Läpi on

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Puolentoista vuoden projekti on viimeinkin siinä vaiheessa, että Lancer Turbo on eilen katsastettu. Olisihan tuon paljon nopeamminkin leimaan saanut, mutta aina ei jaksa innostaa puuhailla tallissa. Kokonaisuutena auto on aivan toisenlaisessa kunnossa kuin minulle saapuessaan. Kori on periaatteessa hyvä, vaikkakin paljon hitsattu. Takalokasuojan kaaret kaipaavat vielä vaihtoa.

Tuskin hommat kuitenkaan loppuvat sillä ikuista kehittelyä on tiedossa. Ihan ensimmäiseksi pitää selvittää mistä sininen savutus kaasua nostettaessa johtuu.

Mutta on se varsin hauska auto. Kori on yllättävän jäykkä ja jousitus samoin. Kallistelukin on melko maltillista. Menoa rajoittavat eniten renkaat. Michelin MXT on väärä rengas raskaskeulaisen auton etuakselille. No kaasulla se korjaantuu vaikka lukko olisikin tarpeen :)
 
Asiaa, asiaa.. :).
Hieno homma, nyt ei muutakun sudittelua ;).
No, eikai nyt sentään, se on totta että lukkoa toi vähä
kaipais sais sen myös paremmin lähtee paikaltaan
ettei huku toi teho "rengassavuna" ;). No mut kuten
sanoit niin ikuista kehittelyä, eli pikku hiljaa.
t:Arska
ps. auto olis joskus makee nähdä taas livenä :)
 
öH, munki pitäs kait katsastaa, polliisi pysäytti lauantai yönä ja vei kilvet ??? Nojoo tiesinhän mä et pitäs katsastaa (leima loppu tammikuus) mut siin nyt on kaikkee pient ollu kokoaja ja vielki ois.
..pakkivalo ei toimi, anturista johdon paikat poikki.
..ei oo rekkari valoi.
..vetarin suojakumi rikki.
Nooh, nyt tuli vauhtii noitten laittoo, ni pääsee ajelee.

Kysyin sit et miks pysäyttivät, et johtuks noist rekkari valoist. Sanoivat et he on pysäyttäny kaikki vanhemmat kärryt illan aikana :) . Olivat siis vähä aktiivisia, toinen oli kuulemma ollu hommis kuukauden ja toinen kolme kuukaut. Mut iha mukavia polliiseja, oilvat varmaa olleet intis samaa aikaa kun näyttivät niin tutuilta. ..En siis ole kuitenkaan ollut niiin paljon tekemisis poliisien kanssa et olis muuten naama tuttuja ;).

Soittelen AST täs joku päivä taas ni tuun hakee jetien kumit. Ja TIETTY tuun kattoo sun pirssii.

..Ainii olin eile kattoo Anita Mäkelää, kyl se hitto kulkee se sen auto, vaikka hajoski keske kiihdytyksen.
HUH, et oli siistii menoo, maa tärisi ja vaatteet lepatti melkeepä siit äänen painees, MAGEET!!!! ;D
 
Peruutusvalo on pakollinen 1.1.1984 ja sen jälkeen käyttöönotetuissa autoisssa. Ei toimi mullakaan, joten selvitin tarvitaanko sitä mihinkään.

Rekisterikilven valo on ollut pakollinen jo vuodesta 1957, joten siitä et ainakaan pääse luistamaan :)
 
Vautsi, sehän on hyvä, ei tartte ostaa sitä kytkintä sinne laatikkoon.
Nopeusmittarikaan ei vissii tartte toimii tota vanhemmis autois. Ostin kyl jo uuden vaijerin siihen mut se oli ilmeisesti se laatikon pyörijäkin siellä rikki. Mut ei ollu mikää älyttömän kallis. So no harm done.
 
Sininen savutus kaasua nostettaessa saattaa johtua ahtimen laakerin välyksestä. Jos kokeilet paikallaan pumpata kaasua "läpsyttelemällä" niin mahdollisesti tulevan sinisen savun lievä tupsahtelu kielii ahtimen väljyydestä. Ei välttämättä vielä vakavaa mutta joka tapauksessa yksi mahdollisuus löytää savutuksen syy-yhteys. Mahdollisuuksia toki on vaikka mitä muitakin..
 
Joo, voihan se sekin olla :)
Ei vain tahtois ajatella et se ois toi turbo, kun ostin sen vast tos joulukuus.. ja on ajettu noin 3000-4000tkm.
Tietty se oli vaa kunnostettu proturbosta.
Tarttee rupee selvittää tota vikaa, ku saa kilvet takas.
Viikonloppun pitäs alkaa hitsailee :)
Savutus alkaa, kun auto on käynyt paikoillaa jonkun aikaa (5-10min), ja myös jos ajaa hissuksee pienillä kierroksilla. Kuulostaa et se vähä niiku valuttais öljyy johki pikkuhiljaa???
Nojoo, mut tekniikka palstat on eriksee.
 
laitetaas oma viimeisin katsastuskokemus tänne. Menin tässä yhtenä päivänä katsastamaan autoani siis Sapporo automaattia(ensimmäinen kerta kyseisellä autolla). No ensiksi varmuuden vuoksi nostin elektronisen jousituksen high-asentoon että jarrudyno ei olisi rikkonut etuspoileria. no sitten mentiin päästömittaukseen ja siinä kaikki ok. no sitten auto ylös ja sitten ruvettiin syynäämään. No sitten vähän ajan kuluttua katsastusmies ilmoitti että oikean takatukivarren kumi on väljä että se aiheuttaa hylkäyksen. No sitten tarkastus loppuun ja sitten katsastuskonttorilta hylätty lappu kourassa ja tietenkin vitutus päällänsä. No sitten pihasta lähettyäni soitin isälleni(auton entinen omistaja) että näin kävi ja hän sanoi että ei pidä paikkansa että autossa on ohjaava taka-akseli ja että niiden pitää olla väljät. no sitten auto takaisin ja samalle katsastusmiehelle puhumaan ja hän otti minut heti sisään katsoi takatukivarret uudestaan ja pyysi myös toista katsastusmiestä katsomaan. No toinen sanoi että pusla on ehjä ja ero toisten välillä on niin pieni että hänen mielestä voi hyvin päästää läpi, no siihen ensimmäinen katsastusmies sanoi että hyvä on, että menköön. No sitten myöhemmin kuulin että silloin aikoinaan kun kyseisten automallien ensimmäiset vuosikatsastukset olivat niin helkama-auto oli joutunut toimittamaan vastaavan uuden auton katsastuskonttorille jotta katsastusmiehet pystyivät tarkistamaan että ne ovat jo uutena niin löysät. No mitäs tästä opimme ota selvää mitä hienouksia autosasi on, jos niitä on.
 
voiskohan tuo savutus tulla ohjurinkumeista, ne aiheuttaa saman efektin.
jos se on seissyt kauan niin ne tuppaa kovettumaan ja halkeilemaan.
 
::)Re: Läpi on

Sitä mäki epäilen.
Mut nyt tuli vähä pelti-robleemia (***keleesti).
Kyl se taitaa olla niin et siin o koko kontti mätä, vaik ulospäin autosta ei paljoa ruostetta löydy.
Tarttee pistää tonne ostetaa palstalle yks migi + maski ;) Vois vaik ens talven hitsailla.
Mut ny pitäs jostai saada siks aikaa joku rassi mikä kulkis ja mil kehtais ajaa myös talvella, ilman et tarttis välittää ruostumisest. Eli tähän kohtaan joutuu totee et -ei en osta Fisu sun hopeeta cupeeta, vaikka tosi hieno onki :).
Tää seuraava kommentti voi olla hiukka huono tälle palstalle, mut tos ois vissii bemu osas sellanen 325, sil vois vedellä aika huoletta ::)
Kyl sapporo on silti iha ykkönen!!!!
 
Ikävä kyllä 80-luvun alun Mitsut ruostuvat poikkeuksellisen hyvin koteloista. Syynä on pääosin älyttömät suunnittelukukkaset ja huono suojaus. Peltejä on päällekkäin aivan liian monessa paikassa ilman mitään suojaa välissä. Lopputuloksen voi arvata. Päällepäin saattaa näyttää ihan hyvältä, mutta esimerkiksi lattia on usein lähes irti korista (sormet menee koteloon sisäpuolelta jne).

Tsemppiä urakkaan, kyllä Sapporo kuitenkin on pelastamisen arvoinen auto.
 
Takaisin
Ylös Bottom