Keskuslukitus jne.

vesax

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2005
Sijainti
Hki
Nyt alkaa kohta menee hermot autoon... (kiva taas odottaa huoltoa.. ku tietää et huolto on joskus parin viikon päästä)

Yhtäkkiä lauantaina sammui sisävalot + keskikonsolissa olevat valot + radio + keskuslukitus ei toimi

Joku sähköhäiriö kenties?!

Edit: lisätään listaan vielä ajotietokone, trippimittari nollautuu aina autoa käynnistäessä
Sitten keskuslukitus ei toimi avaimella eikä kuskin ovesta väätämällä lukkoon... Mutta toimii sisältä käsin ku auto käynnissä ja kuskin ovesta laittaa ovet lukkoon... Niin kaikki ovet menee lukkoon
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Olikos sulla ne omat viritykset saman sulakkeen takana.....siellä voi tulla jossain maihinmenoa tai muuta vastaavaa ilmiötä helposti, ainakin sulakkeiden pitäis palaa ???
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Ei johdu siitä :) ja jokaisessa on vielä lisäksi sulake välissä... :) ja tupakansytytin toimii aivan moitteettomasti... mistä olen ottanu jännitettä

Ja sulakkeet ovat ehjät.
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Mulla oli jos joskus vuosi sitten palanut ratin vasemmalta puolelta takasumuvalon polttimo tms. ja nyt n. 5kk sitten paloi keskikonsolista puolet valoista ja nytten paloi sitten loput ja tuli lisäksi muita vikoja :(
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Noista ovelista sähköjutuista mulla oli kokemuksia edellisen vm.95 Lancerin suhteen. Jos siinä autossa kytki radio/kasettisoittimen siten, että otti virrat suoraan akun navoilta eli plus johto akun plus liittimeen ja maa johto suoraan akun miinus liittimeen, niin poltti muistaakseni aina sen sulakkeen, minkä kautta meni sähköt mm. vasemman puolen parkkivaloille, vaikka ei pitäis olla mitään tekemistä sen sulakkeen kanssa, koska poppikonehan oli kytketty suoraan akulle. Mutta kun kytki radion miinusjohdon auton runkoon, niin sulakkeiden palaminen loppui. Se mysteeri jäi mulla selvittämättä, että mistä se aina löysi kyseisen sulakkeen poltettavaksi. Jos täällä joku autosähkö spesialisti keksii kyseiseen mysteeriin selityksen, niin oisin kiinnostunut kuulemaan sen. Eli Vesax jos sulla on joitain omia kytkentöjä, niin kantsii purkaa ne ja tarkkailla loppuuko ongelmat. Voi olla vähän samanlainen ilmiö kuin mulla oli Lancerissa. :peukku
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Ei ole radiossa mitään omia kytkentöjä...

Omia on vain sellaiset sinisetvalot mitkä tulee tupakansytyttimestä ja navigaattori... (näitä ei ollut vielä kiinni niin oli jo jotain sähkö ongelmaa)
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Ainakin evossa on konehuoneen sulakerasiassa, keltaisen muovikehyksen sisällä, kaksi 10A mini sulaketta, joista toinen vaikuttaa nimenomaan noihin mainitsemiisi toimintoihin. Sen verran olen molempien automallien sähköjärjestelmiin perehtynyt, että ovat hyvinkin samanlaiset. Suosittelen tarkastamaan löytyykö autostasi kyseinen sulake ja onko se ehjä.
 
Vs: Keskuslukitus jne.

pexi:
Moottoritilassa akusta katsottunä ylä puolella on sulakerasia missä on x määrä sulakkeita ja siellä on sellainen keltainen poxi missä on kaksi sulaketta toinen on radion ja toista en tähän hätään muista... kummatkin oli kuitenki ehjät.


Epäilisin, että joku rele on mennyt rikki... mut eihän noista tiedä et mikä olisi ja missä... ku niitä on nopealla katsomisella aika paljon
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Hmm. Mielenkiintoista.... Eihän autoon ole asennettu jossain esim hälytintä, cruisea tms.??
Eli tuo navi ja ne valot todellakin ovat ainoat, mitä ei alunperin tehtaan jäljiltä sähköjärjestelmässä ole ollut?
 
Vs: Keskuslukitus jne.

jos lisätään listaan mitä on laitettu ni mulla oli kiinni vahvistin soittimessa... Mut nyt ei ole sekään kiinni...

Ja lisävalot on kiinni... Muita sähköhilppeitä ei ole...


Ja jos vielä lisätään tälläinen ongelma mikä tuli viime vuoden kesällä ja mikä esiintyy silloin tällöin...

Eli vakionopeudensäädin ei toimi aina... Eli ku painaa vakionopeuden säätimen päälle ni mitään ei tapahdu... Sammuttaa auton ni ei tapahdu mitään.... Sitten yhtäkkiä alkaa pelaamaan kunnolla... Huollossa käynyt mut kyseinen ongelma ei ollut silloin päällä. Ja huollon toteamus ei vikaa
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Muistanko väärin vai kävikö sulla se moottoririkko? Jos kävi, niin rupesko kaikki ongelmat ilmenee sen moottorin vaihdon jälkeen? Noi oireet on sen tyylisiä, että vika voisi hyvinkin olla jossain johtosarjassa, tai johtosarjavian aiheuttamia seurauksia. Mistä muuten vahvistimen virtajohto on vedetty sisään? Miten vahvarin herätysvirta oli toteutettu?
 
Vs: Keskuslukitus jne.

olihan se moottoririkko mulla. Vikoja (vakionopeudensäädin, hehkutus jne.) esiintyi ennen moottoririkkoa ja sen jälkeen...olleet viat vakionopeudensäädin ja nämä nyt olevat.

Vahvistin on laitettu kiinni n. 1,5kk sitten ja ei ole ollut mitään ongelmaa...
Heräte tulee soittimen herätteestä. Mistä muualta voisi saada?

Läpivienti tulee apparin puolelta sellaisesta mistä tulee muitakin johtoja... Eli en tehnyt uutta reikää.
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Kyselin tuota herätettä sen takia, että kaikissa mitsun soittimissa ei ole lähtevää herätettä ja ajattelin että jos sitä varten olisi jouduttu soveltamaan jotain. Cruisen vika voisi liittyä esim jarrupoljin katkaisijaan, sekun ei ole diagnoosin piirissä. Sielä varmaankin on joku korielektroniikka moduli, kaikki viat saattavat johtua siitä. Nyt sielä onneksi on niin paljon vikoja päällä, että ne on helpompi löytääkin. Myös joku maavika voisi aiheuttaa tuollaista. Jokatapauksessa epäilen, että mitään helppoa, yksiselitteistä vikaa sielä ei ole. En ainakaan usko, että nuo vähäiset jälkiasennukset sitä olisivat aiheuttaneet.
Se vielä tuli mieleen, että onko se cruise muuten ihan tehdascruise vai suomessa uutena asennettu?
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Vakionopeudensäädin on tullut vakiona autossa...

Oletko jossain huollossa töissä?

Osaisitko sanoa, kuinka nopeasti voisivat saada korjattua 1pv? 2-3pv? 7pv?

Voisikohan vaatia laina-autoa tilalle? ja minkä ajan jälkeen?
 
Vs: Keskuslukitus jne.

En ole huolossa töissä. Työkseni toihuilen autoelektroniikan kanssa, mutta en missään merkkiorganisaatiossa. Periaatteessahan takuu ei kata välillisiä kuluja, kuten vuokra-autoa. Aina kuitenkin kannattaa asiallisesti kysyä, saisiko laina-auton tilalle korjauksen ajaksi.

Tuollaisen vian korjaamisen aikaa on mahdotonta sanoa. Vika voi löytyä vartissa, tai siihen voi mennä viikko. Jos se on jossain modulissa, pitäisi vian löytyä nopeasti, jos johtosarjassa, niin voi mennä todella kauan.Sitten vielä nuo piilevät viat, ne ovat todella hankalia. Vikaa on paha paikallistaa, jos se ei ole päällä. Varsinkin, jos vika ei jätä mitään jälkiä, eli vikakoodeja.
 
Vs: Keskuslukitus jne.

Vika korjattu: kesti n. 4 tuntia ku sain auton takas...

Huoltoneuvoja sanoi et joku peruutustutkan ohjausreleen sulake tms... jotain tollaista höpisi...

Eli rele rikki + muutama polttimo
 
Takaisin
Ylös Bottom