Lämppärin vastus pajeroon

J

jaskajokunen

Guest
Kaveri toi tänään duuniin Motonetistä tilaamani lämmityslaitteen "vastuspaketin" ja hiilet moottoriin. Tarkoituksena olis OTO:na saada härveli kuntoon duunivuoron aikana eli lähteekö moottori irti ristipää-meisselillä kahvitauon aikana vai tarvitseekos joitain muita työkaluja mukaan ??
ps. Oli vastus pakattu Mitsubishi genuine parts pakettiin (n.25€) ja etujarrun mäntäkin (20€) oli aivan samanlainen kuin Mitsulta ostettu toisen puolen mäntä. Hinnoissa oli vain eroa, mitsulla olis mennyt noin 80€

itse itselleni vastailen, puhallin kävi pihalla ja puhdistuksessa. Hiilet ei sopineet ja kollektori tms. oli aikas kuluneen oloinen eli vaihtoon menee varmasti jossain välissä. Itse vastuselementti toimii todella hyvin ja puhaltimesta löytyy nyt kaikki nopeudet !
 
Noista vastuselementeistä...jos ei ole kyseessä semmoinen hemmetin littana pellinpala, vaan vanhat kunnon vastuslangat, niin eipä tuossa kauaa nokka tohise, kun sinne katkenneiden lankojen tilalle virittää uudet. Jostain vain käy nappaamassa pätkän rautalankaa tahi jos on saatavilla, niin ihan oikeaa vastuslankaa...

Jos hiilet eivät sopineet liiallisen kokonsa vuoksi, niin niille kannattaa näyttää viilaa. Johan mahtuvat.
 
Tuntuu olevan yleinen vika. Omasta pallerosta myös 1-2 asento pimeänä. Mistä vastuksiin pääsee helpoiten käsiksi ???
 
apukuskin jalkatilassahan se puhallin/vastus kompleksi sijaitsee. Periaatteessahan sen vastuksen saa irroitettua ihan paikallaankin ( muistaakseni pari ristipääruuvia ja maadoitus yhden ruuvin alla sit vaan liittimet irti toisistaan ) , itse tosin irroitin koko moottorihässäkän (3 ruuvia lisää )puhdistaakseni sen ja vaihtaakseni hiilet, mutta noi motonetin hiilet oli pienet !
 
Takaisin
Ylös Bottom