vedellyt usein. Muistaakseni tuohon sai 2000kg kyytiin. Varusteena meillä mekaaninen vinssi, ajorampit sekä kapelli. Ajorampeille löytyy hyvä kuljetusteline takaalta, joskin jäätynyt loskapaska voi tuoda talvella omat haasteensa mukanaan. Miinuksena ollut lähinnä kasauksesta johtunut virhe. Eli sivulaitoja ei saa pois kokonaan,jos haluaisi. etu ja takalaidan kiinnitys todella fiksu, joskin näille ei säilytyspaikkaa ole. Kuorman sidontalenkit tässä vaneripohjaisessa mallissa ovat riittävät. Kauhoja olen kuskaillut ja on tuo Evokin kyydissä ollut. Ei valittamista,hienosti kulkee perässä :peukku

Sen verran vielä muistin,että noin 6 vuoden aikana ainoana remonttina oli koko toisen akseliston vaihto. Oli siis edullisin ratkaisu laittaa koko paketti uusi. Kärryllä vedetään aikas maksimi kuormia viikottain, eli käytössä kuluu. Tänä vuonna tuli uusi kärry ja edellinen tosiaan oli vm.2010. Hienoa huomata,ettei mikään ole tuossa aikana muuttunut, eli osia saa hienosti.
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

cantoona sanoi
Eduardia olen vedellyt usein. Muistaakseni tuohon sai 2000kg kyytiin. Varusteena meillä mekaaninen vinssi, ajorampit sekä kapelli. Ajorampeille löytyy hyvä kuljetusteline takaalta, joskin jäätynyt loskapaska voi tuoda talvella omat haasteensa mukanaan. Miinuksena ollut lähinnä kasauksesta johtunut virhe. Eli sivulaitoja ei saa pois kokonaan,jos haluaisi. etu ja takalaidan kiinnitys todella fiksu, joskin näille ei säilytyspaikkaa ole. Kuorman sidontalenkit tässä vaneripohjaisessa mallissa ovat riittävät. Kauhoja olen kuskaillut ja on tuo Evokin kyydissä ollut. Ei valittamista,hienosti kulkee perässä :peukku

Sen verran vielä muistin,että noin 6 vuoden aikana ainoana remonttina oli koko toisen akseliston vaihto. Oli siis edullisin ratkaisu laittaa koko paketti uusi. Kärryllä vedetään aikas maksimi kuormia viikottain, eli käytössä kuluu. Tänä vuonna tuli uusi kärry ja edellinen tosiaan oli vm.2010. Hienoa huomata,ettei mikään ole tuossa aikana muuttunut, eli osia saa hienosti.

Menikö vanha kärry vaihdossa ?
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

Minkä kokoinen lava cantoonan Eduardiassa on?

Tosiaan yhdellä palstalla kehuivat paljon Eduardiaa.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

laitojen sisältä muistaakseni leveys tasan 2metriä ja pituutta en tarkalleen muista mutta aika liki 4 metriä.
tuollainen:
http://masetti.fi/eduard-atlas-2700kg.html

Tuosta ramppien pituudesta vielä. Evo menee kyytiin juuri ja juuri niin, ettei helma osu tuohon "kuolokohtaan". Pois ajettaessa puskuri ottaa helposti kiinni ramppiin maahan tultaessa, jos ei noudata erittäin hiljaista vauhtia. Itse olen käyttänyt ramppien alla 2x4 lankunpätkiä lisäksi.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

^ Tuo "kuolokohta" oli jota hain tässä. Kiitän cantoonalle vastauksesta! Jatkan mietintöjäni kärryn merkin suhteen.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

cantoona sanoi
Tuosta ramppien pituudesta vielä. Evo menee kyytiin juuri ja juuri niin, ettei helma osu tuohon "kuolokohtaan". Pois ajettaessa puskuri ottaa helposti kiinni ramppiin maahan tultaessa, jos ei noudata erittäin hiljaista vauhtia. Itse olen käyttänyt ramppien alla 2x4 lankunpätkiä lisäksi.

Tuossa auttaa myös kippaava kärry. Voi ajaa keulan rampeille niin että ne ovat lähes kokonaan maata vasten, sitten kärryn keulaa alas ja auto kyytiin.
 

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
Vs: Jarrulliset peräkärryt ja trailerit - mielipiteitä

pexi sanoi
Tuossa auttaa myös kippaava kärry. Voi ajaa keulan rampeille niin että ne ovat lähes kokonaan maata vasten, sitten kärryn keulaa alas ja auto kyytiin.

Jep. Harvoin sitä löytyy pakettia,mikä palvelisi kaikkia käyttötarpeita ns. täydellisesti. Meillä tuo kapelli ominaisuus meni kipin edelle.
 
Ylös Bottom