Kiitos vakuutusyhtiö.

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Tuossa muutamia viikkoja sitten kaveri ajoi perään(tre,särkän ylämäki,PELKÄÄN sitä tulevana talvena..),ja meni takapuskurin alapelti kokonaan p*sk*ks ja takakulma "aavistuksen" verran kieroksi(korjausoikaisu kesti 1min..).Tosiaan,mulla -88 ja sillä -95(tosin corolla),ja sillä meni koko "etukeula" lyttyyn..Kestävää tekoa nykyautot todellakin..Mut tänään kävin sit SVT:llä arvioittaan perän ja kysyin piruuttani että mitä saisin puhtaana käteen jos ite tekisin(tarkotuksena tehdä puskuri,muokata/vahvistaa perää..)ja meinasin tuolilta pudota kun setä sanoi "622,20 euroa kertakorvauksena....".Jumalau..ai niin..Näin köyhällä budjetillä autoaan rakentava on tuosta summasta erityisen onnellinen,joten kerrankin kiitän ja kumarran vakuutusyhtiölle!
 
Ohhoh ;D

Pitäisköhän munkin alkaa pyörittään parkeilla....

Itse olen kyllä huomannut että ikinä ei kolarissa voita, vaikka ei olisikaan syyllinen.... ja nyt puhutaan vaan ainoastaan pellistä ja rahasta
 
turha kyllä Mitsun omistajana juhlia tätä (toisaalta) tarinaa, se nimittäin kertoo vaan karua kieltään osien hinnoista...... :-\
 
Tepi sanoi
Pitäisköhän munkin alkaa pyörittään parkeilla....

Tuota..Kyseessä ei ollut parkeilla pyörittäminen,vaan surullinen 4 ruuhka ylöjärvelle päin,jonne olin itsekin suuntaamassa(kyllä pelottaa tuleva talvi..).Tässä tapauksessa voin kyllä myös sanoa että voitto tuli kotiin..Ja kun se pelti oli jo aikasemmallakin omistajalla kolhiutunut,niin ei tod. väliä..Ja osien hinnasta..Katsoi alkuperäisosaa,348e,Moto"etsin" 200e..Ja sitä hämmästelin että tuo oli ainoa osa,loput korvauksesta tuli työstä/maalista ja seisonta-ajasta(3pv)..Siis sille osalle "laskettu hinta" oli 200e.Olen uusinut edestä iskarien laakeripesät,85e kpl,nyt olis edes jarruremppa joka tulis maksaan 320 ilman paloja..(takajarruis takasuojapelti 77e kpl,sekin ainoastaan alk.per.osana..)Kyllä huomannut että jos on vähänkin harvinaisempi osa,niin ei löydy tarvikkeena ja hinta on xxxe..Ja eipä ne tarvikeosatkaan niin hirveen halpoja ole,ja jos ovatkin,niin entäs se laatu..?Kantapään kautta oppinut et hyvää ja halpaa ei ole keksittykään,ja köyhä ja kipee EI saa ostaa halpaa..
 
Pieni vinkki, jos haluaa nostaa SVT:n määräämää korjausrahaa:
Käyt ensin paikallisella Mitsun liikkeellä arvioituttamassa remontin hinnan, varmasti saat aika suolaisen hinnan paperiin. Sen jälkeen ajat auton SVT:lle, ja näytät merkkiliikkeen lappua, minkä jälkeen varmasti antavat saman rahan varmasti myös itse tehtyä remppaa varten.
Näin homma on toiminut ainakin pääkaupunkiseudulla muutamien tuttujen tapauksissa.
 
Takaisin
Ylös Bottom