Katalysaattori murheita

MKipsu

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2020
Tiedustelisin käyttäjiltä katalysaattoriin liittyvistä ongelmista. Minulla syttyi joulun alla moottorin häiriövalo, MY 16 188000 km, ja tänään marmorilta tuli tuomio. Katalysaattori mahdollisesti rikki. Uusi saatavissa ehkä Hollannista hintaan 1500€. Pikaisella gookletuksella löytylsi purkaamolta vastaavia 350 - 550€.
Onko kellään kokemuksia käytetyistä katalysaattoreista?
 

klm

Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2010
Pikkasen hämäävä tuo, mahdollisesti, olisi oltava kylä varma jos tuonhintaisen asiakkaalle tuppaa. Niin häiriövalohan voi syttyä jos jälkivalvonta lambdan esm, liitimessä kosketushäikkä. Luulisi kyllä merkkiliikkeen tutkineen tuon homman tarkkaan. Pikkasen tuuria vaatii jos purkaamolta hyvän, jos ei hirveästi ajetusta vehkeestä, eikä mielettömästi öljyä syöneestä niin pitäisi kyllä toimia. Minulla Lancerissa alkuperäinen katti, autolla ajettu mieletön kilometrimäärä, toinen kone menossa katti on kunnossa,. Päästöt olleet aina hyvät katsastuksessa. Ja sai se katti öljyäkin ensimmäinen kone alkoi vajavan 700 tuhannen kieppeilllä sitä polttamaan kunnolla.
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Mulla meni aikanaan Mazdasta katti, merkkiliikkeessä todettiin että putkesta valui irrottaessa vain kennon palasia ulos. Ehdottivat että 1500 euron merkkiosan sijasta asentaisivat 400 euron tarvikekatin hitsaamalla putkeen. Kun suostuin niin ilmoittivat että eivät merkkiliikkeenä voikaan tehdä niin, ja ehdottivat kysymään jostain pienemmältä pajalta vastaavaa hommaa. Pakoputkipajalla sitten laitettiin tarvikekatti paikoilleen eikä mitään ongelmia ilmennyt. Kannattanee siis kysyä jostain muualtakin kuin merkkiliikkeestä.
 
Ylös Bottom