Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Jarrusatularemppa olisi vähän työn alla, viime palojen vaihdossa huomasin että VR4:sen jarrusylintereiden kumit eestä on särkyneet, liekkö rata-ajon ja iän myötä. Liukutapeissa taisi olla toistaiseksi ehjät kumit.

Oletteko laittaneet noita tarvikesettejä jarrusylintereihin ja liukutappeihin? Onko ne kestänytkin yli vuoden?
Hinta ei ole tässä niinkään ongelma, vaan saatavuus. Ei viitsisi OEM kamaa lähteä ulkomailta tilaamaan, varsinkin kun tuonkin rempan vois vielä suorittaa tässä kesälomalla mitä ei ole niin kauheasti jäljellä.
 

-JPA-

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2013
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

"Tarvike" liukutapit oli ok ainakin Nissanissa. Muihin ei tarvinnut koskaan uusia.
RalliArtissa on toisessa etusatulassa toinen mäntä jumissa. Hommasin NK:n männät ja tiivisteet.
Pikkuisen vaan epäilyttää tuo tiivisteiden ja mäntien yhteensopivuus. Antaisin jonkin verran painoarvoa myös sille, että saa kerralla oikeat osat ja sopivat osat.

index.php
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

Budweg merkkiset olleet ainakin ok, ja tähän mennessä jos tilannut fixukselta tiippareita niin tullut alkuperäiset, tosin huomattavasti halvemmat kuin Md-numerolla..
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

Tää hommahan helpottu ihan sillä että eipä noita tunnu tarvikkeena(kaan) saavan suomesta mistään.

Google laulamaan..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

Slider sanoi
Tää hommahan helpottu ihan sillä että eipä noita tunnu tarvikkeena(kaan) saavan suomesta mistään.

Google laulamaan..

Itse ostin kaksimäntästen satuloiden tiivisteet ihan Motonetin tiskiltä.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

Slider sanoi
Tää hommahan helpottu ihan sillä että eipä noita tunnu tarvikkeena(kaan) saavan suomesta mistään.

Google laulamaan..
Kyllä niitä saa.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

No kävin viimeisenä korttina sen motonetinkin katsomassa ja ei ollut kun yksmäntäsiin sielläkään. :(
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

No tätä just pelkäänkin noiden kanssa, että pääsee sit jarruremppaa tekemään uudelleen.
Tosin oon kyllä käsittäny että kyseisillä kumiosilla ei ole ees tarvis tiivistää sen männän ja satulan väliä millään tavalla..

Oon vaan epäilly että noi tarvikekumit haperoituu niin nopeesti että pääsee sit vaihtamaan niitä jatkuvalla syötöllä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

Slider sanoi
No kävin viimeisenä korttina sen motonetinkin katsomassa ja ei ollut kun yksmäntäsiin sielläkään. :(

Sielläpäin on sitten huono Motonet. Itse laitoin Legnumin kaksimäntäisiin kuvan mukaiset tiivisteet. On niillä kaksi ratapäivää ajettu, muuta en osaa sanoa.
 

Liitetiedostot

  • 1435781389062_20150701_231011.jpg
    1435781389062_20150701_231011.jpg
    53.5 KB · Lukukerrat 268

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

No asan mukaan nuo Pajeron kumisatsi MD857840 käykin myös EC5W:hen ja CN9A:han jne.

Mutta taas tuo Galantin MB699456 ei käy kun Eclipseen ja Sigmaan. Edes alkupään evoissa ei ole samanmuotoiset nuo kumit, vaikka jarrumännät onkin samat halkaisijaltaan.

edit: Aiheeseen, jos ne on jo kaksi ratapäivää kestäneet varsinkaan kesäkautena, niin onhan niillä sitten jo jotain toivoa. :p
 

-JPA-

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2013
Vs: Jarrusatuloiden korjaussarjat ja "tarvikeosien" kestävyys.

Kyllä nuo NK:n männäntiivisteetkin piti. Vaikka vaikea oli uskoa irtaallaan osia käpistellessä, että noin väljä tiiviste puristuu tasaisesti jäämättä makkaralle.
Pölysuojien lukitusrenkaan asennus on kyllä ihan penaalista. Toiseen satulaan laitoin ensin pölysuojan ja sitten silikoonituubista leikatun parin sentin pätkän avulla ujutin männän paikoilleen. Mäntä hankaloittaa aikalailla pölysuojan paikoilleen viritystä.
Sylinterit oli ihan ok kunnossa, mutta männät oli hiukan happamat. Ei tosin kovin pahat nekään ja kaikki tiivistekumit oli ehjät. Kyseessä siis 2010 RalliArt.
 
Ylös Bottom