Kattoluukkuongelma.

S

solar

Guest
Eli ostin tossa -91 galantin ja kattoluukku ei hinaudu taakse, vaan pää vain laskeutuu kohdilleen ja sähkömoottori surraa tyhjää. Kattoluukku aukeaa "perästä ylös" sekä "kokonaan katon väliin", joista jälkimmäinen ei siis toimi. Huomasin että vetävät "haarukat" joihin luukun laskeutuessa se kiinnittyy olivat pois kohdiltaan. Uskallanko repiä haarukat voimalla kohdilleen vai voiko asiaa lähestyä hienovaraisemmin? Apua asiasta tietämättömälle!!!
 
Kokeile silleen et otat kattovalon kuvun pois. Sen alla on pyöree lätkä, otat myös sen pois. Lätkän alla on (muistaakseni) 13mm pultti, laita siihen hylsy&räikkä ja pyörittele luukku paikalleen. Itelläni tuli sama juttu ku kaveri aukas talvella luukun ja luukun väliin pääs sit tulemaan lunta joka jääty ja sen jälkeen paino luukun vituralleen.  ::)
 
Ei siin ollu muuta ku käytönpuutteesta johtunu paskassa-ilman-rasvausta-jumitus-ongelma. Eli tuttu tuli kattoo ku väänsin erillissarjaa paikkaan ja ku valittelin tota ni se anto luukul työntöapuu ja kyllähän se sit siit lähtiki!! :D Nyt on vaan ongelmana et millä ¤%&{?@ saan rasvattua ja putsattua ne kiskot kunnolla koko matkalt ku ei huvittais ottaa sisäkattoo kokonaan pois!!! Ei taida auttaa rahnutella eessun-taassun ja toivoo et onnistuu... ???
 
jep jep :) Mun pitäs vaihtaa se luukuntiiviste, vaan ku näyttää nii v****maiselta hommalta ni ei oo paljoo kiinnostanu ruveta asentelemaan :-\ onko sulla muuten silleen se luukku et ku pistää kiinnipäin, ni aluks se pysähtyy n. puoliväliin. sit ku painaa uudelleen napista ni sit jatkaa taas matkaa ihan normaalisti?
 
Junnu sanoi
jep jep :) Mun pitäs vaihtaa se luukuntiiviste, vaan ku näyttää nii v****maiselta hommalta ni ei oo paljoo kiinnostanu ruveta asentelemaan  :-\ onko sulla muuten silleen se luukku et ku pistää kiinnipäin, ni aluks se pysähtyy n. puoliväliin. sit ku painaa uudelleen napista ni sit jatkaa taas matkaa ihan normaalisti?

Mulla toimii ainekin just tolleen.
 
mullakin pysähtyy puol välissä, eli on tehty juttu :D

stockmannilla sanoivat tiivisteen hinnaks 235e, tietääks joku halvempaa paikkaa :eek:
 
Junnu sanoi
jep jep :) Mun pitäs vaihtaa se luukuntiiviste, vaan ku näyttää nii v****maiselta hommalta ni ei oo paljoo kiinnostanu ruveta asentelemaan  :-\ onko sulla muuten silleen se luukku et ku pistää kiinnipäin, ni aluks se pysähtyy n. puoliväliin. sit ku painaa uudelleen napista ni sit jatkaa taas matkaa ihan normaalisti?

Joo. Mullaki tekee noin. Käsittääkseni joku "turvakemanismi-säätöä-helpottava-systeemi?". Siin onki sit kiva homma ku alat purkaa. Katon välis kulkee sellane vaijerihärpäkkä ettei mitään tietoo.. :p Mut onnee yritykseen.
 
Takaisin
Ylös Bottom