Kotilatuaslaite

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Mikähän tähän kotilataus tuokkoseen tuli! Valot syttyvät laitteeseen Ok, mutta charginig valo jää vilkkumaan. Ajastuksia ei ole käytössä. Toinen vastaavanlainen toimii. Onko joku purkanut tämän keksinnön? Se toimiva "sanoo" kun kytkee pistorasiaan, naks naks. Tämä ei virka mitään ! Valot vaan syttyy aivan kuin ajoakku olisi täynnä. Siellä on varmaan joku rele vialla.
 

Liitetiedostot

  • FB_IMG_1630136781015.jpg
    FB_IMG_1630136781015.jpg
    173.6 KB · Lukukerrat 178

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
 

Mss

New Member
Liittynyt
2 Joulukuu 2020
Hieman ohi aiheen mutta, olisiko kellään myydä ks. Latauslaitetta tai vastaavaa?
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Minä olen kiinnostunut rikkoutuneista. Eli jos ko laturi on mykkänä niin ostan/otan vastaan kohtuu korvauksella ja alan penkoa vikaa.
 

Vren88

New Member
Liittynyt
18 Huhtikuu 2022
Minulla tuli tilattua vahingossa 2kpl lataustehovalinnalla olevia latureita ja olisin tyytyväinen jos joku haluaisi lunastaa toisen pois. Hinta noin 250e ellei tule lisää veroja ym.

Kyseessä siinä mielessä laiton että valittavissa jopa 20a latausteho jota ei saa suomessa ottaa schuko pistorasiasta ja polttaakin heti sulakkeen jos tuon valitsee. Katkaisen schuko pistokkeen poikki niin varmistan että ostaja tietää miten saa käyttää. Yli 20a pistorasiat ja pistokkeet on erikseen tai laite kiinteällä kytkennällä.

Valittavissa siis nappia painamalla
10a (2,4Kw)
13a (3,1Kw)
16a (3,8 Kw)
20a (4,8Kw)
(Kw= laskettu 240v jännitteellä)

Tilasinkin itselleni jo 32a pistorasian sekä pistokkeet kaksin kappalen molempiin ja lisäksi schuko adapterit alle 16a käytölle eli toimii myös normi pistorasiasta kun vaan muistaa valita 10a tai 13a niin ei tule vahinkoa tai sulake pala.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20220414-081307_AliExpress.jpg
    Screenshot_20220414-081307_AliExpress.jpg
    249.1 KB · Lukukerrat 140
  • Screenshot_20220418-093522_Chrome.jpg
    Screenshot_20220418-093522_Chrome.jpg
    63.5 KB · Lukukerrat 137

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Minulla tuli tilattua vahingossa 2kpl lataustehovalinnalla olevia latureita ja olisin tyytyväinen jos joku haluaisi lunastaa toisen pois. Hinta noin 250e ellei tule lisää veroja ym.

Kyseessä siinä mielessä laiton että valittavissa jopa 20a latausteho jota ei saa suomessa ottaa schuko pistorasiasta ja polttaakin heti sulakkeen jos tuon valitsee. Katkaisen schuko pistokkeen poikki niin varmistan että ostaja tietää miten saa käyttää. Yli 20a pistorasiat ja pistokkeet on erikseen tai laite kiinteällä kytkennällä.

Valittavissa siis nappia painamalla
10a (2,4Kw)
13a (3,1Kw)
16a (3,8 Kw)
20a (4,8Kw)
(Kw= laskettu 240v jännitteellä)

Tilasinkin itselleni jo 32a pistorasian sekä pistokkeet kaksin kappalen molempiin ja lisäksi schuko adapterit alle 16a käytölle eli toimii myös normi pistorasiasta kun vaan muistaa valita 10a tai 13a niin ei tule vahinkoa tai sulake pala.
Hmm, jos tätä kaupitellaan outlander phev käyttäjille niin tuosta valittavana olevasta korkeammasta latausvirrasta ei ole mitään haittaa kun auto ottaa max 16A.
 

Vren88

New Member
Liittynyt
18 Huhtikuu 2022
Joo. Testasin ja laitteessa valitaan siis sulakekoko.
10a asetuksella lataa 8a
13a asetuksella 11a
16a asetuksella 14-15a
ja 20a asetuksella sama14-15a
Laturi näyttää ladatun ajan ja lataus amppeerit sekä laturin lämpötilan. Laitteena pienempi ja laadukkaamman olionen kahvoineen kaikkineen kuin tuo mikä tuli ostetun auton mukana ja mikä näkyy useimmilla olevan.
En joutunut maksamaan tullimaksuja ym niin hinta jäi 200e joten jos joku haluaa hyvän laturin edullisesti niin se on avaamatta paketissa. Ei tarvi vaihtaa pistoketta.
 

Jokiset

New Member
Liittynyt
20 Elokuu 2021
Joo. Testasin ja laitteessa valitaan siis sulakekoko.
10a asetuksella lataa 8a
13a asetuksella 11a
16a asetuksella 14-15a
ja 20a asetuksella sama14-15a
Laturi näyttää ladatun ajan ja lataus amppeerit sekä laturin lämpötilan. Laitteena pienempi ja laadukkaamman olionen kahvoineen kaikkineen kuin tuo mikä tuli ostetun auton mukana ja mikä näkyy useimmilla olevan.
En joutunut maksamaan tullimaksuja ym niin hinta jäi 200e joten jos joku haluaa hyvän laturin edullisesti niin se on avaamatta paketissa. Ei tarvi vaihtaa pistoketta.
Vieläkö vapaana? Missäpäin olisi, jos on?
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Lainataas tätä ketjua kun otsikko sopiii tähän.

Ajatuksella kannattaako… eli Outlanderin Phevistä on kyse. Ajatuksena lämmittää sisätilat remotella ja auton vakiolaturihan ei jaksa puskea virtaa akkuun vaan tulee vajaaksi. Entäs jos kotilaturi olisikin tehokkaampi 16A versio joka kait kykenee pitämään akun varaustason täynnä lämmityksessä?
Jos tässä oli järkeä niin onko olemassa jotain alykästä laturia joka lataa yöllä 8A virralla ja heittää aamusta 16A valmiuden?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Se sallittu virta määritellään toisessa niistä pikkupinneistä kulkevalla pienjännitteellä. Älykkäämmät latausasemat osaa kyllä muuttaa virtaa esim netin kautta tulevills komennoilla.

Minulla on OpenEVSE joka säätää tehoaan aurinkovoimalan tuoton mukaan, virta muuttuu jopa sekunnin välein..
 

Temuk

New Member
Liittynyt
11 Elokuu 2022
Morjes! Täällä uusi foorumilainen ja outlander phev:lla ajellut hetken. Olen lataillut tuolla auton mukana tulleella ”tilapäislaturilla” kotona normipistokkeella. Oletteko hankkineet erillistä latausasemaa vai lataatteko jatkuvasti tuolla auton mukana tulleella latauslaitteella?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Mulla toi auton oma laturi on lukollisessa postilaatikossa "kiinteästi" asennettuna talon seinään. Auton mukana mulla on ChargeAmpsin 6-16A säädettävä laturi ja asiointikaapeli. Nuilla pärjää oikein hyvin.
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Minä vaihdoin oman laturin shukon siniseen caravan malliin niin kestää vähän paremmin säännöllistä kuormitusta.
Toki vähän siitäkin syystä kun piti vetää kuitenkin sähköt lähemmäksi auton takaosaa.
 

Justus103

New Member
Liittynyt
28 Toukokuu 2022
Morjes! Täällä uusi foorumilainen ja outlander phev:lla ajellut hetken. Olen lataillut tuolla auton mukana tulleella ”tilapäislaturilla” kotona normipistokkeella. Oletteko hankkineet erillistä latausasemaa vai lataatteko jatkuvasti tuolla auton mukana tulleella latauslaitteella?
Moi! Olen kanssa melko uusi täällä . Minulla on toi peruslaturi käytössä . Kotona lataus asema.
Inno home charlie 1 1x32 a. Hankin mitzulta kaapelin kun oli tarjouksessa.. type 2 /type 1 autoon. Toimii hyvin. Jatkuvassa shuko käytössä
Tulee ajan kanssa 16A koskettimissa ongelmia
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Alkuperäistä mitsun laturia ei ole osunut vielä kohdille. Jatketaan privana ja laturi on siis edelleen etsinnässä.
 
Ylös Bottom